کد مطلب: 31190

گواهینامه | دریافت گواهینامه

گواهینامه نداری و میخوای تو کمترین زمان بگیری | کافی یه کلیک کنی تا سه سوته گواهینامه دار شی

جزئیات جدید از دریافت گواهینامه فوری با کمترین هزینه را در ادامه بخوانید.

گواهینامه نداری و میخوای تو کمترین زمان بگیری | کافی یه کلیک کنی تا سه سوته گواهینامه دار شی

خبرنگار شکیبا بقال زاده:

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح چگونگی دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت گفت: راکبان برای این امر حتما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند.سرهنگ فیروز کشیر گفت: نخستین شرط برای گرفتن گواهینامه یک روزه موتورسیکلت این است که فرد بالای ۱۸ سال داشته باشد و شرط بعدی موتور سیکلت به نامش باشد.

وی ادامه داد: همچنین راکب باید به آیین نامه رانندگی تسلط کامل و توانایی راندن موتورسیکلت به صورت عملی هم داشته باشد.

سرهنگ کشیر اضافه کرد: بسیاری از موتورسواران در شهر تهران برغم نداشتن گواهینامه در شهر تردد دارند و البته مهارت لازم را برای کنترل این وسیله نقلیه را دارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسواران در بسیاری از تصادفات شهر تهران دخیل هستند و به دلیل نداشتن گواهینامه که قانون است، دچار مشکلات قانونی می‌شوند.

به گفته سرهنگ کشیر، این موضوع موجب شد تا طرح صدور گواهینامه آسان موتورسیکلت در یک روز را اجرا کنیم.

این مقام راهور تهران ادامه داد: متقاضیان پس از آن باید به وبسایت iranianmotorco.ir مراجعه کرده و در سامانه ثبت‌نام کند تا زمان و محل مراجعه آن‌ها مشخص شود.

وی افزود: هزینه صدور گواهینامه آسان شامل هزینه‌های معاینه چشم و پیست برگزاری آزمون است.

سرهنگ کشیر یادآور شد: طبق قانون آموزش عملی اجباری است اگر افراد در تست اولیه قبول نشوند می‌توانند در دوره آموزش عملی شرکت کنند.

 

 

تمامی افرادی که می‌خواهند با خودروهای سنگین با ظرفیت بیشتر از ۲۶ نفر و وزن بیشتر از ۶ تن رانندگی کنند، باید گواهینامه پایه یک بگیرند. پیش از پرداختن به هزینه گواهینامه پایه یک در سال ۱۴۰۲، بهتر است با شرایط دریافت آن آشنا شوید تا ببینید اصلاً می‌توانید برای این گواهینامه اقدام کنید یا خیر:

گواهینامه رانندگی

حداقل ۲۵ سال سن

گذشتن ۲ سال از اخذ گواهینامه پایه دو

داشتن گواهینامه پایه دو با حداقل ۶ ماه اعتبار

طی کردن آموزش‌های تئوری و عملی

قبولی در آزمون تئوری (آیین‌نامه و اطلاعات فنی خودروهای سنگین) و عملی

انجام معاینات جسمی (چشم) نزد پزشک معتمد

گرفتن گواهی سلامت جسمی و روحی

هزینه گواهینامه پایه یک در سال ۱۴۰۲ چیزی حدود ۷ میلیون تومان می‌شود که در آن هزینه مردودی در امتحان آیین‌نامه و عملی حساب نشده است. به ازای هر بار مردودی آزمون آیین‌نامه ۵ هزار تومان و به ازای هر بار ردشدن در آزمون عملی باید ۱۵۰ هزار تومان به هزینه گواهینامه رانندگی پایه یک اضافه می‌شود.

هزینه گواهینامه رانندگی پایه دو سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

درصورتی‌که می‌خواهید با خودروهای تا ۲۶ نفر ظرفیت و ۶ تن وزن رانندگی کنید، باید گواهینامه پایه دو بگیرید. دریافت این گواهینامه هم مثل گواهینامه پایه یک شرایط خاص خود را دارد و پیش از پرداختن به هزینه گواهینامه پایه دو، بهتر است با این شرایط آشنا شوید:

حداقل ۲۳ سال سن

داشتن گواهینامه پایه سه با حداقل ۷ ماه اعتبار

گذشتن حداقل ۲ سال از تاریخ گرفتن گواهینامه پایه دو

گواهی عدم اعتیاد

گذراندن کلاس‌های عملی و تئوری

قبولی در امتحان تئوری (آیین‌نامه و اطلاعات فنی خودرو) و شهر

اخذ تأییدیه سلامت جسمی (چشم) و روحی

هزینه گواهینامه پایه دو در سال ۱۴۰۲ چیزی بین ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که هزینه هر بار رد شدن در آزمون تئوری (۵۰ هزار تومان) و آزمون عملی (۱۵۰ هزار تومان) منجر به تفاوت در این هزینه شده و ممکن است هزینه گواهینامه رانندگی پایه دو را بالاتر هم ببرد.

گواهینامه

هزینه گواهینامه رانندگی پایه سه سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

گواهینامه پایه سه ساده‌ترین گواهینامه رانندگی است که هر شخصی با داشتن ۱۸ سال تمام و قبولی در آزمون‌های مربوطه می‌تواند آن را دریافت کند. با گرفتن گواهینامه پایه سه، می‌توانید انواع خودروهای سواری و وانت را برانید.

به جز پرداخت هزینه گواهینامه پایه سه و داشتن ۱۸ سال تمام، سایر شرایط اختصاصی دریافت این گواهینامه شامل داشتن قد بالاتر از ۱۴۰ سانتی‌متر می‌شود. سایر شرایط اخذ گواهینامه رانندگی پایه سه مشابه پایه یک و دو است و فقط نیازی به به دریافت گواهی عدم اعتیاد ندارد.

با احتساب تمامی جزئیات، هزینه گواهینامه پایه ۳ چیزی بین ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. هزینه مردودی در آزمون عملی و تئوری این گواهینامه هم مشابه گواهینامه پایه یک و دو است و به ازای هر بار رد شدن در این آزمون‌ها، هزینه گواهینامه رانندگی پایه سه شما بالاتر می‌رود.

هزینه گواهینامه رانندگی بین المللی چقدر است؟

گرفتن گواهینامه بین‌المللی بهترین راه برای کاهش هزینه‌های در سفر به کشورهای همسایه است؛ چون شما را از صرف هزینه برای تاکسی‌های اینترنتی و وسایل حمل و نقل عمومی بی‌نیاز می‌کند. برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی باید مدارک زیر را به کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران ارائه کنید:

کپی صفحه اول پاسپورت دارای اعتبار

اصل گواهینامه رانندگی داخلی با حداقل یک ماه و یک روز اعتبار

یک قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ

هزینه گواهینامه بین المللی به مدت اعتبار مدنظر شما بستگی دارد. این گواهینامه به‌صورت یک و سه‌ساله صادر می‌شود و هزینه دریافت آن‌ها به ترتیب ۴۳۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۱۳ هزار تومان است. همچنین هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی خودرو و موتور به‌صورت یکجا با اعتبار یک‌ساله ۴۶۰ هزار تومان و با اعتبار ۳ ساله یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می‌شود

هزینه گواهینامه رانندگی موتور در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه گواهینامه موتور به‌مراتب کمتر از هزینه گواهینامه رانندگی خودرو است؛ چون برای دریافت گواهینامه موتور ۵ جلسه کلاس عملی و برای گواهینامه خودرو ۱۰ جلسه کلاس عملی می گذارنید. همچنین هزینه کلاس‌های تئوری گواهینامه موتور تقریباً نصف کلاس‌های تئوری گواهینامه خودرو است.

در سال ۱۴۰۲، هزینه گواهینامه رانندگی موتور چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که شامل هزینه کلاس‌های تئوری و عملی و هزینه آزمایش چشم، خون و … می‌شود.

در این مقاله هزینه ثبت نام گواهینامه رانندگی ۱۴۰۲ برای پایه‌های مختلف و همچنین هزینه گواهینامه رانندگی بین المللی و موتور را بررسی کردیم. با توجه به افزایش چشمگیر هزینه گواهینامه رانندگی در سال‌های اخیر، توصیه می‌کنیم که هنگام آزمون‌های عملی حتماً آرامش خود را حفظ کنید و پیش از آزمون نیز به اندازه کافی تمرین کنید تا هزینه دریافت گواهینامه برای شما بیشتر نشود.

گواهینامه رانندگی این افراد باطل می شود

ابطال گواهینامه در سطح سوم نمره منفی قابل اجرا خواهد بود؛ در سطح اول اگر راننده 30 نمره منفی گواهینامه کسب کند گواهینامه به مدت سه ماه ضبط می‌شود و در پایان مدت ضبط با پرداخت جریمه 60 هزار تومانی به نفع خزانه عمومی،‌ گواهینامه مسترد خواهد شد.

در صورتی که گذراندن سطح اول، همان راننده مجدداً 25 نمره منفی کسب کند، این بار گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط شده و پس از به پایان رسیدن مدت ضبط گواهینامه، راننده با پرداخت 90 هزار تومان جریمه به نفع خزانه عمومی، قادر به بازپس گرفتن گواهینامه خویش خواهد بود.

گواهینامه

اگر راننده‌ای پس از اعمال محرومیت‌های سطح اول و دوم تخلفات جدیدی را مرتکب شود 20 نمره منفی میگیرد و گواهینامه‌اش باطل خواهد شد.

اگر فردی در مرحله سوم قرار دارد مشروط به آنکه نمرات منفی‌اش به 20 نرسیده باشد، و اگر به مدت یکسال هیچگونه تخلفی مرتکب نشود، تمام نمرات منفی‌اش بخشیده می‌شود.

منبع: ایلنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی