کد مطلب: 30669

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم درباره وام بازنشستگان | ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان از امروز

سازمان تامین اجتماعی برای کمک به معیشت بازنشستگان اقدام به ثبت نام وام بازنشستگان بدون ضامن و سود بسیار کم کرده است. در مطلب زیر نحوه ثبت نام برای دریافت وام بازنشستگان را با هم می خوانیم.

خبر مهم درباره وام بازنشستگان | ثبت نام غیرحضوری وام بازنشستگان از امروز

وام بازنشستگان از جمله وام های کم سود دولتی است. دولت با پرداخت وام بازنشستگان سعی در کمک برای پوشش دادن بخش کمی از مشکلات مالی بازنشستگان پرداخت می شود. دور جدید ثبت نام وام بازنشستگان با شرایط ویژه آغاز شد. صندوق بازنشستگی خبرهای جذابی درخصوص واریز مرحله جدید وام بازنشستگان بحساب بازنشسته های محترم داد که با هم می خوانیم.

براساس اطلاعیه رسمی، ثبت نام از تاریخ ۲۰تا ۳۰ آبان ماه سال جاری صرفا از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و از منوی مستمری بگیران انجام خواهدشد.

وام بازنشستگان

برای دریافت وام بازنشستگی، فرد حداقل ۵۰ سال و حداکثر ۷۸ سال باید داشته باشد و متقاضی دریافت وام در دو سال گذشته نباید از هیچ تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای استفاده کرده باشد.

متقاضی تا زمان درخواست برای وام باید دست‌کم ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشد. اگر بعد از درخواست وام، مشخص شود که فرد متقاضی دارای بدهی بانکی، چک برگشتی یا اقساط معوقه باشد، وام به او تعلق نمی‌گیرد. سازمان تامین اجتماعی هم اعلام کرده که متقاضی باید حقوق مستمری خودش را از بانک رفاه دریافت کند.

منبع: اقتصادآنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی