کد مطلب: 31379

قیمت نان | افزایش قیمت نان در تهران | افزایش قیمت نان از فردا

فوری/ افزایش 85 هزارتومانی قیمت نان از امروز ! | یارانه نان حذف شد؟

امروز خبر بسیار عجیبی درباره افزایش قیمت نان آمد که حسابی سر و صدا بپا کرد. در ادامه جزئیات نان 100 هزارتومانی را با هم می خوانیم.

فوری/ افزایش 85 هزارتومانی قیمت نان از امروز ! | یارانه نان حذف شد؟

قیمت نان هم مانند قیمت بنزین برای مردم جامعه ایران بسیار مهم است. قیمت نان امسال چند درصد افزایش داشت. خبر مهمی درباره افزایش عجیب قیمت نان در فضای مجازی منتشر شد که جزئیات آن را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر مهم دولت درباره آزادسازی قیمت نان

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت هیچ دستورکاری در موضوع آرد و نان و آزادسازی قیمت آن ندارد؛ نه سهیمه‌بندی نان و نه آزادسازی نان؛ اینها جزو مفروضات طرح هوشمندسازی آرد و نان نیست.

 محمد جلال اظهار کرد: طرح هوشمندسازی، اصولا طرح سهمینه‌بندی یا کالابرگ نان و مفاهیم این‌چنینی نیست. پس اگر احیاناً روایت یا تعبیری در این خصوص وجود داشته باشد که برای خرید نان مردم محدودیت وجود دارد، قویا این موضوع را رد می‌کنیم و همچنین فرایندی وجود ندارد.

وی افزود: سامانه‌ای تحت عنوان nazar.ir خدمت مردم معرفی شده و مردم می‌توانند روی نقشه روی گوشی‌های تلفن همراه خودشان، محل نانوایی‌های مختلف را ببینند و بعد از اینکه به نانوایی مراجعه کردند و خرید انجام دادند، بلادرنگ و بدون فاصله تراکنش خریدشان را می توانند مشاهده کنند و اگر احیاناً خریدی که اتفاق افتاده و مبلغی که ثبت شده با هم انطباق نداشت، سریعا تجربه خرید خودشان را ثبت کنند

افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان 

صمصامی رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان دزفول اظهار کرد: بر اساس مجوزات قانونی نان تافتون حدود ۳۰ درصد در سراسر خوزستان افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان در برخی از استان‌ها همچون اصفهان ۴۰ درصد است اما با توجه به قیمت گذاری منطقه‌ای این نرخ در خوزستان حدود ۳۰ درصد اعلام شده است.

به گفته وی تمامی مواد جانبی از جمله خمیر مایه و دستمزد کارگران افزایش چشمگیری داشته و قطعا با قیمت قبلی مدیریت واحد نانوایی برای نانوایان سخت و دشوار است.

صمصامی ادامه داد: در هر صنف و شغل دیگری سالانه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم و افزایش قیمت نان هم مانند سایر کالاها برای جبران هزینه‌های تحمیلی به نانوایان منطقی به نظر می‌رسد.

نان سنگک لاکچری ۱۰۰ هزار تومانی وارد بازار شد

به گفته یک شهروند، یکی از سوپرمارکت‌های آنلاین برای مشتریان خود نان سنگک ۱۰۰ هزار تومانی ارائه کرده است.

یک شهروند با ارسال پیامی از گرانی قیمت نان سنگک در برخی از فروشگاه‌های آنلاین گلایه کرد.

قیمت نان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نان به عنوان یکی از مهمترین کالا‌های اساسی و ضروری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و غذای اصلی در سبد خانواده‌ها محسوب می‌شود. اما در برخی از موارد با افزایش بی رویه قیمت آن مواجه می‌شویم.

طبق گفته این شهروند یکی از سوپرمارکت‌های آنلاین برای مشتریان خود نان سنگک ۱۰۰ هزار تومانی ارائه کرده است. این موضوع موجب تعجب و نگرانی ایشان شد و با ارسال تصویری از قیمت نان درخواست رسیدگی کرد.

علت افزایش قیمت نان در خوزستان

رییس اتحادیه نانوایان اهواز، گفت: علت افزایش قیمت نان، همسان سازی بوده است که به دلایلی با تاخیر همراه شده بود.

به دلیل وجود شرایط بد آب و هوایی و سختی کار این همسان سازی در شهر خوزستان به تاخیر افتاده بود و قیمت نان از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده است. اما با پیگیری و تصویب کارگروه آرد و نان استان در نهایت همسان سازی انجام شد.

همسان سازی قیمت نان در کشور از خرداد ماه امسال عملیاتی شده است، موضوعی که در خوزستان به تاخیر افتاد و از روز پنجشنبه هفتم دی ماه روند اجرایی را آغاز کرد.

به گفته سید صالح صیوانی، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز، با همسان سازی صورت گرفته درباره قیمت نان در این شهر، قیمت نان تافتون و لواش از روز گذشته در خوزستان متناسب با استان‌های دیگر از پنج هزار ریال به شش هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافته است.

به گفته صیوانی به دلیل وجود شرایط بد آب و هوایی و سختی کار این همسان سازی در شهر خوزستان به تاخیر افتاده بود و قیمت نان از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده است. اما با پیگیری و تصویب کارگروه آرد و نان استان در نهایت همسان سازی انجام شد.

رئیس اتحادیه نانوا‌های اهواز از افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران خبر داده است و تاکید کرد: «باید به همین نسبت قیمت نان تعیین شود و حمایت از نانوا در کاهش کم فروشی و افزایش کیفیت نان اثرگذار است.»

همچنین در پی این اتفاق که با افزایش قیمت نان همراه بوده است، محسن حویزه، فرماندار شوش، پس از افزایش قیمت نان در شهرستان و متحیر شدن شهروندان، گفت: «سامانه کشوری است و کسی خودسرانه افزایش قیمت نان نداده است. قیمت نان در سامانه مشخص شده و بازرسان تنظیم بازار و فرمانداری نظارت ویژه‌ای در این موضوع دارند.»

پیش از این هم عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه هوشمندسازی در کاهش ضایعات نان تاثیر نداشته است؛ به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «تا زمانیکه خلا‌ی پر نشود و جامعه هدف مشخص نشود، این روال ادامه دارد. با آزادسازی نرخ آرد و نان، آرد به نرخ آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد. از طرفی یارانه مستقیم به مصرف کننده داده می‌شود. این امر باعث می‌شود میزان آرد تخصیصی گندم مصرفی کاهش یابد.»

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با توزیع مستقیم یارانه نان پیش بینی می‌شود. ضایعات و دور ریز نان ۱۵ درصد کاهش یابد.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی