کد مطلب: 31442

قیمت بنزین | قیمت بنزین ۱۴۰۳ | قیمت بنزین آزاد امروز

فوری/ افزایش قیمت بنزین با کاهش سهمیه ها از امروز ؟ | جزئیات کاهش ناگهانی سهمیه بنزین

امروز خبر عجیبی از کاهش محسوس سهمیه بنزین خودروها و متورسیکلت ها منتشر شد. این کاهش احتمال افزایش قیمت بنزین را در پی خواهد داشت. جزئیات این تغییرات مهم را در ادامه با هم می خوانیم.

فوری/ افزایش قیمت بنزین با کاهش سهمیه ها از امروز ؟ | جزئیات کاهش ناگهانی سهمیه بنزین

گران شدن قیمت بنزین همیشه از دغدغه های مردم جامعه مخصوصا اقشار کم درآمد هست. در ماه های گذشته شایعات زیادی درباره افزایش قیمت بنزین تا لیتری 18 هزارتومان در فضای مجازی منتشر شد که با تکذیبیه دولت روبه رو شد. آخرین اخبار از تصمیم نهایی دولت درباره افزایش قیمت بنزین را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت / قیمت بنزین زیاد شد؟

خبر دریافتی حاکی است؛ سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به‌میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

ازاین‌رو، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

کاهش ناگهانی سهمیه بنزین آزاد و سقف ذخیره کارت خودروهای سواری و موتورسیکلت و قیمت بنزین

وزارت نفت کشور بدون اطلاع قبلی ناگهان سهمیه بنزین آزاد، سقف ذخیره کارت‌ های سوخت و مدت زمان ذخیره را کاهش داد. در ادامه شاهد جزئیات باشید.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخلی، وزارت نفت کشور بدون اطلاع قبلی ناگهان سقف ذخیره کارت‌های سوخت و همچنین سهمیه بنزین آزاد را کاهش داده است. تغییر غیرمنتظره سقف ذخیره کارت سوخت از سوی وزارت نفت هم خودروهای سواری و هم موتورسیکلت‌ها را در بر می‌گیرد.

قیمت بنزین

کاهش سهمیه بنزین آزاد و سقف ذخیره کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین

اطلاعات واصله حکایت از این دارند که سقف ذخیره سوخت برای خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها به ترتیب به ۳۶۰ و ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده است. پیش از این، سقف ۵۴۰ لیتری برای خودروهای سواری تعیین شده بود و کارت سوخت موتورسیکلت سقف ذخیره ۲۲۵ لیتری داشت. حداکثر زمان ذخیره کارت‌های سوخت هم از ۹ ماه به ۶ ماه رسیده است.

علاوه بر این، وزارت نفت اقدام به کاهش سهمیه بنزین آزاد به ۱۰۰ لیتر کرده. این در حالی است که پیش‌تر برای بنزین آزاد ۳ هزار تومنی خودروهای شخصی سهمیه ۱۵۰ لیتری به ازای هر ماه اختصاص داده شده بود. حتی در اقدام دیگری که احتمالاً باعث تعجب خیلی از مالکان خودرو باشد، ذخیره مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت‌های سوخت حذف شده است.

گفتنی است که روز یکشنبه یکم بهمن ماه سهمیه بنزین ۶۰ لیتری به کارت‌های مالکان خودروهای سواری واریز شد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جدیدترین اطلاعیه خود ذکر کرد حداکثر زمان ذخیره بنزین در کارت ۹ ماه است، در صورتی که به نظر می‌رسد از این به بعد بیشتر از ۶ ماه نخواهد بود.

سهمیه بنزین 3000 تومانی تغییر کرد/ قیمت بنزین افزایش خواهد یافت؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت:قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند،دولت درباره حامل‌های انرژی و شیوه پرداخت آن‌ها اختیار تصمیم‌گیری دارد بنابراین تکلیفی به دولت در کمیسیون تلفیق نشده است.

محسن زنگنه درباره مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره حامل‌های انرژی، گفت: یک پیشنهادی در کمیسیون تلفیق از سوی کمیته انرژی مطرح  شد مبنی بر اینکه دولت مکلف است از ابتدای برنامه هفتم یارانه بنزین را به کارت ملی افراد واریز کند و افراد می‌توانند سهمیه و یارانه خود را در بازاری که تشکیل می‌شود، با یکدیگر مبادله کنند، که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد بنابراین تکلیفی به دولت نشده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تشریح مصوبه شب گذشته کمیسیون تلفیق، توضیح داد: در لایحه پیشنهاد شده بود که دولت اجازه دارد درخصوص یارانه حامل‌های انرژی و شیوه پرداخت آن‌ها به افراد، خودرو و... تصمیم‌گیری کند که این موضوع در کمیسیون تلفیق رای آورد توجه به این نکته نیز مهم است که دولت پیش از این نیز در قانون هدفمندی یارانه‌ها این اجازه را داشت.

وی اضافه کرد: در واقع عملا مجلس و دولت مازاد بر اختیارات دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها چیزی اضافه نکردند فقط در این مصوبه این مجوز به دولت داده شده که  دولت در هیات وزیران طرح خود را مصوب و اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق قیمت بنزین یارانه‌ای نباید در طول برنامه هفتم تغییر کند اما میزان سهیمه آن در اختیار دولت است.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی