کد مطلب: 30809

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان ۱۴۰۳ | حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳

خبر مهم زنگنه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت | بالاخره افزایش حقوق کارمندان چقدر شد ؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از افزایش حقوق کارمندان بدون محدودیت خبر داد. جزئیات این خبر مهم را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

خبر مهم زنگنه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت | بالاخره افزایش حقوق کارمندان چقدر شد ؟

دولت خبرهای مهمی درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان داده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در سایت دیجی سرگرمی دنبال کنید.

حقوق کارمندان چند برابر شد

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، جزء ۲ بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه هفتم را با اکثریت آرا به تصویب رساندند.

بر اساس جزء ۲ بند الحاقی ماده ۱۸ لایحه برنامه؛ حقوق و مزایای دریافتی کارکنان وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نیروهای مسلح مشمول قوانین مربوطه است.

*حقوق اعضای هیات علمی و قضات مشمول قوانین استخدامی خود می‌شود

همچنین نمایندگان در این جلسه و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم، جزء ۱ ماده ۱۸ این لایحه را به تصویب رساندند که طبق مصوبه مذکور ، حقوق و مزایا و دریافتی اعضای هیات علمی و قضات مشمول قوانین استخدامی خود می‌باشد.

لازم به ذکر است که مصوبات نمایندگان در جلسه علنی درباره جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

خبر مهم زنگنه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: سقف افزایش حقوق برای کارکنان دولت، قضات و اعضای هیات علمی برداشته نشده بلکه صرفا در چارچوب قوانین موجود این سقف تعیین شده و حقوق آنها پرداخت می‌شود.

محسن زنگنه در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به پرداخت حقوق و دستمزد مشاغل حساس بازمی‌گشت، بیان کرد: نکته‌ای لازم به ذکر است که بنده باید بگویم که مجلس شورای اسلامی در بحث پرداخت حقوق و دستمزد اصلا در مورد سقف صحبت نکرده است بلکه گفته حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح و قضات و اعضای هیات علمی باید براساس قانون پرداخت شود. در قانون مدیریت خدمات کشوری ذکر شده که سقف حقوق کارکنان نباید از هفت برابر حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر تجاوز کند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در مورد برداشتن سقف حقوق بحثی نکردیم و نظر ما آنچه است که قانون می‌گوید. در خصوص شرکت نفت و شرکت‌های تابع آن نیز قوانین مربوطه وجود دارد. این‌که در خصوص مشاغل خاص و حساس تصمیم‌گیری شود که چه میزان بیشتر از سقف پرداخت شود اکنون در قانون نظام هماهنگ پرداخت این اجازه به دولت داده شده است.

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳

در شرایطی حقوق کارمندان قرار است حدود بیست درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد که پیش از این در سال ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق کارمندان در محدوده ۲۵ درصدی و در سال ۱۴۰۲ در محدوده بیست درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رشد تورم از یک سو و عقب ماندن دستمزد از سوی دیگر زمینه را برای کاهش کیفیت زندگی در ایران رقم زده است. بسیاری از کارشناسان در این راستا هشدار می‌دهند که تداوم این وضعیت؛ شاخص‌های رفاهی و حداقلی زندگی را با کاهش شدید مواجه خواهد کرد.

در شرایط کنونی نیز تقاضای خانوارها برای خرید اقلامی که اولویت دوم را دارند، کاهش یافته به طوری که خرید لباس یا تفریحاتی چون خرید کتاب، کالای فرهنگی و… دستخوش کاهش شده است. این را فعالان بازار پوشاک، فعالان بازار شیرینی و سایر اقلامی از این دست تایید کرده‌اند.

این کاهش در کنار خالی شدن سبد غذایی از مواد مغذی رخ داده است. به عبارت دیگر کاهش مصرف گوشت و مرغ و برنج. افزایش مصرف نان و ماکارونی و… نشان از جایگزینی مواد ارزان‎تر به جای اقلام گران‌تر دارد.

در شرایطی حقوق کارمندان قرار است حدود بیست درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد که پیش از این در سال ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق کارمندان در محدوده ۲۵ درصدی و در سال ۱۴۰۲ در محدوده بیست درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع:تسنیم

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی