کد مطلب: 31348

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت

فوری/ واریز 8 میلیون تومان به پرتفوی صاحبان سهام عدالت؛ امروز | سهام عدالتی ها گوش به زنگ باشند

خبر خوشی برای صاحبان سهام عدالت منتشر شد. جزئیات واریزی جذاب میلیونی بحساب سهام داران را در ادامه با هم می خوانیم.

فوری/ واریز 8 میلیون تومان به پرتفوی صاحبان سهام عدالت؛ امروز | سهام عدالتی ها گوش به زنگ باشند

مرحله اول سود سهام عدالت 1402 بحساب صاحبان سهام عدالت واریز شد.گویا مرحله دوم سود سهام عدالت هم تا چند هفته آینده بحسابها واریز خواهد شد. حال امروز خبر داغی از سوی دولت درباره واریز جدید بحساب دارندگان سهام عدالت و جاماندگان اعلام شده است که جزئیات این خبر مهم را در ادامه با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

میزان دارایی سهام عدالت خود را امروز ۲۴ دی ماه ببینید

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز (یکشنبه ۲۴ دی ماه) با ۱۶ هزار و ۷۶۱ واحد افزایش، به ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. براین اساس ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

 در معاملات روز یکشنبه بیست و چهارم دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۶ هزار و ۷۶۱ واحد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. امروز شاخص کل بورس تهران تا یک قدمی کانال ۲.۲ میلیونی بالا آمد.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۸۳۹ واحدی در رقم ۷۶۷ هزار و ۹۸۶ واحدی ایستاد. 

امروز پارس، فارس و وغدیر نماد‌های سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نماد‌های تاپیکو، مبین و کساپا از نماد‌های قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

نماد‌های داتام، شستا، خگستر، خودرو، لپارس، فولاد و شپنا هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۳۶۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی ۱۲۸ هزار و ۹۰۶ تومان معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۱۸ تومان رسیده است.

3 گروه مشمول دریافت سهام عدالت هستند

​رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت هم‌چنین درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: در حال حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند.

رییس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت اعلام کرد که دولت سود سهام عدالت را از 70 هزار تومان به 500 تا 600 هزار تومان برای برخی از اقشار افزایش داده است و برخی از افراد حتی به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. این سودها به صورت دو مرحله در سال واریز خواهند شد، به این معنی که پس از دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود به تدریج پرداخت خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌ها بیان کرد که امیدوار است که این روند عدالت‌محور در خصوص جاماندگان نیز انجام شود و مردم در انتظار خبر خوش از سوی دولت هستند.

اطلاعاتی که رییس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت ارائه کرده است نشان می‌دهد که در حال حاضر یک حربه جدید توسط کلاهبرداران وجود دارد. طبق این گزارش، کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌هایی که مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد است، تلاش می‌کنند اطلاعات شخصی را به دست آورده و از طریق دریافت کننده پیامک، خواستار ورود شماره ملی یا شماره حساب خود می‌شوند. اما به محض باز کردن لینک مربوطه، کلاهبرداران اقدام به برداشت وجوه از حساب افراد می‌کنند. برای جلوگیری از این نوع تقلبات، پیشنهاد می‌شود همواره مراقب بوده و هیچ گونه اطلاعات شخصی یا حساب بانکی خود را برای ارسال از طریق پیامک‌ها و لینک‌های شبیه‌سازی شده وارد نکنید. همچنین، از منابع رسمی و معتبر برای دریافت اطلاعات مربوط به سود سهام عدالت استفاده کنید.

مبلغ نهایی سود مرحله دوم سهام عدالت مشخص شد!

بر اساس تازه ترین خبرهای رسیده مرحله دوم سود سهام عدالت در اوایل اسفندماه واریز می شود.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه، خبرهای مهمی درباره سهام عدالت مرحله دوم ارائه داد.           

سهام عدالت نوعی حمایت مالی است. سهام عدالت از طرف دولت واریز میشود.  مبلغ سهام عدالت برای افراد مختلف،  متفاوت است.  در ادامه خبری مهم درباره سهام عدالت را میخوانید.

دی‌ماه اولین مرحله سود سهام عدالت به حساب ۴۵ میلیون سهامدار واریز شد. 

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود و حالا سهامداران باید منتظر واریز سود بعدی سهام عدالت باشند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه با اشاره به زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.

اما مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

در اولین مرحله که مربوط به دی ماه بود، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند؛ مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

منبع: منیان
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی