کد مطلب: 31381

حقوق بازنشستگان | کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

افزایش 7 میلیون و 700 هزارتومانی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟ | رقم قطعی افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری 1403 اعلام شد

آخرین گزارش ها از تصویب افزایش میلیونی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری منتشر شده است که در ادامه جزئیات آن را با هم می خوانیم.

افزایش 7 میلیون و 700 هزارتومانی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟ | رقم قطعی افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری 1403 اعلام شد

از اوایل ماه دی خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد.مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

حقوق بازنشستگان ماهانه ۲۰ میلیون است

فرادی که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل ۱۶ میلیون ۳۳ هزار تومان بوده، این در حالی است که میانگین آخرین حقوق اشتغال آنان ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان بوده است.

آخرین گزارش منتشره از سوی صندوق بازنشستگی حاکی از آن است که تعداد بازنشستگان حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری در پایان شهریور ماه امسال به یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده که نسبت به پایان شهریور سال ۱۴۰۱ معادل ۳.۵۳ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش میانگین حقوقِ حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان شهریور امسال (برای کل برقراری‌ها) معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزار تومان بوده که نسبت به پایان شهریور سال گذشته حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است؛ این افزایش عمدتا ناشی ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی و همچنین اجرای قانون اصلاح «قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری بوده است.

حقوق بازنشستگان

از سوی دیگر افرادی که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل ۱۶ میلیون ۳۳ هزار تومان بوده، این در حالی است که میانگین آخرین حقوق اشتغال آنان ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان بوده که نشان می‌دهد حقوق بازنشستگی آنان حدود یک میلیون تومان نسبت به آخرین حقوق دریافتی آنان در دوره اشتغال کمتر بوده است.

توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان شهریور ماه امسال به تفکیک میزان حقوق دریافتی نشان می‌دهد از ۱.۶ میلیون نفر بازنشسته دولتی، حدود ۴۱۸ هزار نفر، حقوقی بین ۱۰ تا ۱۱.۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، این میزان تقریبا ۲۵.۵ درصد تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

همچنین حدود ۲۱.۳ درصد از تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تعداد آنها حدود ۳۵۰ هزار نفر است حقوقی بین ۱۱.۲ تا ۱۲.۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

در مجموع توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان شهریور امسال نشان می‌دهد که حدود ۷۸ درصد تعداد بازنشستگان کشوری تقریبا حقوقی بین ۹ تا ۱۳.۵ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

طبق این گزارش کمتر از ۵ درصد (۴.۸%) تعداد بازنشستگان دولتی نیز که تعداد آنها حدود ۷۹ هزار نفر است، حقوقی کمتر از ۷.۷ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر توزیع درامدی بازنشستگان دولتی تا پایان شهریور امسال نشان می‌دهد حدود ۱.۶ درصد تعداد بازنشستگان که حدود ۲۴ هزار نفر را شامل می‌شود حقوقی بیش از ۲۰.۷ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

افزایش حقوق بازنشستگان و فراهم شدن امکان انتقال بازنشستگی

سخنگوی دولت از مصوبه هیأت وزیران برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی بین صندوق‌های مختلف بازنشستگی با هدف امکان تجمیع سوابق بیمه‌ای خبر داد.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز هیأت وزیران به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای جلسه، رئیس بنیاد نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گزارشی ارائه داد که بر اساس آن، سفرهای راهیان نور با استقبال خیلی خوب دانشجویان، جوانان و دانش‌آموزان مواجه شده است و مقرر شد تا هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم این گنجینه معنوی صورت گیرد.

بهادری جهرمی در خصوص مصوبات دولت، اذعان کرد: امروز مصوبات متعددی در هیأت وزیران داشتیم که بنا به پیشنهاد وزارت کشور که به در خواست وزارت جهاد کشاورزی بود، مقرر شد مبالغی برای حفظ نباتات به خصوص در بخش خرما در استان‌های کرمان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و …پرداخت شود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: همچنین در خصوص نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی بین صندوقهای مختلف بازنشستگی که امکان تجمیع سوابق بیمه‌ای را فراهم و نقل و انتقال سوابق را تسهیل می‌کند و امکان دریافت مستمری جمع هم وجود داشته باشد، در دولت مصوب شد.

کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری چقدر؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس جزئیات افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان را در سال آینده تشریح کرد.

رحیم زارع در خصوص افزایش حقوق سال آینده، گفت: در سال آینده افزایش حقوق کارمندان 20 درصد خواهد بود و کف حقوق شاغلان نیز 10 میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه افزود: کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال 1403 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق ماهانه 9 میلیون تومان خواهد بود.

زارع بیان کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی