کد مطلب: 31101

وام ازدواج | وام ازدواج ۱۴۰۲ | وام ازدواج ثبت نام | وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

فوری/ ثبت نام وام ازدواج 600 میلیون تومانی آغاز شد | هدیه 8 میلیونی رئیسی برای عروس و دامادها

جزئیات جدید موافقت مجلس با افزایش وام ازدواج به زوجی 600 میلیون تومان اعلام شد.

فوری/ ثبت نام وام ازدواج 600 میلیون تومانی آغاز شد | هدیه 8 میلیونی رئیسی برای عروس و دامادها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت نمایندگان این کمیسیون با افزایش وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومانی برای زوج ۲۵ سال و زوجه ۲۳ سال در لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به بررسی تبصره‌های لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۳ که به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است، عنوان کرد: در نشست امروز (یکشنبه ۱۰ دی‌ماه) کمیسیون، بحث‌های مختلفی طرح و پیشنهادات دستگاه‌های مربوط اخذ شد که ما در پیشنهادات خود به کمیسیون تلفیق برنامه بودجه مجلس لحاظ خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس طرح و بررسی شد، افزایش وام ازدواج جوانان بود که یکی از وظایف ما در کمیسیون اجتماعی است. در همین راستا اعضای کمیسیون با پیشنهاد پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان وام ازدواج برای زوج و زوجه -جمعاً ۶۰۰ میلیون- و ۳۵۰ میلیون وام ازدواج برای زوج تا ۲۵ سال و زوجه تا ۲۳ سال -جمعاً ۷۵۰ میلیون تومان می‌شود- موافقت کردند.  

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به تورم اخیر کشور و همچنین منابعی که دولت تعریف کرده، توانستیم افزایشی در وام ازدواج نسبت به سال قبل تصویب کنیم که جوانان عزیز ما بتوانند حداقل‌ها را در شروع زندگی مشترک تامین کنند.

وام ازدواج / کارت هدیه 8 میلیونی دولت ویژه عروس و دامادها 

سازمان تامین اجتماعی سورپرایز بزرگی برای زوج های جوان دارد. در واقع سازمان تامین اجتماعی مبلغ حدود 8 میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج را به این زوج های جوان خواهد داد.

سازمان تامین اجتماعی کمک‌هزینه ازدواج را به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌ بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌کند.

کمک‌هزینه ازدواج که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود، هدیه و شادباشی است که این سازمان به بیمه‌شدگانی که تشکیل خانواده جدید می‌دهند پرداخت می‌کند.

این کمک‌هزینه به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌شود.

میزان کمک هزینه پرداختی، معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده (مزد مبنای کسر حق بیمه) است و در صورتی که طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) بیمه شده و واجد شرایط باشند، کمک‌هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهـد شد.

این خدمت در گذشته با مراجعه حضوری مشمولان واجد شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی برای ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرم‌های درخواست انجام می‌شد، اما با الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه این خدمت در قالب طرح ۳۰۷۰ و از طریق ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات ثبت احوال، علاوه بر اینکه پس از ثبت ازدواج در پایگاه ثبت احوال، این کمک هزینه خودکار حساب واریز می‌شود، بیمه‌شدگان واجد شرایط خود نیز می‌توانند درخواست دریافت آن را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

وام ازدواج

وام ازدواج / نحوه ثبت‌نام و دریافت کمک هزینه ازدواج

نحوه ثبت‌نام برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج به اینگونه است که با ورود به صفحه تامین اجتماعی، در قسمت بیمه‌شدگان- حمایت‌های کوتاه مدت و درخواست هدیه ازدواج نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنید.

پس از احراز شرایط دریافت کمک‌هزینه ازدواج، کاربر با انتخا کلید «تایید و ادامه» نسبت به ثبت درخواست اقدام می‌کند به محض انتخاب کلید تأیید و ادامه درخواست کمک هزینه ازدواج نامبرده در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت ایجاد شده و به اداره کل امور مالی ارسال می‌شود.

چنانچه موفق به درخواست کمک هزینه ازدواج نشده و در این رابطه با پرسش مواجه هستید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست خود اقدام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد./ایسنا

میزان وام ازدواج فرزندان ایثارگران ۱۴۰۲

طبق مصوبات مربوطه، میزان پرداخت وام ازدواج فرزندان ایثارگران دارای شرط سنی است. به این معنی که بر اساس سن زوجین، مبلغ مشخصی وام به آن ها تعلق می گیرد. همچنین نکته ای که باید برای دریافت وام ازدواج ایثارگران در نظر داشت این است که این وام تنها به خانواده های شاهد و جانبازان و اسرا تعلق گرفته و فرزندان رزمندگان شامل پرداخت این وام نخواهند شد. در جدول زیر میزان وام ازدواج فرزندان ایثارگران ۱۴۰۲ ارائه شده است.سلام نو

مبلغ شرط سنی ردیف

۳۶۰ میلیون تومان آقایان بالای ۲۵ سال ۱

۳۶۰ میلیون تومان بانوان بالای ۲۳ سال ۲

۴۴۰ میلیون تومان آقایان زیر ۲۵ سال ۳

۴۴۰ میلیون تومان بانوان زیر ۲۳ سال ۴

شرط سنی لحاظ شده جهت تشویق جوانان به ازدواج در جامعه است و در کنار سایر شروط برای پرداخت وام ازدواج فرزندان ایثارگران دارای اهمیت است. قابل توجه است مبلغ ذکر شده در جدول بالا مختص وام ازدواج فرزندان ایثارگران بوده و برای زوج های دیگر نصف این مبلغ در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان ایثارگران

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان ایثارگران مانند ثبت نام سایر زوج ها از طریق سامانه وام ازدواج به آدرس ve.cbi.ir است بنابراین ثبت نام اولیه وام ازدواج به صورت اینترنتی انجام می شود و سپس بعد از بررسی ثبت نام، زمانی برای مراجعه حضوری به شعب بانک و تحویل مدارک مشخص می شود. در قسمت پایین نحوه ثبت نام در سامانه وام ازدواج نمایش داده شده است.

ابتدا باید آدرس اینترنتی ve.cbi.ir را در مرورگر جستجو کرده و وارد اولین لینک نمایش داده شد و در صفحه اول سایت بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کرد.

در صفحه باز شده باید اطلاعات لازم را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و با انتخاب گزینه ادامه، باقی مراحل لازم را تکمیل کرد. در مراحل بعد گزینه ای تحت عنوان وضعیت ایثارگری وجود دارد که فرزندان ایثارگران باید نسبت به انتخاب این گزینه اقدام نمایند.

پس از انجام این مراحل یک کد رهگیری ده رقمی به شماره همراه ثبت شده متقاضی ارسال می شود که فرزندان ایثارگران می توانند با ورود مجدد به سامانه ثبت نام وام ازدواج و از طریق بخش مشاهده وضعیت، روند بررسی درخواست وام خود را مشاهده کرده و در صورت تغییر وضعیت به مراجعه حضوری برای تکمیل سایر مراحل به صورت حضوری اقدام نمایند.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی