کد مطلب: 31676

یارانه نقدی | یارانه نقدی بهمن ماه | یارانه نقدی کی واریز میشود | یارانه نقدی شهریور

یارانه نقدی 520 هزارتومانی برای هر ایرانی واریز شد | عیدی جدید دولت بمناسب 22 بهمن به مردم

دولت قرار است یارانه نقدی جدیدی در بهمن ماه بحساب یارانه بگیران واریز کند که در ادامه رقم و زمان واریز این یارانه جدید را با هم می خوانیم.

یارانه نقدی 520 هزارتومانی برای هر ایرانی واریز شد | عیدی جدید دولت بمناسب 22 بهمن به مردم

دولت مبلغ جدیدی به کارت یارانه نقدی سرپرستان خانوارها واریز کرده است. این مبلغ تا 3 ماه ماهانه به کارت یارانه نقدی سرپرستان واریز خواهد شد. در ادامه جزئیات واریزی جدید دولت رئیسی به کارت یارانه سرپرستان و یارانه نقدی بهمن ماه را با هم می خوانیم.

مبلغ جدید یارانه نقدی فجرانه اعلام شد

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات سبد ۱۱ قلمی غذایی برای حمایت از خانوارهای مشمول در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.

سیدرضا یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن‌ماه اعتبار آن تخصیص و از ۱۸ بهمن‌ماه اجرایی شده و به مدت سه ماه ادامه دارد، درخصوص جزئیات سبد غذایی برای حمایت از خانوارهای مشمول این طرح  گفت: براساس جدول تهیه شده، ماهانه برای هر نفر ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر uf، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در مرحله جدید این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد.

یحیوی تصریح کرد: از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهند کرد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

از بهمن ماه سال جاری زمان واریز یارانه نقدی به خانوارها مشمول تغییر خواهد کرد .

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

جزئیات جدید درباره تاخیر در واریز یارانه نقدی و حواشی آن

تصمیم اخیر سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای زمان بندی جدید واریز یارانه نقدی در شرایطی است که در ماه‌های اخیر، واریز یارانه نقدی در موعد اعلام شده با مشکلاتی در شبکه بانکی مواجه شده بود؛ برای نمونه، در آبان ماه، بسیاری از سرپرستان خانوار از اینکه پیامک واریز یارانه نقدی را دریافت نکرده بودند، گلایه داشتند و این تعلل تا چند روز بعد هم ادامه داشت. البته این عدم واریز یارانه نقدی در ماه‌های بعد نیز تکرار شد و در نهایت دی ماه، سرپرستانی بودند که خبر دادند: یارانه دی ماه را دریافت نکرده اند!

اتفاقی که این بار مشخص شد، مشکل فنی بانکی نبوده و حذف بی سروصدا از لیست یارانه بگیران ۳۰۰ هزار تومانی رقم خورده است. به گونه‌ای که سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بر اساس دهک‌بندی صورت‌ گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، گفت: تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

فارس نیز در این باره نوشت: پیگیری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است، با اجرای طرح صدک بندی، در دی ماه امسال، ۱۶۰ هزار تن (حدود ۶۰ هزار خانوار) به دلیل قرار گرفتن در دو صدک پر درآمد در دهک ۱۰ از دریافت یارانه حذف شدند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی