کد مطلب: 31365

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید | یارانه نقدی ۱۴۰۳ | یارانه نقدی کی واریز میشود

خبر مهم؛ یارانه نقدی بگیران حساب خود را چک کنند | یارانه نقدی 1 میلیون و 380 تومانی رئیسی از این تاریخ در حساب مردم

جزئیات افزایش میلیونی رقم یارانه نقدی برخی از خانوارها از سوی دولت منتشر شد که در ادامه با هم می خوانیم.

خبر مهم؛ یارانه نقدی بگیران حساب خود را چک کنند | یارانه نقدی 1 میلیون و 380 تومانی رئیسی از این تاریخ در حساب مردم

مبلغ یارانه نقدی در سال 1403 اعلام شد. منابع معتبر از افزایش قابل توجه رقم یارانه نقدی در سال 1403 خبر داده اند.از ماه گذشته تغییراتی در دهک بندی یارانه نقدی بگیران ایجاد شده است و این امر با سردرگمی مردم همراه بوده. جزئیات جدید درباره رقم جدید یارانه نقدی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

مبلغ یارانه نقدی در سال 1403 چقدر شد؟

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در رابطه با مبلغ یارانه نقدی در سال 1403 توضیح داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست یکشنبه شب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نشست یکشنبه شب کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: طبق مصوبه امشب کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی برای سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و یارانه بگیران به میزان سال جاری یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

 عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در کمیسیون تلفیق پیشنهادات دولت درباره فروش نفت و میعانات گازی و گاز طبیعی توسط شرکت ملی نفت و شرکت گاز به تصویب رسید و جزئیات آن نیز طبق پیشنهادات دولت در کمیسیون تصویب شد.

جدول دهک بندی یارانه نقدی

با تغییرات جدول دهک بندی یارانه برخی کاربران به دنبال فهمیدن دهک خودشان هستند. در این مطلب به زبان ساده آن را بیان می کنیم.

برای استعلام دهک خانوار خود با کد ملی، می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

روش اول: استفاده از سامانه My.Gov.Ir

ابتدا وارد سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی اینترنتی Hemayat.Mcls.Gov.Ir شوید.

سپس بر روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک نمایید.

در پنجره باز شده روی ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کلیک کنید تا به آدرس Https://Sso.My.Gov.Ir/Login منتقل شوید.

در این صفحه (تب ورود با رمز یکبار مصرف فعال باشد) شماره همراه سرپرست خانوار و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید و روی ارسال رمز یکبار مصرف بزنید تا کد تایید به شماره موبایل ارسال شود.

رمز یکبار مصرف ۵ رقمی ارسال شده به شماره موبایل سرپرست خانوار را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به داشبورد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید.

یارانه نقدی

در صورتی که پیامک دریافت نکردید بعد از مدت زمان نشان داده شده مجددا درخواست بدهید.

در صفحه باز شده روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست کلیک کنید.

با کلیک بر روی مشاهده وضعیت مشمولیت یارانه و ثبت درخواست پنجره‌ای برای شما باز می شود که شامل دهک بندی شماست.

روش دوم: استفاده از شماره تلفن گویا

ابتدا با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید.

کد ملی سرپرست خانوار را به همراه شماره تلفن سرپرست خانوار وارد نمایید.

پس از چند لحظه، دهک بندی خانوار شما به شما اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که در هر دو روش، شماره همراهی که وارد می‌کنید باید به نام شخص سرپرست خانوار باشد.

یارانه نقدی 1 میلیون و 380 هزارتومان شد

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار 3 نفره در سال آینده مبلغ 1 میلیون و 380 هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.

علیرضا عسگریان در خصوص صدک‌بندی خانوارها که قرار بود تا پایان آبان ماه صورت بگیرد اظهار کرد: صدک‌بندی شده است؛ البته صدک‌بندی مبنای همان دهک است اما تحلیل، دقت و عدالت ما را افزایش می‌دهد. برای اینکه مردم راحت‌تر باشند دهک را تبدیل به ۱۰ قسمت کرده‌ایم اما بین مثلا صدک ۳۱ تا ۳۹ هرچند فاصله هست اما هر دو اینها در دهک چهارم قرار دارند لذا سیاستگذاریهای دهکی اعمال می‌شود اما نظارتها، تحلیل‌ها و دقت‌ها به صورت صدکی اعمال خواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه پیش از این اعلام شده بود با صدک‌بندی درآمدی خانوارها ممکن است دهک‌ها نیز جا به جا شوند، آیا این جا به‌جایی و تغییرات دهک‌ها صورت گرفته است؟ اینگونه پاسخ داد:ما باید داده‌های نیمه دوم سال(داده‌های درآمدی خانوارها) را حتما اعمال کنیم و در این صورت حتما بین دهک‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود چون بین صدک‌ها تغییرات ایجاد می‌شود، در این صورت ممکن است فردی دهک سوم باشد اما به دهک چهارم و پنج برود و یا حتی ممکن است پایین‌تر آمده و وارد دهک سوم شود که این تغییرات اعمال می‌شود. ممکن است تعداد محدودی نیز به دهک دهم بروند که حذف بشوند (از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند)؛ اما موضوع حذف قانونی (یارانه‌بگیران) نیست چرا که قانون می‌گوید شما می‌توانید سه دهک را (از دریافت یارانه) حذف کنید اما فعلا این قانون اعمال نمی‌شود چون دولت اختیار دارد که آن را اعمال کند یا اعمال نکند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یعنی ممکن است دهک‌ها(پس از اعمال صدک‌بندی) جا به شوند اما این به معنای قطع یارانه آنها نیست.

دهک بندی یارانه نقدی تغییر کرد

دهک‌بندی یارانه‌ها براساس معیارهای مختلف انجام می‌شود. این دهک‌بندی ممکن است بر اساس درآمد خانوار، تعداد اعضای خانوار، نوع فعالیت اقتصادی و سایر عوامل مشخص شود. هدف از دهک‌بندی یارانه‌ها، تخصیص بهینه منابع و کمک به افرادی است که به آن نیاز بیشتری دارند.

۱. درآمد خانوار: یارانه‌ها بر اساس سطح درآمد خانوارها تعیین می‌شود. خانوارهای با درآمد کمتر، معمولاً از میزان بیشتری یارانه دریافت می‌کنند.

۲. تعداد اعضای خانوار: خانوارهایی که تعداد اعضای بیشتری دارند، ممکن است بیشترین میزان یارانه را دریافت کنند. این معیار به منظور حمایت از خانواده‌های بزرگتر و تأمین نیازهای افراد بیشتر در خانوار است.

۳. نوع فعالیت اقتصادی: در برخی موارد، یارانه‌ها بر اساس نوع فعالیت اقتصادی خانوار تعیین می‌شود. برای مثال، برخی صنایع و بخش‌های خاص ممکن است مستحقان یارانه‌های خاصی باشند.

۴. شرایط ویژه: در برخی موارد، افراد با شرایط ویژه مانند افراد با نیازهای ویژه، افراد معلول، بازنشستگان و سایر گروه‌های مستحق ممکن است از یارانه‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی