کد مطلب: 31450

وام بازنشستگان | سایت ثبت نام وام بازنشستگان | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز 30 میلیون تومان وام بازنشستگان با ماهی 833 هزارتومان | برای دریافت عیدی ویژه رئیس جمهور عجله کنید + لینک ثبت نام

دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با رقمی دو برابر برای همه با شرایط عالی و اقساط کم سود آغاز شد.

واریز 30 میلیون تومان وام بازنشستگان با ماهی 833 هزارتومان | برای دریافت عیدی ویژه رئیس جمهور عجله کنید + لینک ثبت نام

وام بازنشستگان از جمله وام های کم سود دولتی است. دولت با پرداخت وام بازنشستگان سعی در کمک برای پوشش دادن بخش کمی از مشکلات مالی بازنشستگان پرداخت می شود. دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با شرایط ویژه آغاز شد. صندوق بازنشستگی خبرهای جذابی درخصوص واریز مرحله جدید وام بازنشستگان بحساب بازنشسته های محترم داد که با هم می خوانیم.

مبلغ وام بازنشستگان دوبل شد ؟

رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به پیشنهاد افزایش مبلغ وام بازنشستگان این سازمان در هیئت امنای تأمین اجتماعی گفت: احتمال افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

علی دهقان‌کیا در ارتباط با افزایش وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این موضوع در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر مبلغ وام پرداختی به بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۰ میلیون تومان است که انتظار می‌رود این رقم در سال آینده به بیش از ۳۰ میلیون تومان برسد، البته همانطور که گفته شد این موضوع باید در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب برسد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: در صورتی که وام بازنشستگان افزایش پیدا کند این افزایش از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

دهقان‌کیا ادامه داد: امسال قرار بود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور از این تسهیلات برخوردار شوند که تا امروز حدود ۵۰ درصد از بازنشستگان وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز تعدادی شاید وام اشاره شده را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: امسال تامین اجتماعی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته بود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران همچنین در خصوص پرداخت عیدی به بازنشستگان گفت: در این ارتباط هنوز صحبتی نشده است.

نوبت ششم وام بازنشستگان واریز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت ششم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی برای ۳۲هزار نفر از بازنشستگان کشوری واجد شرایط خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جعفر امیرآبادی زاده افزود: نوبت ششم وام ضروری بازنشستگان کشوری امروز برای ۳۲ هزار نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

وی با بیان اینکه «این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ماهه است» گفت: این تسهیلات به صورت ماهانه برای بازنشستگان واجد شرایط در قالب نوبت بندی واریز می شود.

به گفته امیرآبادی زاده، نتایج مشمولان دریافت این تسهیلات در نوبت های ۵، ۶ و ۷ در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-urgent-loan قابل مشاهده است.

وام بازنشستگان

به گفتۀ وی، وام ضروری بازنشستگان کشوری یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان، به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه، با کارمز ۴درصد به صورت اولویت بندی به حساب واجدین شرایط واریز می شود.

 اسامی برندگان وام بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری چگونه اعلام می شود؟

تغییراتی که در نحوه قرعه کشی و نوبت بازنشستگان انجام شده است، بدین صورت که پیش از این قرعه کشی یک بار انجام می‌شد، اما امسال با توجه به افزایش سقف وامی که پرداخت می‌شود، این فرصت هر ماه ایجاد می‌شود و برای افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند، شانس یک نفر در طول سال 12 بار شده است.

شرایط ثبت نام و مراحل پرداخت وام بازنشستگان

لازم به ذکر است ثبت نام متقاضیانی که قبلا وام 2 تا 12 میلیون تومانی دریافت نموده اند، امکان پذیر نمی باشد و افرادی که قبلا در وام ثبت نام نموده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و باید منتظر دریافت پیامک از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشند.

نکته مهم: ثبت‌نام وام نیاز به هیچ‌گونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 اولویت بندی پرداخت وام 30 میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

در صورت دارا بودن شرایط، متقاضیان می توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

لازم به ذکر است: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد است

نتایج وام ضروری بازنشستگان 1402

نتایج ثبت نام واجدین شرایط دریافت وام ضروری در پایان هر ماه به متقاضیان اعلام خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری از نتایج ثبت نام خود مطلع شوند.

شگفتانه دولت برای وام بازنشستگان و وام ازدواج فرزندان بازنشستگان + مبلغ و مدارک مورد نیاز

صندوق بازنشستگی کشور، در خصوص پرداخت ۲هزار فقره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵میلیون تومان، به اطلاع می رساند که متقاضیان این تسهیلات، براساس «مجموع وام های دریافتی از سایر تسهیلات صندوق» و «میزان حقوق دریافتی» اولویت بندی شده اند.

اداره کل فرهنگی و اجتماعی این صندوق در پاسخ به سوالات بازنشستگان عزیز اعلام کرد: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱/۱) تاکنون ثبت شده و حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق ثبت نام کرده باشند.

پس از احراز شرایط دوره زمانی عقدنامه فرزند بازنشسته متقاضی، واجدین شرایط براساس مجموع وام های دریافتی از سایر تسهیلات این صندوق و میزان حقوق دریافتی (از کمترین حقوق به بیشترین حقوق) اولویت بندی شده اند.

برهمین اساس، پس از تامین اعتبار ازسوی بانک عامل، این تسهیلات به تدریج طی ماه های آتی به حساب حقوقی متقاضیان واجد شرایط واریز خواهد شد.

گفتنی است، پس از پیگیری های انجام شده برای آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، تعداد ۲هزار فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان در «نوبت اول» پرداخت شد و نوبت های بعدی در ماه های آتی پرداخت خواهد شد.

این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می شود.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی