کد مطلب: 31396

قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و ارز

پیش بینی وحشتناک درباره قیمت طلا و سکه | خریداران طلا و سکه حتما بخوانند

در هفته گذشته قیمت طلا و سکه روند صعودی به خود گرفت. اگر شما هم میخواهید برای سرمایه گذاری طلا بخرید این خبر را تا انتها بخوانید تا متوجه بشید تایم طلایی خرید طلا و سکه کی می باشد.

پیش بینی وحشتناک درباره قیمت طلا و سکه | خریداران طلا و سکه حتما بخوانند

قیمت طلا در بازار روند افزایشی به خود گرفت. در هفته گذشته قیمت طلا 18 عیار دچار نوسانات شد و روزهای پر هیاهویی را به خود دید . کارشناسان اقتصادی و بازار طلا  از افزایش قیمت طلا . در آینده خبر می دهند. پیش بینی مهم و جالب از آینده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز را بخوانید.

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ دی ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه در هفته پایانی دی به واسطه عرضه حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ریتم یک‌دستی نداشت. این بازار با روند افزایشی دلار و انس جهانی طلا همراهی نکرد. در مدت یادشده سکه بازدهی منفی داشت و ترجیح معامله‌گران به خرید شمش طلای دولتی بود. 

قیمت طلا و سکه در هفته آخر دی روند متوازنی نداشت. طلا با بازدهی مثبت و سکه با بازدهی منفی بسته شدند. این در حالی بود که قیمت دلار در هفته پایانی دی بیشترین رشد بازدهی را از ابتدای سال داشت و قیمت انس جهانی نیز افزایشی بود.

معامله‌گران ریتم ناکوک بازار طلا را به واسطه آغاز فروش حضوری شمش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران از روز چهارشنبه و سرازیر شدن پول‌ها برای وجه‌الضمان، جهت شرکت در این حراج عنوان کردند.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اگر در روزهای آینده قیمت سکه روند کاهشی داشته باشد، منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی  محدوده مناسبی برای ورود پلکانی به بازار است؛ که سودهای بزرگی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. آنها در خصوص انس جهانی طلا به عدم شکستن سقف ۲۰۷۰ دلاری اشاره می‌کنند و می‌گویند، اگر قیمت به زیر محدوده ۲۰۱۱ دلاری برگردد، انس جهانی قابلیت برگشت تا منطقه ۱۹۸۰ دلاری را نیز دارد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی افزایش ۱۳ دلاری دارد و با قیمت ۲۰۳۴ دلاری معامله می‌شود.

قیمت در خانواده سکه‌ها در آخرین روز از هفته پایانی دی روند متوازنی نداشت. قیمت سکه امامی با ۱۳۵ هزار تومان کاهش به قیمت ۳۱ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی در سطح ۲۸  میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. قیمت نیم‌سکه و ربع‌ سکه در آخرین معامله روز پنجشنبه، هر یک افزایش ۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۹۰ و ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و پنج هزار تومانی معامله شد و افزایش پنج هزار تومانی داشت. قیمت طلا بیست و هشتم دی کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۱ میلیون ۷۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و به رقم دو میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا

بازگشت دوباره قیمت طلا به روند صعودی

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را کاهش دهد تا از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اگرچه این امر ممکن است در کوتاه‌مدت به قیمت طلا آسیب برساند، اما در بلندمدت می‌تواند به حمایت از بازار سهام و رشد اقتصادی کمک کند.

قیمت طلا روز گذشته 1.3 درصد از ارزش خود را از دست و بیشترین کاهش یک روزه از 4 دسامبر 2023 را ثبت کرد.

امید به کاهش نرخ بهره آمریکا به دنبال سخنان یک مقام پولی بانک مرکزی آمریکا سبب شد تا قیمت طلا در روز گذشته با کاهش چشمگیری روبه رو شود و به قیمت ۲۰۰۱ دلار که پایین‌ترین میزان از ۱۳ دسامبر است سقوط کند.

پس از رالی نزولی 26 دلاری انس در روز گذشته، قیمت مجددا روی خط روند صعودی خود قرار گرفته است.

قیمت طلا امروز، پنجشنبه به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت اما با کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ پس از اظهارات تند مقامات بانک مرکزی و داده‌های قوی، نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود باقی ماند.

قیمت هر اونسی طلا در معاملات امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 2011 دلار رسید .

دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت که باعث شد طلای با قیمت دلار برای دارندگان ارز خارجی ارزان‌تر شود. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «بازارها احتمال می‌دهند که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در پایان سه ماهه نخست امسال آغاز کند و اکنون آنها پس از اظهارنظرهای تند برخی از اعضای فدرال رزرو کمی تردید کرده‌اند.»

انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را کاهش دهد تا از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اگرچه این امر ممکن است در کوتاه‌مدت به قیمت طلا آسیب برساند، اما در بلندمدت می‌تواند به حمایت از بازار سهام و رشد اقتصادی کمک کند.

خرده فروشی ایالات‌متحده در دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و اقتصاد را در سال جدید ثابت نگه داشت.

فایننشال تایمز گزارش داد، اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهند، تورم را می‌توان دید و هشدار داد که نزول تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی احتمالاً در ماه‌های آینده کند می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. نرخ تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده بریتانیا برای اولین‌بار در ۱۰ ماه گذشته در دسامبر افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۲.۶۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۸۵.۳۸ دلار رسید و پالادیوم ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶.۵۴ دلار رسید.

تاجران اکنون 63 درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره آمریکا در ماه مارس کاهش یابد، در حالی‌که قبل از سخنان والر این رقم 73 درصد بود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی