کد مطلب: 31686

یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

امشب؛ واریز یارانه معیشتی 350 هزارتومانی بحساب این مردم | جیب این خانوارها پر پول خواهد شد

قرار است دولت یارانه معیشتی جدید با مبلغی شگفت انگیز بحساب مردم واریز کند.

امشب؛ واریز یارانه معیشتی 350 هزارتومانی بحساب این مردم | جیب این خانوارها پر پول خواهد شد

دولت قرار است یارانه معیشتی جدید با رقمی عالی برای یارانه بگیران پرداخت کند. یارانه معیشتی جدید برای دهک های اول تا هفتم واریز خواهد شد. جزئیات یارانه معیشتی جدید را در ادامه با هم می خوانیم.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح «حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر ۲ سالِ دهک یک درآمدی» توسط وزارت رفاه و همچنین اجرای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه توسط کمیته امداد، گفت: در این زمینه همپوشانی وجود ندارد؛ به عبارتی آن دسته از مادرانی که توسط کمیته امداد مساعدت می‌شوند، توسط وزارت رفاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

مجتبی احمدلو  ضمن تشریح طرح‌های حمایتی کمیته امداد و با بیان اینکه این نهاد از سالیان گذشته طرح‌های حمایتی مختلفی را برای حمایت از نیازمندان اجرا کرده است، اظهار کرد: طرح امنیت غذایی کودکان دچار سوءتغذیه از سالیان گذشته توسط کمیته امداد اجرا می‌شد، اما در سال جاری اعتبارات در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: از سوی دیگر وزارت رفاه امسال تمام مادران دهک یک درآمدی در هشت استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ایلام، فارس، کهگلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان را شناسایی و نسبت به شارژ حساب آنها با سرانه ۴۰۰ هزار تومان به صورت پایلوت اقدام کرده است. در این میان، کمیته امداد نیز از سال ۱۳۹۹ (به مدت پنج سال) به صورت جداگانه حمایت از مادران باردار و شیرده را با همکاری بنیاد علوی و وزارت بهداشت در دستور کار خود قرار داده است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح بیان کرد: در طرح مذکور ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده (از زمان شروع بارداری تا ۲ سالگی شیردهی) که توسط وزارت بهداشت سوءتغذیه آنان محرز شده و به کمیته امداد معرفی می‌شوند و در دهک یک تا پنج درآمدی قرار دارند، توسط وزارت بهداشت شناسایی و به امداد معرفی شده و پس از آن، از طریق بودجه‌ای که بنیاد علوی در اختیار قرار می‌دهد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

احمدلو درباره نحوه حمایت از مادران مشمول این طرح توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به صورت بن‌کارت غیرنقدی کارت‌ها به میزان ۳۵۰ هزار تومان شارژ می‌شود. در همین راستا نیز پس از شارژ بن‌کارت‌ها، جهت اطلاع‌رسانی و خرید از فروشگاه‌ها، به مادرانِ مشمول پیامک ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متناسب با اعتباراتی که بنیاد علوی در سال جاری در اختیار کمیته امداد قرار داده است، به ازای هر مادر ماهانه ۳۵۰ هزارتومان بن‌کارت نقدی شارژ می‌شود، گفت: بن‌کارت مشمولان تا آذرماه به طور منظم شارژ و لیست اسامی مادران مشمول برای دی‌ماه نیز ارسال شده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد ادامه داد: مادران دهک یک تا پنج درآمدی باید دارای یکی از شاخص‌های سوءتغذیه باشند تا بتوانند از این حمایت برخوردار شوند. لزوما این مادران تحت پوشش امداد نیستند و صرف اینکه وزارت بهداشت آنها را به ما معرفی کند و دارای شرایط مذکور باشند از این خدمت بهره مند خواهند شد.

احمدلو در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه وزارت رفاه و کمیته امداد هر یک به صورت جداگانه اقدام به اجرای طرح حمایت از مادران باردار و شیرده کرده‌اند، آیا ممکن است برخی مادران به صورت همزمان هم از حمایت امداد و هم از حمایت وزارت رفاه برخوردار شوند؟ اینگونه توضیح داد: در این زمینه همپوشانی وجود ندارد؛ به عبارتی آن دسته از مادرانی که توسط امداد مساعدت می‌شوند، توسط وزارت رفاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی جدید کی واریز میشود ؟

طرح حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده بنابر آنچه معاون وزیر راه اعلام کرده است از روز سه شنبه پنجم دی ماه در استان‌های تحت پوشش طرح اجرایی خواهد شد.

امروزه اهمیت تغذیه مادران باردار و شیرده بر کسی پوشیده نیست و به گفته بسیاری از پزشکان نقش تغذیه دوران شیردهی در روند رشد نوزاد در آینده بسیار موثر است. موضوعی که زمینه‌ساز شکل‌گیری طرحی حمایتی در این حوزه توسط دولت به نام «یسنا» شد.

طرح «یسنا» به حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده اختصاص دارد و قرار است از این هفته پروسه اجرایی خود را آغاز کند. علت اصلی راه‌اندازی این طرح براساس آنچه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های 1391 تا 1399 بود. معضلی که عاملی شد تا دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند که یکی از بخش‌های مهم آن به حمایت از مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال اختصاص داشته باشد.

در این طرح مادران شیرده دهک اول درآمدی هشت استان تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه آنها توسط دولت شارژ می‌شود. اعتباری که صرفا برای خرید ۱۶ قلم کالای خوراکی است و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

طبق آنچه علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی در ویژه برنامه خبری سیما اعلام کرده است، هشت استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در طرح یسنا تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گفته عسگریان قرار است تعداد استان‌های تحت پوشش طرح امنیت غذایی مادران باردار و شیرده در طول این ماه افزایش یافته و در صورت تامین منابع، میزان کمک هزینه پرداختی هم رشد داشته باشد.

بنابر اظهارات معاون وزیر رفاه پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر دو سال از روز سه‌شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود و به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه شوند که مشمول این طرح شده‌اند یا نه.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند
  • ناشناس ارسالی در

    سلام. کو یارانه. یه مستعمربگیر هستم. یه سرپرست ماهی دومیلون پانصد میگیرم. یارانه هم این ماه ندادن
    چیکار باید کرد با این پول

  • مهرناز صفازاده ارسالی در

    هیچی ندارم. نه صاحب خانه نه ماشین نه ثروت مال. ممنون

  • مصطفی خماریان ارسالی در

    چرا بانک های کشاورزی یاپست بانک وام یارانه نمیدم من برای ۵میلیون تومان هرجامیرم نمیدم کسی راهم ندارم ممنون

  • بهادرفتاحیان ارسالی در

    سلام من تک وتنها هستم ن پدرومادر ونه خواهروبرادری دارم وتحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستم و هیچ گونه حقوق ودرامدی ندارم واز خانه و کاشانه محروم هستم وبیکار الانم ۳۴سال سن دارم واز بچگی مجبور به کارگری برای امراز معاش شدم که متاسفانه بعلت فشار کار دیکسکر و پارگی سیاتیک توانای کارگریم ندارم فقط با ۲۷۰هزارتوامان یارانه زنده هستم باین همه بدبختی جزع دهک ۹هستم چرا ؟کجاس عدالت الانم برای نگهبانی یا کاری میخوام بدم میگن مجردی کارم بهم نمیدن ایا سزاوار مرگ هستم یا زندگی اگه جزعی ازاین اب وخاک نیستم ویا گناه کارم تا خودکشی کنم یا خودمو بسوزانم تا گناهم پاک بشه من دیگه از سرماو یخبندان وبلاتکلیفی خسته شدم ایا دولت اندازه این بنده خدا که یک اتاق گلی درراه خدا بهم داده بدون امکانات از دستش برنمیاد حداقل وام اشتقال زایی یا خانه ومسکنی دراختیارمنو امسال من بذاره الانم وام کجاس میری هر بانکی کارمنداش بهت میخندن میگن گوش ب این حرفا ندین چرا مردمو اذیت میکنین با وعدهای الکی بهانه بانکهام شده اخرسالو وام نیست همین

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا بر چه ملاکی دهک تعیین میکنند
    من باکلی وام وقرض یارانه ام قطع شده ولی پولدارها یارانه میگیرن

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی