کد مطلب: 31106

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

جزییات تعطیلی مدارس تهران و این استان ها بدلیل آلودگی هوا | مدارس کدام مقاطع تحصیلی تعطیل شد ؟

خبر فوری در خصوص احتمال تعطیلی مدارس فردا 12 دی 1402 بدلیل آلودگی هوا از سوی مقامات مطلع منتشر شده است که در ادامه با هم می خوانیم.

جزییات تعطیلی مدارس تهران و این استان ها بدلیل آلودگی هوا | مدارس کدام مقاطع تحصیلی تعطیل شد ؟

با توجه به شدت گرفتن آلودگی هوا در پایتخت و کلانشهرها بحث تعطیلی مدارس حسابی داغ شده است. امروز هم با توجه به هشدار هواشناسی برای برخی استان ها احتمال تعطیلی مدارس می رود. جزئیات تعطیلی مدارس تهران و استان ها را در ادامه با هم می خوانیم.

پیرو مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا، مدارس شهرستان تبریز (نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود) و شهرستان اسکو (اسکو، ایلخچی، و شهر جدید سهند) در روز سه شنبه مورخه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و دبستان و در مقاطع متوسطه اول و دوم مشروط به عدم داشتن امتحان نهایی یا داخلی غیر حضوری می‌باشد.

شایان ذکر است؛ امتحانات نهایی دی ماه و داخلی مدارس طبق برنامه امتحانی برگزار خواهد شد و دانش آموزان بعد از اتمام امتحانات مدارس را ترک خواهند نمود.

لازم به ذکر است؛ در روزهایی که به دلیل آلودگی و برودت هوا آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، مدارس برقرار هستند و مدیر و عوامل اجرایی حسب ضرورت و تشخیص مدیر مدرسه موظفند با حضور در محل کار فرایند ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان را ارزیابی و پایش نمایند؛ همچنین امکانات آموزش مجازی مدرسه را در اختیار آن دسته از همکارانی که در منزل به شاد یا اینترنت دسترسی ندارند، قرار دهند.

امروز با توجه به پایداری و سکون هوا، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود .

آلودگی هوا، به عنوان یکی از مشکلات محیطی جهانی، تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت انسان‌ها دارد. ذرات معلق، مواد شیمیایی و گازهای آلاینده می‌توانند به صورت مستقیم در صدمات قلبی-عروقی، مشکلات تنفسی و افزایش بیماری‌های ریوی و مزمن، به ویژه در افراد مسن و گروه‌های حساس، موثر باشند. طولانی‌مدت بودن تماس مداوم با این آلاینده‌ها می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مزمنی مانند آسم، برونشیت، و حتی برخی انواع سرطان شود. در مواجهه با آلودگی هوا، توجه به کیفیت هوای محیطی و انتخاب روش‌های حفظ و ارتقاء آن، مهمترین اقداماتی است که می‌تواند به حفظ سلامتی جامعه و کاهش مخاطرات احتمالی مرتبط با آلودگی هوا کمک کند.

تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی ادارات و مدارس استان البرز برای روز دوشنبه 11 دی به علت آلودگی هوا منتشر نشده است و خبری از تشکیل جلسه کمیته اضطرار نیست .

تعطیلی مدارس اصفهان فردا سه شنبه ۱۲ دی ؟

هم اکنون (دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ – ساعت ۸) کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۱۳۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

برخلاف وجود آلودگی هوا در استان اصفهان و عدم تعطیلی مدارس که دور از انتظار بود امروز دوشنبه پیش بینی آب و هوایی استان حکایت از ورود سامانه بارشی و بارندگی در اصفهان در نظر گرفته شده است .

با توجه به این پدیده باید منتظر کاهش شاخص آلودگی باشیم و ببینیم که آیا این اتفاق رخ خواهد داد و از شدت آلاینده ها کاسته می شود یا خیر .

در همین راستا با توجه به وجود هفت برابری ذرات آلاینده و آلودگی در اصفهان نسبت به تهران ، جلسه کمیته اضطرار باز هم تشکیل نشد و مدارس در هیچ مقطعی تعطیل نبود .

امیدواریم با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد افزایش بارندگی و کاسته شدن از حجم آلاینده ها دانش آموزان در هوایی پاک به تحصیل بپردازند .

مطالب این صفحه هر یک ساعت بروز رسانی خواهد شد و در صورت افزایش آلاینده ها باید منتظر تصمیمات مدیریت بحران استان باشیم .

تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس خوزستان فردا 12 دی

با توجه به شرایط آلودگی هوا در چهار شهر خوزستان که به وضعیت ناسالم رسیده است، احتمال تعطیلی مدارس و ادارات در این شهرها وابسته به تصمیم مسئولان و مقامات مربوطه است.

همانطور که شاخص آلودگی هوا (AQI) به مقادیر بسیار بالا و ناسالم رسیده است، این موضوع می‌تواند برای سلامتی افراد، به‌ویژه گروه‌های حساس مانند کودکان و افراد مسن، خطرناک باشد. برای احتیاط و حفظ سلامت عمومی، اتخاذ تصمیماتی مانند تعطیلی مدارس و ادارات ممکن است در نظر گرفته شود.

تعطیلی مدارس / آلودگی شدید هوا در اهواز

سامانه پایش کیفی هوای کشور: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در سوسنگرد ۱۶۴، اهواز ۱۶۰، هندیجان ۱۵۶ و خرمشهر ۱۵۲ AQI است که نشان دهنده وضعیت قرمز و ناسالم است.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های مهم در جوامع مدرن است که تأثیرات جدی بر سلامت انسان‌ها دارد. تماس مداوم با ذرات معلق در هوا می‌تواند باعث بروز مشکلات تنفسی، بیماری‌های قلبی-عروقی، اختلالات در سیستم ایمنی بدن، و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن شود. افرادی که در مناطق با آلودگی هوای بالا زندگی می‌کنند، به خصوص گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان، و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، بیشترین تأثیرات منفی را تجربه می‌کنند. بنابراین، کاهش آلودگی هوا و اجرای سیاست‌های بهینه جهت حفظ کیفیت هوای شهری ضروری است تا سلامت و رفاه جامعه حفظ شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی