کد مطلب: 31698

یارانه | یارانه بهمن ماه | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز یارانه بهمن ماه با مبلغ 2/080/000 تومان از این ساعت | یارانه بگیران با کد دستوری زیر یارانه بهمن ماه را دریافت کنند

جزئیات تازه از زمان و رقم جدید یارانه بهمن ماه منتشر شد که در ادامه آن را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز یارانه بهمن ماه با مبلغ 2/080/000 تومان از این ساعت | یارانه بگیران با کد دستوری زیر یارانه بهمن ماه را دریافت کنند

دولت مبلغ جدیدی به کارت یارانه سرپرستان خانوارها واریز کرده است. این مبلغ تا 3 ماه ماهانه به کارت یارانه نقدی سرپرستان واریز خواهد شد. در ادامه جزئیات واریزی جدید دولت رئیسی به کارت یارانه سرپرستان و یارانه نقدی بهمن ماه را با هم می خوانیم.

زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه 1402

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ادامه پرداخت یارانه‌ها در سال آینده توضیح داد.

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال آینده همچنان پرداخت یارانه ادامه خواهد داشت.

مرتضوی اعلام کردکرد: میزان یارانه‌ای که دهک یک تا هفت از طریق کالابرگ دریافت می‌کنند، از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وزیر کار تاکید کرد: طرح فجرانه که از دهه فجر امسال آغاز شده است، به مدت سه ماه، یعنی تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

یارانه بهمن ماه 1402 کی واریز میشود

معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون هفته جاری گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها را به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه خواهد کرد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته جلسه دارند که در ادامه جزئیات دستورکار نمایندگان در نشست کمیسیون‌ها را می‌خوانیم:

کمیسیون اجتماعی

– دعوت از معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر، پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره‌مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها با حضور مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی.

– عملکرد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود.

– استماع گزارش مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از عملکرد کاری و ارائه ایده‌های نوین.

کمیسیون برنامه و بودجه

ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه منابع و مصارف (‌دریافت‌ها و پرداخت‌ها) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از سوی مسئولان مربوطه به اعضای کمیسیون در دستورکار این کمیسیون در این هفته قرار دارد.

– طرح مدارس غیردولتی با حضور نمایندگان شورای نگهبان و هیات عالی مجمع.

یارانه بهمن ماه امشب واریز میشود

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

یارانه

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی جدول زیر انجام خواهد شد. طبق این اطلاعیه، از این پس مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه، یارانه سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

تصمیم اخیر سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای زمان بندی جدید واریز یارانه نقدی در شرایطی است که در ماه‌های اخیر، واریز یارانه نقدی در موعد اعلام شده با مشکلاتی در شبکه بانکی مواجه شده بود؛ برای نمونه، در آبان ماه، بسیاری از سرپرستان خانوار از اینکه پیامک واریز یارانه نقدی را دریافت نکرده بودند، گلایه داشتند و این تعلل تا چند روز بعد هم ادامه داشت. البته این عدم واریز یارانه نقدی در ماه‌های بعد نیز تکرار شد و در نهایت دی ماه، سرپرستانی بودند که خبر دادند: یارانه دی ماه را دریافت نکرده اند!

اتفاقی که این بار مشخص شد، مشکل فنی بانکی نبوده و حذف بی سروصدا از لیست یارانه بگیران ۳۰۰ هزار تومانی رقم خورده است. به گونه‌ای که سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.

استعلام یارانه با کد ملی

حسینی با اشاره به اینکه بر اساس دهک‌بندی صورت گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، گفت: تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند. پیگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است، با اجرای طرح صدک بندی، در دی ماه امسال، ۱۶۰ هزار تن (حدود ۶۰ هزار خانوار) به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند.

در حالی که قرار است زمان واریز یارانه نقدی تغییر کند و برخی نیز از لیست یارانه بگیران حذف شده اند و باز هم حذف خواهند شد، صولت مرتضوی، وزیر کار به تازگی در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت دهه فجر از توسعه طرح کالابرگ خبر داد و افزود: برای تسهیل استفاده مردم از طرح کالابرگ، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان برای بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی، لغو شد. این در حالی است که پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است. با این حساب یک خانواده 4 نفره که در دهک یارانه ای 4 تا 9 قرار دارند مبلغ 2 میلیون و 80 هزارتومان یارانه دریافت خواهند کرد.

در طرح جدید پرداخت یارانه‌های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شوند. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ قرار داده شده اند.

استعلام یارانه با کد ملی تا حدودی امکان اطلاع شما از دهک درآمدی تان را فراهم می‌کند. به هر حال، در طرح جدید به افرادی که در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گرفته اند، ۴۰۰ هزار تومان و به افرادی که در دهک‌های ۴ تا ۹ قرار گرفته اند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. کسانی هم که در دهک آخر یعنی ۱۰ ام باشند، مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این قسمت، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست را معرفی کرده و روش ورود به آن را توضیح می‌دهیم. در ادامه هم به روش استفاده از این سامانه می‌پردازیم.

سامانه استعلام یارانه با کد ملی

در طرح جدید پرداخت یارانه‌های نقدی، تمام مردم کشور به ۱۰ قسمت تبدیل شده و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شوند. اطلاعات درآمدی این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی دولت دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است؛ سپس به ترتیب درآمد از کم‌تر به بیش‌تر در دهک‌های ۱ تا ۱۰ قرار داده شده اند. استعلام یارانه با کد ملی تا حدودی امکان اطلاع شما از دهک درآمدی تان را فراهم می‌کند. به هر حال، در طرح جدید به افرادی که در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گرفته اند، ۴۰۰ هزار تومان و به افرادی که در دهک‌های ۴ تا ۹ قرار گرفته اند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد. کسانی هم که در دهک آخر یعنی ۱۰ ام باشند، مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. در این قسمت، سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست را معرفی کرده و روش ورود به آن را توضیح می‌دهیم. در اندیشه معاصر به روش استفاده از این سامانه می‌پردازیم.

برای وارد شدن به سایت در نظر گرفته شده جهت استعلام وضعیت یارانه بگیران، کافی است یک سری مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن‌ها پرداخته ایم. این مراحل لازم برای ورود به سامانه مذکور، عبارتند از:

۱-ابتدا باید آدرس اینترنتی آن یعنی hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. برای ورود به این سایت و استفاده از آن جهت استعلام یارانه، می‌توانید از گوشی موبایل یا سیستم‌های کامپیوتری استفاده کنید.

۲-پس از این که نشانی سایت استعلام یارانه معیشتی با کد ملی را سرچ کردید، اولین گزینه بالا آمده در لیست نتایج با همین نشانی و عنوان «معیشتی – وزارت تعاون» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

۳-سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد شده و تصوی زیر برای تان نمایش داده می‌شود. اکنون امکان استعلام وضعیت یارانه خانوارتان را داشته و می‌توانید از دهک درآمدی تان مطلع شوید. با انجام این چند مرحله ساده، به سایت در نظر گرفته شده جهت استعلام وضعیت یارانه منتقل می‌شوید. در ادامه، نحوه استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه را هم برای تان توضیح می‌دهیم تا برای استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نشوید.

آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    ازکجا این وام میدن بانگاه قبول نداره

  • الناز ارسالی در

    من این ماه یارانه دریافت نکردم با کارت ملی هم کد رو میزنم مینویسه:در لیست یارانه قرار ندارین، چرا بایدبرا منی که به این پول نیاز داشتم اینجوری پیش بیاد؟!

    • امین ارسالی در

      چون پسر خوبی هستی

    • ناشناس ارسالی در

      پسر نیست الناز بفهم نفهم

  • منطقی ارسالی در

    با سلام حالا بازم بگین ایران بده ،واقعا خداوند رو بخاطر داشتن بهترین و مومن ترین و دل رحم ترین و لارج ترین و کریم ترین رئیس جمهور دنیا جناب آقای رئیسی محترم و بزرگوار و گرامی بینهایت شاکریم.

    • جانم فدای ایران ارسالی در

      مسخره نکن

    • ناشناس ارسالی در

      خرابکاری نکن

  • محمدی ارسالی در

    باسلام،ما خریدیارانه ی عیدی فجرانه،رو انجام دادیم صاحب فروشگاها اکثرا از مردم ۲۵۰،۰۰۰هزارتومان مبلغ اضافه دریافت می کنندنمی دونم برای چی،فکر کنم سر ملت کلاه میذارندوهمه اون کالاهایی روکه ما خریدیم و گرونتر ازاین مصرف کننده حساب کرده بود.

  • بیات ارسالی در

    چرا تو خرید کالابرگ ۲۵۰،۰۰۰هزارتومان از مردم مبلغ اضافی دریافت می کنند،قیمت کالاها رو هم گرونتراز قیمت مصرف کننده حساب می کنندبه نظر من اکثرفروشنده گان در این موقعیت افتاده به دستشون شیادی می کنند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا بعضی یا که خدایی نیاز داره گیرشون نمیاد

  • محمود ارسالی در

    امروز 24 بهن چرا یارانه واریر نشده بود چک کردم من ؟🤔

  • ناشناس ارسالی در

    چرا میگن ۴ نقر ۸۹۰ تومن میتونه خرید کنه ولی از اون ور ۱۶۶ هزار تومن از کارتون کم کردن علت این کار چیه یعنی این وسط کی داره به جیب میزنه خوب چه کاری بود همین پول رو نقدی میدادن به مردم این دودی ها هم مغازه دارا نمیتونستن بکنن

  • مغازه دار ارسالی در

    سلام.
    ببینید اونی ک میگه باید حدود 250 هزار تمن پول تو کارتت با‌شه.
    دلیلش اینه، هر بیسوادی مغازشو به این طرح کالا برگ متصل کرده و بلد نیست ماب التفاوت 11 قلم کالا به نرخ قدیم و الان و اعتبار تخصصی 220 تمن به هر نفر محاسبه کنه،،سر از خود یه چیزی بده ب پایانه
    پیغام دستگاه پوز میشه
    کسر از کالا برگ 440 هزارتمن
    پرداخت از کارت (سرپرست) 250 تمن
    جمع کل 690
    شما هم مجبور هستین قیمت 690 تمن وسیله بریزین تو کیسه،،،
    شاید یه بدبختی موجودی کارتش صفر باشه
    اصلا یکی دلش نخواد بیشتر از اعتبار کالا برگش خرید کنه
    اینجا ک میگن نونت بده به نونوا بگذار بسوزه،،
    داداش برو پیش اونی ک کارش رو بلده

  • حقانی ارسالی در

    چه خوب بود با هدف نظم بخشی به جای ۲۵ و ۳۰ ام تاریخ ۱۵ و ۲۰ ام می دادم من فقیر می شناسم یارانه دیر داده اند موجودیش همین بوده و لباس زمستان پول قرض کرده خریده

  • حسبی الله ارسالی در

    فازشون چیه واقعا نمیشه فهمید خیر خواه هستن یا بد خواه

  • ناشناس ارسالی در

    خدایابه‌دادمردم‌بیچاره‌برس

  • حامدی ارسالی در

    بخدا هر چی پول بدن ب این مردم فقیر بازم کمه .بااین گرونی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام دوستان الان از این طرح فجرانه استفاده کنیم از یارانه مون کم میشه؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام.نه خیر از یارانه کسر نمیشه هدیه دولت به مردمه

  • آریا ارسالی در

    خدا قوت .خسته نباشن

  • ناشناس ارسالی در

    چرایارانه ومستمری بگیران رو واریز نمی کنیدکه می ریزید

    • شقایق ارسالی در

      سلام من جزکمیته هستم چرابرام‌یارانه واریزنشده

  • ناشناس ارسالی در

    برای ما کی واریز می شوداین چندرغاز

  • ناشناس ارسالی در

    نسبت به‌ تورم چه جوری بااین چندرغاز جیب مردم پر پول می شه

  • ناشناس ارسالی در

    چرایارانه ی ما رو ۵روز بعد واریز می کنید پس بااین۵روز دیر کرد می خواین چه کار کنیدتکلیف این ۵روز دیرکردیارانه چی می شه دیرکرد ش کجامیره

  • مهلا ارسالی در

    سلام
    بنده بچه بهزیستی هستم و سرپرست خانوار امروز ۲۵ بهمن یارانه منو پسرم که در دهک ۱تا۳هستیم چرا واریز نشده
    به خدا نداریم
    بخوریم ۲۱بهمن تولد پسرم بود تواین اوضاع شرمنده فرزندم هم شدم
    توروخدا واریز کنید

  • خدا ارسالی در

    من دهک یک هستم ولی یارانم واریز نشده چیکار کنم سبد کالا می گرفتم

  • ناشناس ارسالی در

    30 شدهنوزیارانه مارونریختن...مادهک یه تا سه هستیم...واقعا که .......

  • موسی کلبی ارسالی در

    سلام ببخشید حساب یارانه بست شده آیا این بست کالا برگ میدن بخدا یک کارگر هستم هیچی درخانه نیست من شرمنده ی خانواده نکنید

  • محمد حسن بخشی ارسالی در

    سلام من وبچه آخرم بیماری خاص ونادر داریم ضمنا 18ماه سن بچه منه، نه برای تغذیه بچه که وزنش کمه متابولیک یه یارانه میریزن بلکه برجه یارانه مارو قطع کردن ماشینم نداریم!؟!؟!؟!؟؟

  • راحله ارسالی در

    من دهه یک زن خنوار هستم کالا برگ میگرفتم چرا در مورد واریز نشدن کالا برگ صحبت نمیکنه هیچ کس همش میگن فجرانه من دهک یم نگه 25 نبودم امروز چندمه 4 اسفند کو کالا برگ من خواهذم دهک دو واریز نشده اصلا کالایی شارژ نکردید لژفا یکی خرف بزنه زدم نوشته مشمول یارانه هستید نمیشه حذف کزد دهک یک رو من دهک یک هستم

  • محمد ارسالی در

    سلام من دختر م جز بیماری خاص است هنوز یارانه ماراندادهاند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی