کد مطلب: 31504

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۲ | یارانه نقدی کی واریز میشود

واریز یارانه نقدی 1/960/000 دهه فجر با کد دستوری زیر | جیب یارانه بگیران پر پول خواهد شد

دولت سورپرایز ویژه ای برای یارانه بگیران دارد. بر این اساس قرار است یارانه نقدی ویژه 800 هزار تا 2 میلیون و 400 هزارتومانی برای برخی خانوارها واریز شود. جزئیات این واریزی ویژه را در ادامه با هم می خوانیم.

واریز یارانه نقدی 1/960/000 دهه فجر با کد دستوری زیر | جیب یارانه بگیران پر پول خواهد شد

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی منتشر شد. امروز مرحله اول یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

افزایش 30 درصدی یارانه نقدی خانوارها 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

 نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، بند الحاقی ۳ تبصره (۱۵) را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

واریز یارانه نقدی جدید 600 هزارتومانی برای سرپرستان خانوار

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، آخرین رقم پرداختی مستمری مددجویان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، مستمری مددجویان امسال باید ۴۰ درصد افزایش می‌یافت، گفت: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافت و از شهریورماه نیز ۲۰ درصد افزایش دیگر انجام شد تا رشد ۴۰ درصدی پرداختی مستمری محقق شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: به خانواده‌های ۲ نفره یک میلیون ۹۰ هزار تومان و به خانواده‌های سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

یارانه نقدیمعاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص مستمری سال آینده مددجویان نیز گفت: تاکنون افزایش ۳۰ درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده که منتظر تأیید آن در صحن علنی مجلس هستیم.

واریز یارانه نقدی 600 هزارتومانی برای سرپرستان خانوار طی ساعات آینده

هفته گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی دهک های 1 تا خبر به گوش می رسد. گویا قرار است دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی 1 میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ 520 هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.

 مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: در بسیاری از سازمان‌ها بن کارت برای خرید محصولات غذایی در اختیار پرسنل‌شان قرار می‌دهند تا آنها خرید کنند و این کارت‌ها قابلیت شارژ دارند. بنابراین از بن‌کارت نیز می‌توان در این بخش استفاده کرد و به مردم بن‌کارت خرید گوشت قرمز داد.

افشین صدر دادرس، با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمت دام و گوشت ناشی از گرانفروشی عوامل تولید یا بازار بود واردات می‌توانست باعث تنظیم بازار شود، گفت:ولی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

 مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی به کارگران چیست؟

وی ادامه داد: باید این سوال را پرسید که آیا واردات، قیمت گوشت در تهران و شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است؟ آیا قیمت گوشت با واردات در قصابی‌ها کاهشی شده است؟ آیا این گوشت‌ها به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل شهرستان‌ها می‌رود و یا فقط مختص کلانشهرها است؟

صدر دادرس تصریح کرد: قرار بود با حذف ارز ترجیحی یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیک به بخش کشاورزی بازگردد تا توان خرید مردم بالا رود. قبل از مردمی سازی  یارانه‌ها ۴۵ هزار تومان یارانه به هر نفر تعلق می‌گرفت اما بعد از مردمی سازی یارانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شد. در واقع این پول داده شده که مردم خرید کنند ولی سازوکار آن ناقص  است. یعنی مردم پول را دریافت کرده‌اند، ولی یارانه دقیقا جای خود قرار نگرفته است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: سال گذشته به دنبال خرید تضمینی دام زنده بودیم ولی کسی توجه نکرد. اگر خرید تضمینی انجام می‌شد امروز قیمت‌ها اینگونه نبود. یا اگر در سامانه بازارگاه سهمیه پرواربندها به درستی تخصیص داده می شد، مشکل نهاده نداشتیم.

به گفته وی خرید تضمینی برای وقتی است که محصول در بازار زیاد بوده و جذب بازار نمی شود، در نتیجه قیمتش از قیمت تمام شده‌ پایین تر می‌شود و دولت برای اینکه از تولیدکننده حمایت کند محصول را به قیمت تمام شده با سود عادلانه خرید می‌کند و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دستور رئیس جمهور برای واریز یارانه نقدی مرحله اول بهمن ماه

در قالب طرح ملی یسنا فردا مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار دهک یک واریز می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در طرح ملی یسنا که برای مادران دارای فرزند شیرخوار در حال اجراست، مبلغ 800 هزار تومان برای دو ماه بهمن و اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

علیرضا عسگریان گفت: در حال حاضر 23 هزار مادر دارای فرزند شیرخوار زیر دو سال در 8 استان کشور مشمول این طرح می‌شوند که می‌توانند 16 قلم کالای اساسی را از 210 هزار فروشگاه در سطح کشور خریداری کنند.

به گفته عسگریان، مادران دهک یک استان‌های ایلام، خراسان‌های شمالی و جنوبی، لرستان، هرمزگان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد در طرح ملی یسنا قرار دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان‌های ایلام و گلستان به ترتیب کمترین و بیشترین مشارکت در این طرح را داشتند.

عسگریان خطاب به مشمولان این طرح گفت: زمان استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی دو ماهه است و قابل تمدید نیست و اگر سرپرست خانواری از این اعتبار طی دو ماه استفاده نکند، امکان ذخیره‌سازی در حساب کالابرگ را ندارد.

سایت اعتراض به یارانه نقدی با کدملی

سایت اعتراض به یارانه معیشتی که از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده است همان سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی است. افراد معترض به قطع یارانه معیشتی که از ابتدای ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند یا در سالهای قبل یارانه‌شان به هردلیلی قطع و حذف شده است، حالا می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین استعلام یارانه معیشتی با کدملی نیز در همین سایت انجام میشود.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

بعد از ورود به سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کدملی سرپرست خانوار در سامانه و زدن گزینه «درخواست بررسی» ، درخواست شما برای بررسی دهک درآمدی ارسال خواهد شد.

منبع: مهر
آنچه دیگران میخوانند
  • علی ارسالی در

    سلام بر رئیس جمهوری اسلامی ایران، ،من یه گارگر ساده هستم که الان یک سال و اندی هست بیکارم، ،و با حقوق ماهی ۵۳۰۰ ،با دو بچه مدرسه ای دارم بسختی زندگی می کنم، ،التماس دعا از لطف شما ممنون میشم اگه میشه بهم کمک کنید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی