کد مطلب: 31558

حقوق بازنشستگان | کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز پاداش اضاقه به حقوق بازنشستگان در بهمن ماه | حقوق این بازنشسته ها دوبل واریز می شود؟

خبرهایی درخصوص واریز پاداش ویژه بحساب حقوق بازنشستگان از تاریخ اعلام شده منتشر شده است که در ادامه جزئیات این واریزی و افزایش حقوق ها را با هم می خوانیم.

واریز پاداش اضاقه به حقوق بازنشستگان در بهمن ماه | حقوق این بازنشسته ها دوبل واریز می شود؟

از اوایل ماه بهمن خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد.مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

واریز پاداش به حقوق بازنشستگان از این تاریخ

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: مجموع پاداش بازنشستگان ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که قبلا برای حدود ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر ۲۴ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد، برای بخش باقی‌مانده نیز روز گذشته تخصیص داده شد و تا چند روز آینده به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

داوود منظور در حاشیه نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان در سالن جلسات اتاق بازرگانی این شهرستان در ارتباط با بازدید از پروژه های عمرانی لرستان اظهار کرد: سد معشوره به عنوان یک سد راهبردی و مهم در لرستان از اولویت‌های دولت است.

وی ادامه داد: متوسط کشور ۱.۸ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت است که این نسبت در لرستان پایین است، با این وجود چندین بیمارستان مهم در استان در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال آینده به ویژه بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، دورود و کوهدشت به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان، گفت: بازنشستگانی که سال گذشته بازنشسته شدند، پاداش پایان خدمت بازنشستگان باید به صورت متمرکز از طریق سازمان اختصاص پیدا می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تاکید و تصریح کرد: مطمئن هستیم مردم پرشور در انتخابات شرکت خواهند کرد و با حماسه باشکوه خود بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند کرد و مجلس قوی را تشکیل خواهند داد.

افزایش حقوق بازنشستگان از بهمن ۱۴۰۲

افزایش حقوق بازنشستگان از بهمن ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

طبق هماهنگی‌های بعمل آمده به استناد تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و لزوم اجرای تبصره مذکور برای مشترکین صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح، ضابطه ترمیم حقوق بازنشستگان محترم از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ابلاغ شده می‌بایست با حقوق بهمن اجرایی گردد.

حقوق بازنشستگان

لازم به توضیح است این افزایش کــه بــه میزان ۱۰ درصد حقوق ثابت، تصویب و جهت اجرا ابلاغ گردیده است، برای آندسته از مشترکین تحت پوشش که قبل از ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ بازنشسته شده‌اند بطور کامل و برای مشترکین محترمی که بعد از این تاریخ بازنشسته شده باشند به نسبت تعداد ماه‌های برخورداری، اجرا شده و این دسته از عزیزان نیز به همان نسبت از این افزایش بهره‌مند خواهندبود.

حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 1402 اعلام شد

در روز 7 بهمن مجلس حقوق کارمندان و بازنشستگان و نیروهای مسلح را برای سال 1403 مشخص کرد.

در نشست علنی روز شنبه (۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بخش هزینه‌ای آن در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و تبصره (۱۵) همراه با ردیف ها و اجزاء آن به تصویب رسید.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

 حقوق بازنشستگان تغییر می‌کند

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) که به تصویب رسید، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حداقل حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان شد

در ردیف (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده این لایحه که به پیشنهاد محسن دهنوی اصلاح شد، آمده است: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان(مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به‌میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

در جزء یک و دو ردیف (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده نیز آمده است:

۲-۱- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

 حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی