کد مطلب: 31109

آلودگی هوا | آلودگی هوا تهران تعطیلی | آلودگی هوا تهران تعطیل است

فوری/هشدار سطح قرمز هواشناسی برای آلودگی هوا در تهران | جزئیات آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس

سازمان هواشناسی هشدار سطح قرمز آلودگی هوا برای تهران و برخی استان ها را داد.

فوری/هشدار سطح قرمز هواشناسی برای آلودگی هوا در تهران | جزئیات آلودگی هوای تهران و تعطیلی مدارس

سازمان هواشناسی با هشدار تشدید آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها از بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی در ۱۳ استان کشور خبر داد.

افزایش آلودگی هوای تهران از عصر امروز

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان استقرار جوی پایدار و آسمانی صاف و به دنبال آن انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی طی سه روز آینده با استقرار جوی نسبتا پایدار آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و در مناطق پرتردد و صنعتی در بعضی ساعات انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

عصر دوشنبه و عصر تا شب چهارشنبه (۱۱ و ۱۳ دی) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان، افزایش وزش باد، گاهی وزش باد نسبتا شدید و کاهش نسبی آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ دی)آسمانی صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات وزش باد متوسط تا نسبتا شدید به‌ویژه در نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

آسمان تهران فردا (۱۲ دی‌) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۳ دی‌) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در بخش‌هایی از استان‌های ایلام، لرستان،‌ شرق کرمانشاه، جنوب همدان، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف روی می‌دهد.

در شمال کشور به‌ویژه استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی مناطق بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است. فردا در جنوب شرق کشور استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود.

روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و در شمال کشور به‌ویژه در گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش‌های خفیف انتظار می‌رود. در این روز وزش باد در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده روی می‌دهد.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، جنوب غرب، برخی مناطق فارس و جنوب خوزستان بارش پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور طی 5 روز آینده جو آرام و نسبتاً پایداری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا سه روز آینده غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد. طی 5 روز آینده خلیج‌فارس مواج است.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا

زمان شروع: دوشنبه 1402/10/11

زمان پایان: چهارشنبه 1402/10/13

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/10/11: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

سه‌شنبه 1402/10/12: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

چهارشنبه 1402/10/13: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذی‌صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور کنترل میزان آلودگی هوا.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/10/12

نوع مخاطره: بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/10/11: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب ایلام، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی خراسان جنوبی.

آلودگی هوا

سه‌شنبه 1402/10/12: کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به سازه‌های موقت.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: دوشنبه 1402/10/11

زمان پایان: اواخر وقت پنج شنبه 1402/10/14

نوع مخاطره:افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از 1.5 متر در خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

اثر مخاطره:اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی، اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.

هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار زرد صادر کرد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران از فردا دوشنبه تا بعد ازظهر سه شنبه در سطح استان به ویژه نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

علی ملاشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه تا بعد ظهر سه شنبه (۱۱ تا ۱۲ دی) در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه شمالی و غرب استان در شهرستان های زاهدان، تفتان، خاش، فنوج، زرآباد رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق ، تندبادهای لحظه ای و مه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان باید در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان به کشاورزان توصیه کرد از محصولات خود محافظت کنند و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در ترددهای دریایی را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان قصرقند با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و زاهدان با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین شهرهای سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

ملاشاهی با بیان اینکه هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند ادامه داد: هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

منبع: رکنا
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی