کد مطلب: 31673

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/ وراث سهام عدالت سورپرایز شدند | واریز سود میلیونی غیر منتظره برای وراث

جزئیات جدید واریز سود شگفت انگیز سهام عدالت به حساب متوفیان اعلام شد. همچنین سایت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت هم اعلام شد.

فوری/ وراث سهام عدالت سورپرایز شدند | واریز سود میلیونی غیر منتظره برای وراث

دولت خبرهای جدیدی از واریز سود سهام عدالت در اواخر سال 1402 به صاحبان سهام عدالت و وراث متوفیان داد که با هم جزئیات این واریزی برای دارندگان سهام عدالت را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

واریز سود غیر منتظره برای وراث سهام عدالت

طبق وعده‌ها قرار است مرحله دوم واریز سود سهام عدالت برای تمامی صاحبان سهام در روزهای پایانی اسفند انجام شود. واریز سود سهام عدالت طی سال‌های اخیر دو مرحله‌ای شده و اگر قرار باشد روال سال گذشته در پیش گرفته شود، در هفته پایانی سال حساب دارندگان سهام عدالت شارژ خواهد شد.

در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود سهام عدالت جداگانه دریافت می‌کنند.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: طبق وعده‌ها قرار است مرحله دوم واریز سود سهام عدالت برای تمامی صاحبان سهام در روزهای پایانی اسفند انجام شود. واریز سود سهام عدالت طی سال‌های اخیر دو مرحله‌ای شده و اگر قرار باشد روال سال گذشته در پیش گرفته شود، در هفته پایانی سال حساب دارندگان سهام عدالت شارژ خواهد شد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس، محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه و مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، زمان واریز سود سهام عدالت را «اواخر سال» اعلام کرده‌اند اما زمان دقیق واریز سود هنوز مشخص نشده و احتمالاً برای مشخص شدن تاریخ دقیق واریز سود به حساب صاحبان سهام باید تا اواسط اسفندماه منتظر ماند.

سال گذشته میزان سودی که در مرحله دوم برای دارندگان سهام عدالت واریز شد حدود ۱۷ درصد نسبت به سود مرحله نخست افزایش پیدا کرد که اگر روال سال جاری نیز همین باشد، سود دریافتی مرحله دوم حداقل ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سود مرحله نخست بیشتر خواهد بود.

۲۳ آذر امسال در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

در کنار سود مرحله دوم که تمامی دارندگان سهام عدالت آن را دریافت می‌کنند، برخی از صاحبان سهام ممکن است در ماه آینده سورپرایز شوند زیرا به تازگی اعلام شده است اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، واریز سود سهام عدالت متوفیان مشروط و منوط بر تقسیم سود سهام عدالت وراث تا دهم اسفندماه شده است که در صورت تحقق چنین پیش شرطی، برخی از دارندگان برگه‌های سهام عدالت که همان وراث خواهند بود در شب عید دو سود سهام جداگانه دریافت می‌کنند.

در خصوص مبلغ سود سهام عدالت متوفیان تاکنون اظهارنظری صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه سود سهام عدالت متوفیان مربوط به سود سهام آنها در چند سال اخیر است، احتمالا رقم سود رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود.

کپی مدارک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث فقط برای احزار هویت است

معاون حقوقی سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، اطلاعات از ثبت احوال دریافت می‌شود و کپی مدارک صرفا برای احراز هویت متقاضیان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرزانه یاری با بیان اینکه ارائه مدارک هویتی یا کپی آنها صرفا برای احراز هویت ابتدایی وراث متوفیان سهام عدالت است به سنا، گفت: در اغلب موارد در گواهی حصر وراثت، کد ملی و مخصوصا تاریخ تولد وراث درج نشده است.

وی افزود: ثبت احوال هم با دریافت کد ملی و تاریخ تولد، مشخصات افراد را ارائه می‌کند. بنابراین در فرایند انجام انتقال سهام متوفی به وراث، صرفا یک مدرک برای احراز هویت متوفی لازم است و حتی کپی مدارک هم از وراث دریافت نمی‌شود.

یاری ادامه داد: اگر متقاضیان به جای ارائه اصل مدارک هویتی، صرفا کپی مدارک را هم ارائه دهند، کار پذیرش آنها انجام می‌شود. متقاضیان باید اطلاعات صحیح و دقیق را فقط از منابع رسمی خبری دنبال کنند و تحت تاثیر افراد و منابع خبری غیر رسمی قرار نگیرند.

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت با کد ملی

سازمان بورس اوراق بهادار، برای تسهیل روند ثبت نام سهام عدالت، سامانه ای را به نشانی اینترنتی sahamedalat.ir راه اندازی کرده است. افراد می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، در زمان فعال شدن بخش ثبت نامی این سامانه، جهت نام نویسی خود به صورت اینترنتی (غیر حضوری) اقدام نمایند.

همزمان با اعلام رسمی سازمان بورس و تایید نهایی مجلس، مشمولین می توانند ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و یا تلفن همراه، انجام دهند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی