کد مطلب: 30840

قیمت دلار | قیمت دلار و تتر | قیمت دلار امروز

خبر فوری/ قیمت دلار در یک قدمی سقوط تاریخی | ورود دلار 31 هزارتومانی به بازار؛ بزودی

قیمت دلار 31 هزارتومانی در بودجه دولت رئیسی تصویب شد.

خبر فوری/ قیمت دلار در یک قدمی سقوط تاریخی | ورود دلار 31 هزارتومانی به بازار؛ بزودی

خبرهای جدیدی از کاهش قیمت دلار در بودجه جدید دولت به گوش می رسد. نوسات کم و بیش قیمت دلار در هفته های گذشته خریداران را سردرگم کرده است. قیمت دلار امروز 1 آذر 1402 در بازار اعلام شد. قیمت دلار تا هفته آینده ممکن است کاهش یابد.

قیمت دلار ۱ آذر ۱۴۰۲

قیمت دلار روز گذشته متاثر از رشد تقاضای افزایشی‌های بازار از برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی منصرف شد. پیش از این معامله‌گران برگشت دلار به منطقه پایین‌تر را بعید می‌دانستند و حرکت روز گذشته هم موید این موضوع بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر و با همان قیمت روز دوشنبه معامله شد. هر چند بازار ارز تحرکات کاهشی محدودی داشت اما رشد تقاضا و خریدهای خرد، مانع برگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی شد. دلار در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

فعالان بازار ارز خواست سیاست‌گذار را ماندن دلار در کانال ۵۰ تا ۵۱ هزار تومانی می‌دانند و معتقدند اگر دلار به کریدور پایین‌تر برگردد، فعالان اقتصادی برای خرید هجوم می‌آورند و این رفتار، ریتم حرکتی بازار ارز را در روزها و هفته‌های آینده برهم می‌زند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌گذار تا کنون توانسته با موج‌سواری بر اخبار، قیمت دلار را کنترل کند. اما آنها این سیاست‌ را تکراری و با اثرگذاری مقطعی توصیف می‌کنند. تحلیلگران بازارهای مالی نقش تورم را در رونددهی به قیمت دلار بی‌بدیل و قطعی می‌دانند. آنها می‌گویند، تنها راه چاره برای کاهش واقعی قیمت دلار این است که بانک مرکزی به کاهش حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی و برقراری مناسبات در سطح عالی اقتصاد با سایر کشورهای دنیا اقدام کند؛ آن زمان است که می‌توان قیمت دلار را در محدوده متعادل‌تری نگه داشت.

دیروز قیمت دلار در بازارهای مجاور روند متوازنی نداشت. قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۱۵۰ تومانی روی قیمت ۵۰ هزار ۱۰۰ تومانی ایستاد. دلار هرات نیز افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. 

قیمت دلار نرخ‌های مختلف

روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۶۷۸ تومان عرضه شد و ۷۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۸۸۹ تومان عرضه شد و ۶۹ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت دلار / قیمت ارزهای موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و در همان کانال ۵۵ هزار تومانی معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز(ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۶۱۲ تومان تعیین شد و ۳۰۳ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز ۲۷۶ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۴۶۶ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز سه‌شنبه درهم امارات افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت  ۱۳ هزار ۸۷۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۱۷ تومان تعیین شد و ۱۹ تومان رشد داشت، اسکناس درهم نیز با ۱۲۰ تومان رشد با رقم ۱۱ هزار و ۳۴۸ تومان عرضه شد.

دلار ۳۱ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۳

نرخ دلار تسعیر در بودجه ۱۴۰۳ ۳۱ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همچنین، براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۱۲۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به امسال، ۴۹.۸ درصد رشد دارد.

منبع: تجارت نیوز و اقتصاد آنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی