کد مطلب: 31056

رتبه بندی معلمان | معوقات رتبه بندی معلمان

واریز معوقات رتبه بندی معلمان آغاز شد | حقوق 37 میلیونی معلمان از این ماه

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید

واریز معوقات رتبه بندی معلمان آغاز شد | حقوق 37 میلیونی معلمان از این ماه

خبرنگار شکیبا بقال زاده:

رتبه‌بندی معلمان در حقوق بازنشستگی ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان بازنشسته اعمال شد.صندوق بازنشستگی کشوری به تازگی اعلام کرد که ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند.

به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

مجتبی هاشمی، در مورد رتبه‌بندی معلمان گفت: به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف به کمک ما آمدند و به بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی، به مرور رتبه‌های معلمان مشخص، احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت کردند؛ مابقی همکاران در ماه‌های آتی پس از دریافت مجوزها معوقاتشان را دریافت می‌کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در مرحله استقرار رتبه بندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقب نشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه می دهیم.

این مقام مسئول در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه‌های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شود.

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان 

وی گفت: توسعه همگانی از سیاست‌های دولت می باشد که باید در حوزه های مختلف تسرّی پیدا کند.

وی افزود: مبحث شفاف سازی و سلامت اداری و همچنین ظرفیت سازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیت های اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری می شود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی می شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث "شبکه‌سازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسان می توانند بسیاری از پرونده‌ها را به صورت شبکه‌ای ارجاع داده و پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: طرح پایش عملکرد مدیران مدارس نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیر مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیت‌های خود داشته باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استانهایی که به روز و لحظه‌ای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر کرد.

منبع: تسنیم
آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی