کد مطلب: 30866

هواشناسی |هواشناسی امروز| هواشناسی فردا | پیش بینی هواشناسی

هشدار وحشتناک هواشناسی؛ یخبندان در 11 استان | کشور یخ می زند !

سازمان هواشناسی به یازده استان هشدار یخبندان بی سابقه داد.

هشدار وحشتناک هواشناسی؛ یخبندان در 11 استان | کشور یخ می زند !

هواشناسی شاخه‌ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش‌بینی آب‌وهوا است.پدیده‌های هواشناسی با تغییرات اتمسفر زمین توضیح و تفسیر می‌شوند. سازمان هواشناسی برای این هفته هشدار نارنجی اعلام کرده است. آخرین اخبار هواشناسی را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

امروز دمای کشور در ۷ مرکز استان شامل اردبیل، ارومیه، تبریز، زنجان، سنندج، شهرکرد و همدان زیر صفر درجه خواهد بود.

هشدار هواشناسی/ یخبندان در ۴ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از کاهش دمای شدید در ۴ استان خبر داد.

به گزارش نبض بازار؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره کاهش دمای شدید در برخی مناطق کشور گفت: از امروز ۲ آذر تا یکشنبه ۵ آذر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان اظهار داشت:‌ اواخر وقت فردا در بخش‌های از جنوب غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده داریم و روز جمعه در برخی نقاط جنوب و جنوب‌شرق کشور، سواحل خزر و جزایر واقع در تنگه هرمز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

وی افزود: روز شنبه 4 آذر در شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان و جزایر واقع در تنگه هرمز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه 5 آذر در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک در شمال‌شرق کشور داریم.

وی افزود: از فردا تا یکشنبه 5 آذر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تاکمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 7 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: امروز بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده در 4 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل ارومیه،‌ بجنورد، زنجان و شهرکرد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1402) تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل 16.8 درصد افزایش داشته است.

هواشناسی

هشدار هواشناسی بارش باران سیل آسا برای این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه‌ای در نیمه جنوبی کشور طی امروز و فردا (۲ و ۳ آذر) از ورود سامانه بارشی دیگری به کشور طی هفته آتی خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه‌ای در نیمه جنوبی کشور طی امروز و فردا (۲ و ۳ آذر) از ورود سامانه بارشی دیگری به کشور طی هفته آتی خبر داد.

صادق ضیاییان از اواخر پنجشنبه و روز جمعه ( ۲ و ۳ آذر) با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان،‌ هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه (۴ آذر) بارش سامانه فوق تشدید می‌شود و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روز یکشنبه (۵ آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت.

ضیاییات ادامه داد: روز دوشنبه (۶ آذرماه) با ورود سامانه دیگری به کشور در آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و آذربایجان شرقی بارش رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه ( ۵ و ۶ آذر) در استان‌های اردبیل و استان‌های ساحلی خزر وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی امروز (۲ آذر) در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ آذرماه) صاف همراه با غبار محلی و وزش باد ملایم با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه (۴ آذر ماه) کمی ابری با غبار محلی و به‌تدریج افزایش ابر و در جنوب شهر غبارآلود با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی روزهای جمعه و شنبه ( ۳ و ۴ آذر) بندرعباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

هشدار زرد هواشناسی درباره بارندگی در خوزستان

اهواز - اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و تگرگ در این استان هشدار زرد داد .

مدیر کل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مهر گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی احتمال رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این پدیده تا بعد از ظهر روز جمعه در مناطق جنوب غربی، غربی و بخش‌هایی از مرکز و به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها در بقیه مناطق به صورت نقطه‌ای وجود دارد

وی ادامه داد: با توجه به این پدیده لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر بصورت محدود و تأخیر در پرواز و شکستن شاخه درختان پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی انجام شود.

منبع: ایسنا

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی