کد مطلب: 31426

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا | تعطیلی مدارس تبریز | تعطیلی مدارس اردبیل

خبر فوری درباره تعطیلی مدارس تهران و استانها فردا 2 بهمن | کمیته اضطرار مدارس کدام شهرها را تعطیل خواهد کرد ؟

قرار است کمیته اضطرار استان تهران نتیجه جلسه خود برای تعطیلی مدارس در روز دوشنبه 2 بهمن را بدلیل آلودگی هوا و ورود سرمای شدید اعلام کند. در ادامه جزئیات تعطیلی مدارس فردا تهران و استان ها را با هم می خوانیم.

خبر فوری درباره تعطیلی مدارس تهران و استانها فردا 2 بهمن | کمیته اضطرار مدارس کدام شهرها را تعطیل خواهد کرد ؟

هواشناسی اعلام وضعیت قرمز برای برخی از استان ها بدلیل سرمای بی سابقه و بازگشت آلودگی هوا به تهران و کلانشهرها را داشته است و این امر سبب تعطیلی مدارس برخی از استان ها شده است. جزئیات دقیق تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 1 بهمن را با هم می خوانیم.

تصمیمات کمیته اضطرار استان تهران / تعطیلی مدارس فردا 2 بهمن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با آلودگی هوا در روز دوشنبه دوم بهمن ماه، گفت: مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک توسط شهرداری فردا عرضه نمی‌شود.

میرمحمد غراوی روز یکشنبه با بیان اینکه کارگروه اضطرار آلودکی هوا بر اساس گزارش‌های واصله از اداره کل هواشناسی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهت اتخاذ تمهیدات مناسب برای کنترل و کاهش میزان آلایندگی در روزهای آینده تشکیل شد، افزود: علاوه بر ممنوعیت فروش مجوز روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری، طرح‌ زوج‌ و فرد خودروها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا نیز اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این موضوع که تصمیمات این کمیته برای تمامی شهرستان‌های استان تهران به استثنای پردیس، دماوند و فیروزکوه لازم الاجرا است، اظهار کرد: فعالیت معادن شن و ماسه و آسفالت هم ممنوع است.

غراوی ادامه داد: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهر، جانمایی شوند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران نیز باید از تردد شبانه خودروهای گازوییلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری کنند.

معاون استاندار تهران با اعلام اینکه فردا فعالیت ورزشی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در محیط‌های باز ممنوع است، از مردم خواست تا از انجام فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط‌های باز خودداری کنند.

غراوی یادآور شد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (N۹۵) توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، ضرورت دارد.

به گفته غراوی، پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد همه موتورسیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی گفت: براساس تصمیم کمیته اضطرار، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در همه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام کند.

به گزارش استانداری تهران، غراوی ادامه داد: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام کند.

منابع خبری از احتمال تعطیلی مدارس و ادارات در برخی شهرها از جمله تهران فردا دوشنبه ۲. بهمن ۱۴۰۲ به دلیل بارش برف و برودت هوا جزئیات برگزاری کلاس های آنلاین در برخی مقاطع تحصیلی در این تعطیلات را بررسی کردند.

تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 2 بهمن

لازم به ذکر است تصمیم برای تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس فردا دوشنبه دوم می باشد بهمن 1402 در این گزارش به روز می شود.

امروز، شاخص کیفیت هوای شهر کرج به شماره ۱۱۳ رسیده و به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس تبدیل شده است. این وضعیت نگران‌کننده درخصوص سلامت جامعه و به خصوص دانش‌آموزان، مسئولان و اهالی را به اقدامات فوری و موثر وادار کرده است.

با توجه به افزایش شدید شاخص آلودگی هوا در کرج، احتمال تعطیلی مدارس در استان البرز به شدت مطرح شده است. این موضوع نشان‌دهنده نگرانی مسئولان از تأثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت افراد، به ویژه گروه‌های حساس از جمله کودکان و سالمندان، می‌باشد.

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی برای روز دوشنبه و افزایش مرتبط با وضعیت آلودگی هوا، احتمال تعطیلی مدارس و اجرای برنامه‌های آموزشی غیرحضوری به منظور حفظ سلامت جامعه در دستور کار قرار دارد. تصمیمات نهایی مربوط به تعطیلی مدارس و اقدامات اضطراری در این خصوص، پس از جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا و اعلام رسمی از سوی مراجع ذیربط، منتشر خواهد شد.

تعطیلی مدارس | هوای ناسالم اصفهان در اولین روز بهمن‌ماه

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۷ ایستگاه سنجش در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه یکم بهمن‌ماه با میانگین ۱۱۰ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

اما بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان)، شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های احمد آباد با ۱۵۵، دانشگاه صنعتی ۱۵۵، زینبیه ۱۵۷، کردآباد ۱۵۳ و قهجاورستان با ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

همچنین امروز شاخص هوا در مناطق پروین ۲۵ آیان با ۱۱۱، میدان انقلاب ۱۱۷، رهنان ۱۵۷ و کاوه با ۱۲۱ AQI هم در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص کیفی هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های پارک زمزم با ۸۷، خرازی با ۹۸، سپاهان‌شهر با ۵۳، فرشادی ۷۷، فیض ۸۰، میرزاطاهر ۸۹ و ولدان با ۸۸ AQI در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

استان کلان شهر اصفهان به یکی از آلوده ترین شهرهای ایران در روز های آلودگی هوا تبدیل شده است که این آلودگی با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان تشدید می شود اما با توجه به بحران آلودگی هوا و مهم بودن امر تحصیل دانش آموزان و از طرفی مهمتر بودن سلامت و تضمین آینده دانش آموزان ، ستاد مدیریت بحران آلودگی استان شهروندان با سختگیری هایی در زمینه عدم تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن تحصیل دانش آموزان حتی در مقاطع پایین برای حفظ سلامتی آنها مواجه شده اند.با این حال، موضوع آلودگی هوا به یک بحران تبدیل شده و مسئولین به منظور حفظ سلامت و تضمین آینده دانش‌آموزان، تصمیماتی سختگیرانه اتخاذ کرده‌اند.

با توجه به تعداد کم روزهایی با هوای پاک در اصفهان دانش آموزان مجبور به حضور در مدارس با توجه به عدم تعطیلی مدارس در روزهای آلودگی هستند . با این وضعیت و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر پایداری جو و سکون هوای آلوده باید منظر تصمیم ستاد مدیریت بحران و کمیته اضطرار آلودگی هوا برای روز دوشنبه باشیم.

نظرات خود را در مورد این تصمیم گیری ها و عدم تعطیلی مدارس در روزهای اوج آلودگی هوا در اصفهان برای ما بنویسید .

تعطیلی مدارس تبریز در روز دوشنبه به دلیل آلودگی هوا

در روزهای اخیر، با توجه به شاخص بالای آلودگی هوا در شهر تبریز، احتمال تعطیلی مدارس در روز دوشنبه به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اعلامات اخیر از سوی مراکز پایش محیط‌زیست نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب هوای این منطقه است و این موضوع نگرانی ادارات آموزش و پرورش را فزاینده ساخته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شاخص‌های آلودگی هوا به حدی افزایش یافته که احتمال تعطیلی مدارس در روز دوشنبه وجود داشته باشد. این تدابیر احترازی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و جلوگیری از تماس آنها با هوای آلوده انجام می‌شود.

همچنین، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، سامانه بارشی در راه به سوی استان آذربایجان شرقی قرار دارد. این بارش‌ها امکان بهبود شاخص‌های کیفیت هوا را فراهم کرده و به تدریج آلودگی هوا را کاهش خواهند داد. به این توجه نمایید که اخبار تعطیلی مدارس به زودی از سوی ادارات ذیربط منتشر خواهد شد.

در پی گسترش اخبار و اطلاعیه‌های رسمی، شهروندان تبریزی دعوت می‌شوند که با دقت به اعلامیه‌ها و همچنین راهنمایی‌های ادارات محلی و آموزش و پرورش توجه کنند تا بتوانند در بهترین شرایط به اطلاعات جدید دست یابند.

آنچه دیگران میخوانند
  • . ارسالی در

    مجازی‌کنید‌مدارس‌‌ومجازی‌کنید‌

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی