کد مطلب: 30964

هواشناسی |هواشناسی امروز| هواشناسی فردا | پیش بینی هواشناسی

هشدار جدی هواشناسی | بزرگترین یخبدان قرن به ایران رسید | دمای یک شهر منفی ۷ درجه شد!

سازمان هواشناسی ورود سامانه بارشی و سرمای بی سابقه در کشور را به مردم ایران هشدار داد.

هشدار جدی هواشناسی | بزرگترین یخبدان قرن به ایران رسید | دمای یک شهر منفی ۷ درجه شد!

هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است.پدیده‌های هواشناسی با تغییرات اتمسفر زمین توضیح و تفسیر می‌شوند. سازمان هواشناسی برای این هفته هشدار نارنجی اعلام کرده است. آخرین اخبار هواشناسی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

هشدار هواشناسی/ دمای یک شهر منفی ۷ درجه شد!

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز، سراب با دمای کمینه ۷ درجه زیرصفر سردترین و ابوموسی و بستک روز گذشته با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین مناطق ثبت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: از امروز تا یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده، پیش‌بینی شده است. فردا علاوه بر این مناطق، مازندران و گلستان نیز بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در ۴ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است.

گودرزی توضیح داد: از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

وی گفت: تهران امروز غبار محلی دارد و بیشینه دما به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد، فردا غبار در تهران تداوم دارد.

به گفته وی، امروز، سراب با دمای کمینه  ۷ درجه زیرصفر سردترین و ابوموسی و بستک روز گذشته با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین مناطق ثبت شدند.

هواشناسی

هواشناسی ۹ آذر ۱۴۰۲/ باران در تهران

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش شدید باد در ارتفاعات کشور، نسبت به همراه داشتن تجهیزات کافی هنگام صعود به کوه‌ها توصیه کرد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه استقرار جوی پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور و وزش باد و گاهی وزش شدید مهمترین پدیده جوی در مناطق مرتفع کوهستانی کشور است، اظهار کرد: امروز (۹ آذرماه) بارش پراکنده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۱۰ آذرماه) در دامنه‌های شمالی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: پنجشنبه تا ظهر جمعه در این منطقه آسمان صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در تهران دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: با توجه به بارش برف طی هفته گذشته در بیشتر قله‌های مرتفع کشور، با پایش شرایط برف روی زمین از تردد در مسیر‌های مستعد ریزش و وقوع بهمن اجتناب و مسیر‌های صعود زمستانه به جای مسیر‌های تابستانه برای پیمایش انتخاب شود.

ضیاییان گفت: با توجه به افت دمای شبانه در بیشتر مناطق کوهستانی کشور، تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب برای شب مانی در نظر گرفته شود. با توجه به سرمایش شبانه و وقوع مه تابشی در ساعات اولیه صبح در برخی مناطق کوهستانی که با کاهش دید همراه است، تا حد امکان تا تابش خورشید و کاهش غلطت مه از پیمایش و صعود اجتناب شود.

منبع: تسنیم و مهر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی