کد مطلب: 31484

وام بازنشستگان | سایت ثبت نام وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

آغاز ثبت نام 30 میلیون تومان وام بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافت وام ضروری با سود 4 درصد با یک پیامک + لینک ثبت نام

جزئیات جدید از واریز وام بازنشستگان با رقمی جذاب و افزایشی برای بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شده است.

آغاز ثبت نام 30 میلیون تومان وام بازنشستگان تامین اجتماعی | دریافت وام ضروری با سود 4 درصد با یک پیامک + لینک ثبت نام

وام بازنشستگان از جمله وام های کم سود دولتی است. دولت با پرداخت وام بازنشستگان سعی در کمک برای پوشش دادن بخش کمی از مشکلات مالی بازنشستگان پرداخت می شود. دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با شرایط ویژه آغاز شد. صندوق بازنشستگی خبرهای جذابی درخصوص واریز مرحله جدید وام بازنشستگان بحساب بازنشسته های محترم داد که با هم می خوانیم.

شرایط وام بازنشستگان 1402

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال 1402 معادل 30 میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود.

وام بازنشستگان

مبلغ وام بازنشستگان و شرایط بازپرداخت آن

صندوق بازنشستگی کشوری در سایت خود اعلام کرده است که میزان تسهیلات ضروری برای بازنشستگان در سال جاری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

این وام با کارمزد پایینی به میزان ۴ درصد ارائه‌ می‌شود و بازنشستگانی که از این وام استفاده‌ می‌کنند، باید آن را در مدت ۳۶ ماه یا سه سال بازپرداخت کنند.

این شرایط بازپرداخت بسیار مناسب است و بازنشستگان را دچار مشکل و چالش نخواهد کرد. برای ثبت نام در این وام، سامانه مربوطه هر ماه فعال‌ می‌شود و افراد جدید‌ می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند. پس از پایان هر دوره ثبت نام، صندوق بازنشستگی کشوری تسهیلات را بر اساس اولولیت به متقاضیان پرداخت و نتیجه را از طریق وب‌سایت خود اعلام‌ می‌کند.

افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی از این تاریخ

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به پیشنهاد افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان در هیئت امنای تأمین اجتماعی گفت: احتمال افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

علی دهقان‌کیا در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این موضوع در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی 20 میلیون تومان است که انتظار می‌رود این رقم در سال آینده به بیش از 30 میلیون تومان برسد، البته همانطور که گفته شد این موضوع باید در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب برسد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: در صورتی که وام بازنشستگان افزایش پیدا کند این افزایش از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

دهقان‌کیا ادامه داد: امسال قرار بود 500 هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از این تسهیلات برخوردار شوند که تا امروز حدود 50 درصد از بازنشستگان وام 20 میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز تعدادی شاید وام اشاره شده را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: امسال تامین اجتماعی 10 هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته بود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همچنین در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان گفت: در این ارتباط هنوز صحبتی نشده است.

مرحله اول: ورود به سایت صندوق بازنشستگی

برای ثبت نام وام، کافی است عبارت «صندوق بازنشستگی کشوری» را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت در نتایج شوید. همچنین‌ می‌توانید نشانی اینترنتی این وب‌سایت، یعنی www.cspf.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

با ورود به سایت، در بخش بالای آن گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» به رنگ نارنجی مشخص است که باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه جدیدی هدایت شوید.

در صفحه جدید، از بخش «تسهیلات مالی»، روی گزینه «وام ضروری» ضربه بزنید. با این کار به صفحه‌ای‌ می‌رسید که شرایط وام در آن نوشته شده است. در پایین این صفحه، دکمه «ثبت نام» مشخص است که باید روی آن کلیک کنید. با این کار به صفحه جدیدی برای ورود به پنل کاربری هدایت‌ می‌شوید.

مرحله دوم: ورود به پنل کاربری خود برای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

درصورتی‌که در سایت صندوق بازنشستگی حساب کاربری ندارید، در این مرحله لازم است یک حساب کاربری بسازید. در صفحه جدیدی که باز شده است، در بخش پایین‌ می‌توانید گزینه «ثبت نام کنید» را بیابید.

برای ثبت نام به کد ملی و شماره تلفن به نام خودتان نیاز دارید که رمز یکبار مصرف به این شماره ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام، 3 روش برای ورود به سامانه و پنل کاربری وجود دارد:

رمز ثابت (نام کاربری، رمز عبور)

شناسایی دو عاملی (پیامک)

شناسایی سه عاملی (دفتر کل، کد ملی، شماره حساب)

یکی از این 3 روش را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به حساب خود در سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید.

مرحله سوم: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402

با ورود به حساب یا پنل کاربری خود، لازم است دوباره روی گزینه «وام ضروری» کلیک کرده و در صفحه جدید، روی گزینه «ثبت نام» بزنید. با توجه به اینکه متقاضی خود بازنشسته یا وراث او باشند، نیاز به ورود اطلاعات خاصی وجود دارد.

با انجام این مراحل پیغام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» را خواهید دید و پیامک تایید ثبت نام نیز به شماره تلفن شما ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام باید تا مرحله اعلام نتایج منتظر بمانید تا کارشناسان درخواست‌ها را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی کرده و تسهیلات را به ترتیب به متقاضیان اعطا کنند.

منبع: برنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی