کد مطلب: 30493

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس فردا | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس شنبه ها

اطلاعیه فوری درباره تعطیلی مدارس | مدارس این استان ها تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران از تعطیلی مدارس نوبت صبح در خبر داد.

اطلاعیه فوری درباره تعطیلی مدارس | مدارس این استان ها تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس نوبت صبح اصفهان و خمینی شهر در روز چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه خبر داد.

منصور شیشه فروش در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار داشت: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، پایداری جو، انباشت آلاینده‌های جوی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار آلودگی هوا در روزهای آینده، کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان که به صورت مستمر در حال برگزاری است، با تشکیل نشست اضطراری تصمیماتی را اخذ کرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات این کمیته تمامی مقاطع تحصیلی نوبت صبح در مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان و شهرستان خمینی‌شهر فردا چهارشنبه 17 آبان‌ماه تعطیل خواهد بود.

شیشه فروش متذکر شد: طرح زوج و فرد در رینگ ترافیکی شهر اصفهان از ساعت 8 صبح تا 13 و 16 تا 21 تا پایان هفته آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: توصیه می‌شود در فضای آزاد ورزش صبحگاهی انجام نشود همچنین گروه‌های آسیب پذیر توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در این نشست تأکید شد اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحد‌های آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت کند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود ممنوع است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی مقابله خواهد کرد.

هوای چهار شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

جزییات تعطیلی مدارس فردا در این استان ها

بنا بر اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای امروز در شهرهای دشت آزادگان ۱۲۳، هندیجان ۱۱۶، ماهشهر ۱۱۴ و اهواز ۱۱۲ AQI رسید.

این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (وضعیت نارنجی) است که بر اساس آن افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس در این استان گرفته نشده است و مدارس دائر هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی