کد مطلب: 31677

وام مسکن | وام مسکن ۱۴۰۲ | وام مسکن زوجین | وام مسکن جوانان

فردا؛ واریز دور جدید وام مسکن 2 میلیارد تومانی بحساب مستاجران؟ | مبلغ قسط وام مسکن ملی اعلام شد

مستاجران برای دریافت وام مسکن برای خرید خانه دلخواه خود به بانک های مربوطه مراجعه کنند.

فردا؛ واریز دور جدید وام مسکن 2 میلیارد تومانی بحساب مستاجران؟ | مبلغ قسط وام مسکن ملی اعلام شد

وام مسکن برای افراد که از مسکن محروم هستند مهم است. رقم جدید وام مسکن بدستور دولت رئیسی در نیمه دوم سال اوج گرفت. وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. جزئیات واریز وام مسکن جدید دولتی با اقساط بلند مدت را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

مبلغ قسط وام مسکن ملی اعلام شد

با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن برخی از متقاضیان از پرداختی اقساط خود مطلع نیستند که در این گزارش توضیح داده می‌شود.

 در حالی که پیش از  این دولت خبر از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد داده بود بسیاری از کارشناسان در این زمینه مدعی بودند که باز هم نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن همچنان بالاست که همین امر باعث شد دولت با همراهی و همکاری بانک مرکزی اقدام به پلکانی کردن  اقساط تسهیلات کنند.

بر همین اساس با پلکانی شدن، اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی در دو سال اول متقاضیان ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده است.

محاسبه سود و اقساط تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد کل سود وام  ساخت مسکن ۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان خواهد بود. در مجموع نیز متقاضی باید ۳ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان برای وام ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت کند.

خبر خوش برای متقاضیان وام مسکن 2 میلیاردی بخوانند

در حالی اخیرا وام مسکن به حدود ۲ میلیارد تومان افزایش یافته که با این مبلغ می‌توان در برخی مناطق تهران آپارتمان‌های به اصطلاح نقلی را خریداری کرد.

اخیرا وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم (تسه) به یک میلیارد و 920 میلیون تومان افزایش یافته است. این سقف وام برای خرید مسکن تهرانی‌هاست. متقاضیان واجد شرایط برای وام مذکور باید حدود 400 میلیون تومان آورده اولیه برای خرید اوراق داشته باشند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که با این مبلغ در چه مناطقی از تهران و چه متراژی می توان خانه خرید. بررسی آگهی‌های منتشر شده در سایت‌‌های املاک حاکی از آن است که بیشترین واحدهای عرضه شده حدود 40 متر به پایین مساحت دارند، البته در شهرهای جدید اطراف تهران از جمله پردیس متراژ تا 87 متر افزایش می‌یابد.

وام مسکن

بر این اساس یک واحد مسکونی حدود 30 سال ساخت با مساحت 33 متر در خیابان زنجان با قیمت 2 میلیارد تومان یعنی هر مترمربع حدود 60 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

واحد مسکونی 36 متری 20 سال ساخت واقع در مسعودیه بدون آسانسور و با پارکینگ 1.9 میلیارد تومان (هر مترمربع حدود 52.7 میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده است.

در فاز 11 شهر جدید پردیس واحد 87 متری با آسانسور، پارکینگ و انباری که  وضعیت وام آن مشخص نیست 1.8 میلیارد تومان یعنی به ازای هر مترمربع حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان برای فروش فایل شده است.

آپارتمان 87 متری در همین فاز 2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. در شهرک ولیعصر واحد مسکونی 41 متری 13 ساله با قیمت یک میلیارد و 930 میلیون تومان آگهی شده است. این واحد نه پارکینگ دارد و نه انباری.

همچنین یک واحد مسکونی 50 متری در خانی‌آباد با عمر 16 سال 2 میلیارد تومان، آپارتمان  40 متری در نواب 20 سال ساخت 1.85 میلیارد تومان و سوئیت 36 متری 28 سال ساخت در استاد معین یک میلیارد و 950 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. مورد آخر نه آسانسور دارد و نه پارکینگ./ تسنیم

با وام مسکن ۹۶۰ میلیونی مسکن ۸.۵ متر خانه بخرید!

در حالی متوسط قیمت مسکن به بالای ۸۰ میلیون تومان رسیده که با وام ۹۶۰ میلیونی مسکن با احتساب هزینه اوراق حق‌تقدم وام می‌توان حدود ۸.۵ متر خانه خریداری کرد.

اواخر خردادماه امسال با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم (تسه)‌ برای زوجین تهرانی به ۸۰۰ میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به ۹۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

در سایر شهرها نیز این وام از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. برای تهیه این تسهیلات، متقاضی (زوج‌ها) باید معادل ۲ برابر رقم وام یعنی ۱۹۲۰ برگه اوراق حق تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند. در حالی روند معاملات بازار بورس طی دو هفته اخیر تقریباً ثابت بوده که قیمت این اوراق طی مدت یاد شده افزایش قابل توجهی داشته است.

به‌عنوان نمونه در زمان حاضر قیمت اوراق حق تقدم سال ۱۴۰۲ به‌طور متوسط ۱۴۷ هزار تومان است که البته امسال در برخی مواقع از ۱۵۰ هزار تومان برای هر برگه نیز عبور کرده است. نرخ تسه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۴۶ هزار تومان و تسه ۱۴۰۰ حدود ۱۴۵ هزار تومان است.

همانگونه اشاره شد یک زوج متقاضی دریافت وام ۹۶۰ میلیون تومانی در تهران باید دو برابر این رقم یعنی ۱۹۲۰ برگه را خریداری کند. اگر متوسط قیمت اوراق حق تقدم را ۱۴۵ هزار تومان در نظر بگیریم، زوج موردنظر باید همان ابتدا حدود ۲۷۸ میلیون تومان پرداختی داشته باشند.

به این ترتیب از مبلغ وام اوراق تسه ۶۸۲ میلیون تومان باقی می‌ماند. با توجه به متوسط قیمت بیش از ۸۰ میلیون تومانی هر مترمربع واحد مسکونی (بر اساس گزارش تحولات بازار مسکن آذرماه امسال منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران) می‌توان حدود ۸.۵ متر در تهران خانه خریداری کرد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی