کد مطلب: 31565

وام فوری | وام فوری با کارت ملی | وام فوری بدون ضامن | وام فوری قرض الحسنه

ثبت نام وام فوری 20 تا 100 میلیونی ویژه دهه فجر برای زنان خانه‌دار | عیدی 100 میلیونی جدید رئیسی به بانوان دهک 1 تا 5 + شرایط

شرایط جدید وام فوری 20 تا 100 میلیون تومانی دولت به زنان خانه دار و شاغل ویژه دهه فجر با سود بسیار کم و اقساط بلند مدت اعلام شد.

ثبت نام وام فوری 20 تا 100 میلیونی ویژه دهه فجر برای زنان خانه‌دار | عیدی 100 میلیونی جدید رئیسی به بانوان دهک 1 تا 5 + شرایط

وام فوری یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند.به گفته امید قالیباف دولت اعلام به آمادگی پرداخت وام فوری کرده است. این وام فوری در مبالغ مختلف عرضه میشوند .

پرداخت وام به زنان خانه‌دار ایده‌ای است که از چند سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به استقبال آن رفتند و به زنان خانه‌دار وام خرد دادند.

اگرچه این طرح در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی از بانک‌ها هستند که به زنان خانوار وام فوری می‌دهند.

یکی از این بانک‌ها، بانک دی است که به زنان خانه‌دار وام ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد. آنگونه که در وب‌سایت رسمی این بانک آمده است این وام به همه زنان -چه شاغل و چه غیرشاغل- پرداخت می‌شود.

اگر افتتاح‌کننده حساب شاغل باشد خودش می‌تواند از وام استفاده کند اما اگر شاغل نباشد، می‌تواند امتیاز این وام را به فرزند و یا همسر خود واگذار کند.

شرایط دریافت وام فوری 100 میلیونی زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

وام فوری بانوان بانک سینا

بانک سینا برای پرداخت وام فوری به بانوان دو طرح زیر را در نظر گرفته است:

طرح یاس وام بانوان

طرح آذین وام بانوان

وام فوری

هر کدام از این طرح‌ها شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط دریافت وام فوری 20 میلیونی بانوان در طرح یاس بانک سینا

پرداخت این وام به بانوان به صورت کارت اعتباری خرید کالا می‌باشد. خانم‌ها می‌توانند با دریافت این وام ظرف مدت یک ماه از فروشگاه‌های مجاز خرید نمایند. جزئیات وام ۲۰ میلیونی بانوان بانک سینا در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال
مدت بازپرداخت وام بانوان ۳۶ ماه
سود وام ۱۸ درصد
ضامن یک ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق

وام فوری دولت به زنان متاهل

برنامه هفتم توسعه در حوزه زنان و خانواده شامل چه مواردی می‌شود؟لایحه برنامه توسعه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برای سال‌های ۱۴۰۷-۱۴۰۳ در روز‌های آخر بررسی است و این برنامه در هفت بخش، ۲۴ فصل و ۱۱۸ ماده تنظیم شده است.

در این برنامه برخلاف برنامه‌های توسعه قبلی که فصل مشخصی برای حوزه زن، خانواده و جمعیت نداشت و موارد مربوط به این حوزه ذیل بند‌های دیگر بود؛ ۱ فصل و ۳ ماده برای این حوزه در نظر گرفته شده است که فصل شانزدهم و مواد ۷۹ تا ۸۱ این برنامه مربوط به حوزه زن، خانواده و جمعیت است.

وام فوری 100 میلیونی دولت به دهک های 1 تا 5

اما بر طبق گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس، با وجود اینکه پیشنویس آن در معاونت زنان و خانواده تهیه شده بود، ولی در هیت وزیران به تصویب نرسیده است. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه فقط ایجاد صندوق‌های ضمانت اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار جهت دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای دهک‌های یک تا پنج براساس مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در دولت سیزدهم است، اما نحوه شناسایی افراد و جایگاه معاونت امور زنان وخانواده در این فرآیند چندان روشن نیست و اطلاع رسانی چندانی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

همچنین در بند ب ماده ۱۰۲ برنامه ششم «حمایت، پشتیبانی و ارتقای معیشت و اقتصاد خانواده از طریق توسعه مشاغل خانگی، بنگاه‌های زود بازده اقتصادی و تعاونی‌های تولیدی روستایی و خانواده محور و افزایش نرخ رشد مستمر فعالیت‌ها نسبت به سال پایه اجرای قانون برنامه» است. اما اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است فقط ۱۶۰ هزار شغل خانگی برای ۸۰ درصد از زنان، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است و بیش از ۲۸۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است با این حال سهم مشاغل خانگی همچنان کم و۳ درصد از کل اشتغال کشور است.

وام فوری/ بیمه برای فریز تخمک دختران بالای ۳۰ سال

با توجه به این بند، حمایت از بانوان نابارور، پوشش بیمه‌ای روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری از جمله رحم اجاره‌ای و فریز تخمک صورت می‌گیرد.

وام فوری

در بند ب ماده ۸۱ برنامه توسعه هفتم «نهاد‌های متولی باید برنامه ساماندهی روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری از جمله رحم اجاره‌ی، فریز تخمک، ساماندهی مراکز ارائه دهنده این خدمات با در نظر گرفتن جنبه‌های حقوقی، فقهی، قضائی و اجتماعی ارائه دهند و امکان فریز تخمک و بهره مندی از بیمه پایه مربوط به آن برای دختران مجرد بالای سی سال نیز فراهم شود.» با توجه به این بند، حمایت از بانوان نابارور، پوشش بیمه‌ای روش‌های جایگزین نوین در حوزه ناباروری از جمله رحم اجاره‌ای و فریز تخمک صورت می‌گیرد.

همچنین برای افزایش جمعیت ونرخ باروری در کشور در بند ت و ث ماده ۱۰۲ توسعه ششم آمده است: «زمینه‌سازی جهت افزایش نرخ باروری (TFR) به حداقل۲/۵ فرزند به‌ازای هر زن در سن باروری درطول اجرای قانون برنامه» بیان شده بود، اما به علت مشخص نبودن نهاد متولی، کلی بودن، راهکار مشخص ارائه ندادن در این زمینه و عدم اختصاص اعتبارات برای حمایت از ازدواج و فرزندآوری محقق نشد.

بند د این ماده هم برای حمایت از مادران شیرده بود که به موجب آن باید «حمایت و توسعه بیمه سلامت در بیمه پایه و تکمیلی برای مادران در کلیه مراحل دوران بارداری تا پایان دوران شیرخوارگی» صورت می‌گرفت که طبق جلسه ۱۴۰۱/۵/۲۶ هیت وزیران، بیمه سلامت ایران مکلف شد مادران باردار فاقد بیمه را تا پایان دوره شیردهی و فرزندانشان را تا پایان پنج سالگی بیمه کنند که این مورد اجرایی شد.

بند ب ماده ۱۰۳ برنامه ششم توسعه برای بیمه زنان خانه‌دار بوده است که «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف بود در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون بررسی و طرح لازم برای ایجاد بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار حداقل دارای سه فرزند را فراهم و جهت تصمیم‌گیری قانونی ارائه نماید.» با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به انجام آن بود، اما از سوی دولت پیگیری صورت نگرفت. در نهایت فقط مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر هم از قشر روستای و و عشایر بیمه شدند، اما برای بانوان شهری حمایت مشخصی صورت نگرفته است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی