کد مطلب: 31272

تعطیلی مدارس | خبر فوری تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس کرج

فوری/ مدارس فردا 20 دی تعطیل شد | مدارس کدام شهرها تعطیل شدند؟

تداوم آلودگی هوا و قرمز شدن هوای تهران احتمالاتی را در خصوص تعطیلی مدارس تهران و سایر استان ها برای فردا 20 دی بوجود آورده است. در ادامه جزئیات تعطیلی مدارس را با هم می خوانیم.

فوری/ مدارس فردا 20 دی تعطیل شد | مدارس کدام شهرها تعطیل شدند؟

امروز بدلیل آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس در تهران و سایر شهرها را برای فردا خواهیم داشت.

فرماندار سرخس از تعطیلی مدارس ابتدایی بخش مرکزی سرخس در نوبت صبح فردا خبر داد.

حسن نوری‌زاده  در سرخس اظهار کرد: با تصمیم ستاد بحران شهرستان سرخس و با توجه به افزایش میزان آلایندگی هوا ناشی از هجوم گرد و غبار به شهرستان سرخس و وضعیت خطرناک برای اقشار حساس و آسیب پذیر، تمامی مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر سرخس و بخش مرکزی سرخس فردا(چهارشنبه) ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در نوبت صبح تعطیل هستند.

فرماندار سرخس تاکید کرد: امتحانات در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شوند./فارس

فرماندار سرخس گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد بحران شهرستان به علت آلایندگی هوا در سطح شهرستان، مدارس روستایی و شهری سرخس در نوبت عصر امروز سه شنبه ۱۹ دی‌ماه تعطیل هستند.

حسن نوری زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه علاوه بر تعطیلی مقاطع تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در نوبت عصر امروز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم تعطیل هستند، اظهار کرد: این تصمیم در جلسه ستاد بحران به دلیل وجود گرد و غبار، ریزگردها و آلودگی هوا اخذ شده است.فرماندار سرخس با اعلام اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شوند، بیان کرد: کلاس‌های درس مدارس  در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود.وی همچنین از محدود شدن دید رانندگان در جاده مشهد-سرخس به دلیل طوفان گرد و خاک خبر داد و گفت: مجموعه راهداری و پلیس‌راه شهرستان در چند کیلومتری که ریزگردها بیشتر موجب انسداد جاده می‌شود مستقر شده‌اند.فرماندار سرخس با اشاره به آماده‌باش بودن تمامی مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های لقمان و بیمارستان غدیر صنعت نفت شهرستان برای خدمت‌رسانی به موقع به مراجعه کنندگان، گفت: پایگاه‌های اورژانس در گنبدلی، شورلق و مزداوند آماده خدمت‌رسانی هستند.وی همچنین تصریح کرد: دستورالعمل بهداشتی برای این شرایط این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت لزوم حتماً ماسک بزنند.نوری زاده خاطرنشان کرد: گروه‌های حساس شامل  کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از دیگران در معرض خطرات جبران‌ناپذیر هستند.

تعطیلی مدارس اصفهان فردا 20 دی

فوری شاخص اصفهان ۱۷۱ شد

در صورت تشکیل جلسه اخبار مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود

تأثیر آلودگی هوا بر تصمیمات مدارس در اصفهان

کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز | تعطیلی مدارس بدلیل آلودگی هوا

کیفیت هوای تهران امروز/ سه شنبه در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار دارد و این در حالی است که ۱۰ نقطه پایتخت در وضعیت قرمز ( ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.

تعطیلی مدارس تهران

آلودگی هوا به یکی از مسائل حیاتی در زندگی روزمره جوامع تبدیل شده است. این موضوع، باعث شده تا مسئولین در سطوح مختلف به دنبال راهکارهایی جهت مدیریت اثرات منفی آلودگی هوا و حفظ سلامتی افراد باشند. اما در برخی موارد، تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس یا تغییرات در برنامه‌های دیگر مدارس بر اثر آلودگی هوا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این روند، آلودگی هوا در استان اصفهان به گونه‌ای ناگهانی و شدید افزایش یافته است. با این حال، در سه‌شنبه ۱۹ دی ماه، تصمیمی برای تعطیلی مدارس این منطقه گرفته نشده و مدارس به طور رسمی تعطیل نخواهند بود. با وجود آلودگی هوا و شاخص خطرناک آلودگی، تصمیم نهایی درباره تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه و تأثیرات آلودگی هوا بر فعالیت‌های روزانه مدارس در آینده‌ی نزدیک به تصمیمات مسئولان بستگی دارد.

همچنین، مقامات آموزشی استان اصفهان، به‌دلیل ممنوعیت برگزاری کلاس تربیت بدنی به جهت مدیریت آلودگی هوا در فضای باز در روز سه‌شنبه ۱۹ دی، به مدیران مدارس توصیه کرده‌اند که مراسم صبحگاه را در فضای بسته برگزار نمایند. این تدابیر احترازی با هدف حفظ سلامت دانش‌آموزان اتخاذ شده و به منظور کاهش تماس با هوای آلوده و ناسالم است.

به طور کلی، در چارچوب توصیه‌های مراجع معتبر هواشناسی و مقامات آموزشی، ادارات و مسئولان در استان اصفهان در حال ارزیابی و بررسی وضعیت هوایی برای اتخاذ تصمیمات مناسب برای حفظ سلامت عمومی هستند. توصیه می‌شود که افراد مسئول و والدین به‌طور مداوم از منابع رسمی و اعلامیه‌های مربوطه برای اطلاعات به‌روز استفاده کنند و در این شرایط حساس، اقدامات مناسب برای مراقبت از سلامت خود و کودکان خود را انجام دهند.

کیفیت هوای تهران امروز/ سه شنبه در وضعیت نارنجی (ناسالم برای گروه های حساس) قرار دارد و این در حالی است که ۱۰ نقطه پایتخت در وضعیت قرمز ( ناسالم برای همه افراد) قرار دارد.

تعطیلی مدارس تهران فردا 20 دی

آلودگی هوا و احتمال تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه

امروز، به‌طور ناگهانی، شاخص آلودگی هوای تهران به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. این وضعیت نگران‌کننده نشان دهنده‌ی ادامه آلودگی هوا در این شهر بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های اصغری، ادامه این شرایط ناگوار تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط، احتمال تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه و عدم برگزاری امتحانات وجود دارد. این تصمیمات عمدتاً به منظور حفظ سلامت و بهداشت دانش‌آموزان و جلوگیری از تماس آن‌ها با هوای آلوده و ناسالم اتخاذ می‌شود.

به‌طور کلی، پیشنهاد می‌شود که افراد و والدین، در صورت امکان، از منابع رسمی مورد اطمینان و اعلامیه‌های مربوطه هواشناسی و مقامات محلی استفاده کنند تا اطلاعات به‌روز درباره‌ی وضعیت هوایی و تصمیمات مربوط به تعطیلی مدارس را دریافت کنند و به موقع اقدامات لازم را برای مراقبت از سلامت خود و فرزندانشان انجام دهند.

ادامه آلودگی هوا تا چهارشنبه

اصغری، کارشناس هواشناسی:

امروز شاخص آلودگی هوای تهران به شکل غیر منتظره‌ای افزایش یافت. این شرایط تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: ايسنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی