کد مطلب: 31575

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/ آغاز پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث | واریز یکجای کل سودهای بلوکه شده با ثبت نام در سامانه ddn.csdiran.ir

دولت خبر مهمی درخصوص واریز سود سهام عدالت به وراث متوفیان با ثبت نام در سایت زیر و تکمیل مدارک لازمه داد.

فوری/ آغاز پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث | واریز یکجای کل سودهای بلوکه شده با ثبت نام در سامانه ddn.csdiran.ir

دولت خبرهای جدیدی از واریز سود سهام عدالت در اواخر سال 1402 به صاحبان سهام عدالت و وراث متوفیان داد که با هم جزئیات این واریزی برای دارندگان سهام عدالت را در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

انتقال سهام عدالت متوفیان تنها از طریق سامانه میراث انجام می‌شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان با سامانه ddn.csdiran.ir امکان پذیر است.

انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه با تکمیل همه مدارک مربوطه در اسرع وقت در بانک ملی ایران، انجام می شود.

بانک ملی ایران اعلام کرد: در پی اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فراهم شدن امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه،بانک ملی ایران نیز ساز و کارهای مربوط به این اقدام را فراهم کرده است.

ضروری است ورثه پس از ثبت نام در سامانه سجام، اصل و کپی مدارک شناسایی متوفی و تمام وراث تعیینی مندرج در گواهی حصر وراثت و در صورت وجود وصیت نامه متوفی را تهیه کرده و برای طی فرآیندهای لازم به سامانه میراث به آدرس https://www.csdiran.ir/pages?page=apps (درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه) مراجعه کنند.

در این درگاه، وارد قسمت «امور سهام عدالت متوفیان» شده و اطلاعات لازم را وارد و از زمان تشکیل پرونده متوفی اطلاع حاصل کنند.

ورثه همچنین در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از قسمت دارایی سهام می توانند اطلاعاتی از قبیل وضعیت دارایی سهام و امکان یا عدم امکان تقسیم سود را ببینند.پس از اطمینان از زمان تقسیم سود دارایی می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

گفتنی است پرونده پس از بررسی مدارک و احراز هویت،در صورت ناقص نبودن مدارک ،به شرکت سمات جهت تقسیم دارایی و واریز وجه ارسال می شود.

نکته دیگر این که وراث متوفیان سهام عدالت بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث باید به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب از جمله «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، آگاه، مبین سرمایه، مفید، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» مراجعه کنند.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت

این افراد مشمولان جدید دریافت سهام عدالت هستند

به گفته وزیر اقتصاد، نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شده‌اند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

۵ آذر ماه بود که درباره بحث اعطای سهام عدالت به جاماندگان وزیر اقتصاد اعلام کرده بود: هنوز آئین نامه اینکه چه سهامی از کدام وزارتخانه‌ها باید برای اعطای سهام عدالت اختصاص پیدا کند مورد توافق وزرای مربوطه قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: به محض اینکه وزارتخانه‌های مربوطه موافقت کنند که چه سهامی باید در این سبد قرار گیرد آئین نامه به جهت پرداخت به ذی نفعان و جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی کاملا آماده برای اجرایی شدن است و منتظر هستیم سهام مورد نظر خود را اعلام کنند.

حالا بیش از دو ماه است که از سخنان وزیر اقتصاد می‌گذرد، اما همچنان خبری از اجرای این بند قانونی نیست! در همین خصوص روز گذشته مجدد وزیر اقتصاد در این مورد بیان کرد: نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شدند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفتند. باید مراحل قانونی برای عرضه سهام به نومشمولان انجام شود که نیازمند مصوبه هیأت وزیران است. با توجه به اینکه برخی از اعضای این هیأت با سهام شرکت‌های سرمایه پذیر موافقت نکرده بودند، این کار انجام نشده و امید است در بهمن ماه موافقت وزارت‌خانه‌ها را دریافت کنیم.

اعطای سهام عدالت به جاماندگان که هربار وعده آن داده می‌شود و حتی قانون هم بر آن چندین مرتبه تاکید کرده، اما همواره به بهانه‌های مختلف اجرای آن از سالی به سال دیگر پاس داده می‌شود. عدم اجرای بند قانونی که فرصت را هم برای سودجویان فراهم کرده و برخی با یدک کشیدن کلید واژه ثبت نام برای سهام عدالت جاماندگان در حال کاسبی و پرکردن جیب خود هستند!

افراد جدید برای دریافت سهام عدالت می‌توانند ثبت نام کنند؟

در همین زمینه مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: در خصوص بحث جاماندگان سهام عدالت در حال حاضر هیچ گونه ثبت نامی برای مشمولان جدید وجود ندارد.

او در خصوص آخرین جزئیات اعطای سهام عدالت به جاماندگان بیان کرد: در خصوص اعطای سهام عدالت و آخرین جزئیات آن به گفته‌های وزیر امور اقتصاد استناد می‌کنیم که مطرح شد پیشنهاد اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید به هیات دولت ارائه شده و درصورت موافقت اقداماتی شکل خواهد گرفت.

در ادامه دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: باتوجه به نکات مطرح شده دریافت هرگونه مبلغی بابت هر خدمتی در خصوص سهام عدالت کاملا غیر قانونی است و هیچ ثبت‌نامی برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید در حال حاضر وجود ندارد و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

او در نهایت مطرح کرد: اگر بنا باشد برای اعطای سهام عدالت به مشمولان جدید اقدامی صورت گیرد حتما توسط وزیر اقتصاد و مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و مراحل و اقدامات مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند
  • 09116080945 ارسالی در

    سلام عرض ادب ببخشید من جامانده سهام عدالت هستم چکار باید بکنم

  • علیرضا نادری ارسالی در

    سلام، اینجانب علیرضا نادری از دریافت سهام عدالت جا مانده ام، تو این دنیا هیچ چیزی ندارم، نه خونه، نه ماشین، نه حساب بانکی، یارانه ای که در ماه میگیرم با پولی که در ماه بابت کاری که میکنم میگیرم که کفاف مخارج زندگی رو هم نمیده، تنهای تنها هستم ، توکل به خدا

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی