کد مطلب: 31004

بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش سطح دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

ضو فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز به تصویب رسید، براساس این بند الحاقی دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این مهم را اجرایی کند.

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش سطح دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

آخرین اخبار از بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه می خوانید.فاطمه محمدبیگی در مورد جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، گفت: بند ۲ الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم با عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، براساس این بند الحاقی دولت مکلف است طی ۳ سال در ابتدای برنامه هفتم این موضوع را اجرایی کند، به گونه‌ای که در سه سال نسبت مستمری بازنشستگی به اولین حقوق و دستمزد سال برقراری به عنوان حقوق مستمری بگیران به این عزیزان پرداخت شود.

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن این بند الحاقی بخشی از قانون کار که سالیان دراز مغفول مانده بود به مرحله عملیاتی شدن می‌رسد، افزود: با عملیاتی شدن این بند الحاقی برنامه هفتم توسعه، بی تردید شاهد افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خواهیم بود، یعنی تمام بازنشستگان مشمول این بند برنامه خواهند شد.

محمدبیگی با بیان اینکه اجرای این مصوبه قسمتی از ظرفیت مغفول مانده قانون کار را عملیاتی خواهد کرد،یادآور شد: با این مصوبه قسمتی از قانون کار که اجرای آن مدتی مغفول مانده بود به عملیاتی شدن می‌رسد و سطح دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی ارتقاء پیدا می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، اظهار داشت:در کنار معیشت ناخوش کارگران و در سایه تورم بالا با ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی روبرو هستیم که یکی از چالش‌های اصلی است، بدهی دولت به تامین اجتماعی و همچنین تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها و مراکز دیگر از مسائل و مشکلات صندوق‌ها محسوب می‌شوند، که همگی طی یک بسته سیاستی در حال رفع و رجوع هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد، یادآور شد: در کنار پرداخت بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی بخشی از بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه هم پرداخت شده است.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو با تاکید بر اینکه با سیاست‌های صورت گرفته درصدد رفع بخشی از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی هستند، خاطرنشان کرد: در مورد افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجلس گام بلندی در برنامه هفتم توسعه برداشت تا امیدی برای بازنشستگان باشد، مجلس به عنوان سیاستگذار و قانونگذار در فکر آینده بازنشستگان است. قطعاً نسل آینده اگر ببیند که سیاستگذاران امروزی کم کاری داشته‌اند بی تردید آنها ما را مواخذه خواهند کرد پس از امروز در اندیشه فردای نیامده باشیم.

علیرضا نمازی مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ امروز با اشاره به تمدید قرارداد با کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: با توجه به ماهیت بیمه‌ای و سرانه‌ای بودن قرارداد، تدابیر و برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که به ویژه در ۵ ماهه اخیر با رشد و توسعه خوبی روبرو بوده است از جمله اینکه تعداد موسسات درمانی طرف قرارداد که به صورت آنلاین خدمات را به مردم ارائه می نمایند از حدود ۵هزار مرکز درمانی به۸هزار هزار موسسه درمانی بیمارستانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری افزایش یافت و همچنین قرارداد با داروخانه‌های ارائه کننده داروی بیماران خاص مانند داروخانه ۱۳ آبان منعقد شد.

وی افزود: کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به طور سالانه با انتشار آگهی فراخوان بیمه درمان تکمیلی، تعهدات درخواستی خود را اعلام می کند که در نهایت این توافقات برلی قرارداد سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ به امضای طرفین رسید.

نمازی ادامه داد: در نهایت با قیمت ۳۱۰ هزار تومان برای هر نفر بازنشسته این بیمه تمدید شد که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تعهد برای بیماران خاص و صعب العلاج و جراحی‌های سنگین از ۷۵ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان و افزایش سقف خدمات آزمایشگاهی از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزای داشته است.

منبع:اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی