کد مطلب: 31016

یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

واریز یارانه معیشتی جدید آذر ماه | چه کسانی یارانه معیشتی جدید را می گیرند؟

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به تهیه یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان هزینه شده است.

واریز یارانه معیشتی جدید آذر ماه | چه کسانی یارانه معیشتی جدید را می گیرند؟

طبق گفته دولت احتمال افزایش مبلغ یارانه معیشتی ماه آذر خواهد رفت. یارانه معیشتی این خانوارها بزودی واریز خواهد شد. یارانه معیشتی این خانوارها 2 برابر می شود . آخرین اخبار از یارانه معیشتی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به تهیه یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در حاشیه اجرای طرح قرار دوازدهم در رشت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 میلیارد تومان برای اجرای قرار دوازدهم هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان فرهنگ وقف را نشان دهنده جریان روحیه همدلی و انسان دوستی در جامعه دانست و تصریح کرد: در قرار دوازدهم، مهدی یاوران تلاش می‌کنند بین مردم امیدآفرینی نموده و وضعیت معیشتی افراد کم بضاعت را ارتقاء ببخشند.

تدینی با اشاره به تهیه یک هزار و 200 بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری، گفت: ارزش هر بسته معیشتی 750 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این بسته‌های معیشتی 900 میلیون تومان از محل عواید موقوفات دارای نیات مرتبط با خیرات و کمک‌های مردمی هزینه شده است افزود: این بسته‌های معیشتی با کمک موسسات خیریه و از طریق مراکز افق در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان ادامه داد: تهیه و توزیع کیف و لوازم تحریر به ارزش 12 میلیون تومان، کمک به درمان و تهیه دارو برای بیماری‌های خاص به ارزش 30 میلیون تومان و کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش 15 میلیون تومان از دیگر بخش‌های طرح قرار دوازدهم آذر ماه امسال بوده است.

تدینی گفت: کمک هزینه اعزام به کربلا به ملبغ 5 میلیون تومان، تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان عازم به اردوهای راهیان نور به ارزش 6 میلیون تومان و کمک هزینه ترک اعتیاد به مبلغ 12 میلیون تومان هم در طرح قرار دوازدهم آذرماه به جامعه هدف اهدا شده است.

وی با اعلام اینکه در طرح قرار دوازدهم آذرماه دو دستگاه فتوتراپی و لارنگوسکوپی به ارزش 20 میلیون تومان خریداری و در اختیار مراکز درمانی شهرستان آستانه اشرفیه قرار گرفته است افزود: از ابتدای امسال تاکنون 22 میلیارد و 130 میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم هزینه شده است.

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آبان ماه 1402 معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: 2/100/000 تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

خبرنگار شکیبا بقال زاده نوشت: مستمری آبان‌ماه مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست. اگرچه وزیر تعاون دیروز اعلام کردند که مستمری‌ها در حال واریز است، اما تاکنون بسیاری با تماس به رسانه‌ها خواستار پیگیری و علت عدم واریز مبالغ به حساب مددجویان شدند.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در آبان ماه باید با احتساب ۲۰ درصد افزایش نسبت به نیمه اول سال طبق برنامه افزایش ۴۰ درصدی سال جاری نسبت به ۱۴۰۱ واریز می‌گردید. در حالی که هنوز تکلیف ۲۰ درصد افزایش کم ۵ماهه ابتدایی سال جاری مشخص نشده است، مجلس شورای اسلامی در اقدامی جهادی(!!) اعلام کرد که از ابتدای اجرای برنامه هفتم توسعه به میزان و مقدار محرومیت‌ها ۲۰ درصد معادل حقوق مصوب وزارت کار به عنوان حقوق مددجویان در کنار یارانه‌های دریافتی به حساب آنها واریز خواهد شد. دو اقدام یکی مبهم و ناتمام و دیگری مثبت و کارستان که در صورت عملی شدن در خور تقدیر به دلیل اهمیت قائل شدن به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر است.

البته در کنار اقدامات مثبت دولت سیزدهم، تعلل و یا تاخیر در پرداختی‌های حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سبب دلخوری و ناراحتی این قشر آسیب‌پذیر شده است. افرادی که در کنار ناراحتی‌های ناشی از معلولیت و مخارج سنگین درمان‌های مورد نیاز که در برهه تورم‌های کنونی واقعا آزرده‌کننده و شکننده است، اکنون نگران عدم واریز مبالغ حمایتی هستند.

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب اول آذرماه واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

منبع :تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی