کد مطلب: 31700

یارانه | یارانه بهمن ماه | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

یارانه بهمن ماه با مبلغ 2/860/000 تومان از این ساعت واریز خواهد شد | یارانه بگیران حساب خود را چک کنند

دولت قرار است یارانه جدیدی با مبلغی شگفت انگیز برای برخی از خانوارها واریز کند که زمان و مبلغ این یارانه بهمن ماه جدید اعلام شده است.

یارانه بهمن ماه با مبلغ 2/860/000 تومان از این ساعت واریز خواهد شد | یارانه بگیران حساب خود را چک کنند

دولت مبلغ جدیدی به کارت یارانه سرپرستان خانوارها واریز کرده است. این مبلغ تا 3 ماه ماهانه به کارت یارانه نقدی سرپرستان واریز خواهد شد. در ادامه جزئیات واریزی جدید دولت رئیسی به کارت یارانه سرپرستان و یارانه نقدی بهمن ماه را با هم می خوانیم.

نحوه دریافت یارانه یک میلیونی بهمن‌ماه اعلام شد

معاون وزیر کار و رفاه درباره نحوه دریافت یارانه یک میلیون تومانی برای کودکان گفت: خانواده های دهک یک تا هفت با کودکان 6 ماهه تا 5 ساله به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند. با این حساب یک خانواده 3 نفره با یارانه فجرانه ، این ماه مبلغ 2 میلیون و 860 هزارتومان به عنوان یارانه بهمن ماه دریافت خواهند کرد. 

تاریخ و روز واریز یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲

​زمانبندی واریز یارانه معیشتی تغییر کرده است.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها از تغییر زمان واریز یارانه معیشتی خبر داد و دلیل آن را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرد.

همانطور که گفته شد به دلیل تغییر زمانبندی پرداخت یارانه که از همین ماه رقم خورده است حساب یارانه بگیران هنوز شارژ نشده است.

 اعلام رقم یارانه بهمن ماه

در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های نخست تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

طبق جدول زمانبندی جدید واریز یارانه ، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.  در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است. به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

یارانه

واریز یارانه نقدی ۳ ماهه / دولت مردم را سوپرایز می کند؟

بعد از گذشت یک سال از رونمایی طرح کالابرگ الکترونیکی، تغییراتی در میزان اعتبار و نحوه استفاده از این طرح ایجاد شده است. یک طرح جدید به نام “طرح فجرانه” به مناسبت دهه فجر معرفی شده است و به مدت سه ماه ادامه خواهد یافت. در این طرح جدید، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار به علاوه اعتبار یارانه نقدی به گیرندگان یارانه‌های دهک‌های یک تا هفت اختصاص یافته است.

تا پیش از این یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه، ۴۰۰ هزار تومان و یارانه نقدی دهک‌های چهار تا هفت، ۳۰۰ هزار تومان بود و ۱۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ نیز به افرادی که ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را به خرید کالا اختصاص می‌دادند، اضافه می‌شد. در طرح فجرانه، اعتبار یارانه نقدی تغییر نکرده است اما اعتبار کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه هم حذف شده است. بنابراین برخی یارانه بگیران تا سقف ۶۲۰ هزار تومان و برخی دیگر تا سقف ۵۲۰ هزار تومان می‌توانند به صورت ماهانه کالای اساسی خریداری کنند.

به طور مثال یک خانواده 5 نفره مبلغ 3 میلیون و 100 هزارتومان دریافت خواهند کرد.

این طرح از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد و می‌تواند به‌عنوان یک کمک هزینه برای خریدهای نوروزی نیز تلقی شود. در طرح کالابرگ الکترونیک، مطابق با نظر انستیتو تغذیه ایران، یارانه‌بگیران می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند را خریداری کنند.

یارانه بهمن ماه 1402 کی واریز میشود

معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون هفته جاری گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها را به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه خواهد کرد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته جلسه دارند که در ادامه جزئیات دستورکار نمایندگان در نشست کمیسیون‌ها را می‌خوانیم:

کمیسیون اجتماعی

– دعوت از معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره‌مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها با حضور مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی.

– عملکرد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود.

– استماع گزارش مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از عملکرد کاری و ارائه ایده‌های نوین.

کمیسیون برنامه و بودجه

ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه منابع و مصارف (‌دریافت‌ها و پرداخت‌ها) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از سوی مسئولان مربوطه به اعضای کمیسیون در دستورکار این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

– طرح مدارس غیردولتی با حضور نمایندگان شورای نگهبان و هیات عالی مجمع.

آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    درخواست.وام.بلا.عوض.لطفا.کمکم.کنید

  • قاسمررحمانی ارسالی در

    دولت مادولت مردمی ودولت دلسوز ومن ازخداوند متعال پشت پناه دولت مادولت سیزدهم ومن ازتمام مردم کشورمدرخواست به عنوان یک هم وطن پشت کار دولتمان را بگیرن تاراه گشاه بهترتری برای همه عزیزان پیدا کنند

    • مینا ارسالی در

      خدا ازت قبول کنه

    • Amirtatalo ارسالی در

      کسی از شما نظر نخواست با این حرف ها بهت جایزه نمیدن

    • ناشناس ارسالی در

      کسی هم برا گرفتن جایزه حرف نمیزنه .با حرف نزدنم جایزه نمیدن چرا بعضیا افکارشون بچگونس ؟!

  • دهک 1تا 3هستم ارسالی در

    یارانه من واریز نشده دهک 1تا 3هستم

    • ناشناس ارسالی در

      من هم همینطور

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه کم میشه

  • مهدی ارسالی در

    دهک ۳ هستم یارانه من واریز نشد

  • سید مرتضی مرتضوی ارسالی در

    یارانه من واریز نشده

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه من هم واریز نشده

  • مرادی ارسالی در

    من خانواده ۴نفره هستم جزو دهک۲هستم .امروز حسابمو چک کردم ۱۳هزارتومان واریزی یارانه داشتم...این یعنی چی..ما فقط سبد کالا ی نفری ۲۲۰هزارتومان گرفتیم .یارانه ی ۴نفر حدقل باید ۱ملیون ۶۰۰باشه.چرا ۱۳هزارتومان اخه بابا بیکاریم.این دیگه چ چور حساب کتابیه اخه.. ۱۳هزا تومن یارانه چی اخه..بقران دیگه موندم چی بگم

  • محسن ارسالی در

    کسی هست یارانه 400تومانی براش واریز شده باشه این ماه؟

    • ناشناس ارسالی در

      نه والا🖓

    • ناشناس ارسالی در

      نه بخدانگرفتیم نفری 400تومانی کجابود من تک نفره ام 365هزارتومان بوده یکبارم ازیارانه غیرنقدی استفاده کردم 50 تومان کارمزداولا کم کردن بعدشم خریدمو کردم اما ماه بعدیارانه نقدیمودیدم38هزارتومان ریختن یعنی کالا برگی که میگن ازیارانه نقدی کم میکنن تازه 50تومانم کارمزد میگیرن.اینم یه راهی ازازون راههاست🤑

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ماهم دهک سه هستیم پنج نفر هستیم یاران مایک میلیون تومان واریز شده کالا برگمان هم شارژ نشده

  • Auoob ارسالی در

    یارانه منم واریز نشده!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    من درآبان ماه خواستم ازیارانه غیرنقدی استفاده کنم گفتن باید50هزارتومان کارتت داشته باشه بعنوان کارمزد رفتم از فروشگاه خریدموکردم ماه بعدکه خواستم یارانه ام روچک کنم دیدم 38هزارتومان واریز کردن یعنی ازیارانه نقدیم کم کردن تازه این مال تک نفره ست.این دیگه چه جورشه بخدا من مریضم بیمه ام ندارم یک راه حل اصولی یک برنامه ریزی درست واسه من وامثال من ومردم انجام بدیدلطفا.

  • ناشناس ارسالی در

    درفشی هستم آقای مسئولین محترم چرا کالابرگی که اعلام میکنیدوبه مردم میگیدیارانه غیرنقدی!،اینهاروچراازیارانه نقدی کم میکنیدتازه کارمزدم میگیریدازیارانه بگیران. این اصلا درست نیست.

  • منوچهر ارسالی در

    سبد کالا به نفع فروشگاه که اجناس خود را بفروشند به قیمت بالا

  • حسین دهقانزاده ارسالی در

    سلام من دهک ۵ هستم ولی یارانه من واریزنشده امروز ساعت ۴ بامداد نگاه کردم هنوز واریز نشده
    ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ در این تاریخ

  • راحله ارسالی در

    من دهک یک بی سرپرست هستم کالابرگ میگرفتم چند ماهه من باید 25 شارژ میشد نشد که هیچ امشب 4 اسفنده هنوز شارژ نشده من روش حساب کرده بودم هیچ سایتی که چرا واریز نشده حرف نمیزنن ازدهک یک پایین تر داریم یعنی بدبختجامعه

  • ایرانی ارسالی در

    چرا یارانه من هنوز واریز نشده؟به کی و کجا باید زنگ بزنیم تا پیگیر بشه؟الان رفتیم تو ۵ اسفند،ولی خبری نیست.آخرین مرحله که یارانه رو گرفتیم اونم یارانه فجرانه تاریخ ۲۱ بهمن بود.یارانه اصلیمونو ندادن که بریم خرید کنیم.چرا همش داستان جدید در میارین.مردم رو سردرگم کردن،نه خودشون میفهمن چکار میکنن نه ما تکلیفمون رو میدونیم.والا گرفتاری ها زیاده.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی