کد مطلب: 30027

سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت کی واریز میشود؟

واریز 500 هزارتومان سود سهام عدالت 1402 | رئیسی به صاحبان سهام عدالت هدیه ویژه می دهد

خبر مهمی در خصوص افزایش و تاریخ واریز سود سهام عدالت به مردم منتشر شده است. جزئیات این خبر مهم را با هم می خوانیم.

واریز 500 هزارتومان سود سهام عدالت 1402 | رئیسی به صاحبان سهام عدالت هدیه ویژه می دهد

خبر مهم از افزایش سود سهام عدالت رسید که دولت قول داده است که به جاماندگان مبلغ 10 میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند. سود سهام عدالت امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به حساب سهامداران بزودی واریز خواهد شد. دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند.

جواد ایمان‌زاده، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی درباره وعده مشاور رییس سازمان بورس درباره واگذاری سهام عدالت برای مددجویان بهزیستی اظهار داشت: قانون مربوط به تخصیص سهام عدالت به مددجویان بهزیستی وضع شده است ولی شیوه‌نامه اجرایی هنوز ابلاغ نشده است.

وی درباره فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری از طریق بورس در آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که بورس رونق داشت کارگزاری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کردند و چندین صندوق نیکوکاری از طریق بورس ایجاد شد که سرمایه اولیه نیز توسط خیرین و خود آن‌ها تامین شده بود و جنب و جوش خاصی در این حوزه وجود داشت.

سهام عدالت

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد:حتی در آن برهه زمانی جامعه معلولین نیزدوره های آموزشی مختلفی برای خانواده‌ها برگزار می‌کردند، ولی پس از ریزش سنگین بورس فعالیت‌ها در این حوزه کاهش یافت.

ایمان‌زاده خاطرنشان کرد: بهزیستی نیز به عنوان یک دستگاه دولتی اجازه ورود به این حوزه را ندارد و ما فقط می‌توانیم نقش تشویقی برای آموزش در این حوزه ایفا کنیم و نمی توانیم اجباری برای ایجاد جمعیت خیریه داشته باشیم.

سهام عدالت -افزایش 213 درصدی میزان مستمری مددجویان

همچنین فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در طول ۲۳ ماه دولت سیزدهم یک هزار و ۴۱۳ واحد مسکونی ساخته و ۱۷ هزار و ۶۴۰ مورد توانمندسازی پایدار از طریق ایجاد و پایدار کردن شغل انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان مستمری ۲۱۳ درصد افزایش یافته و ۱۸ هزار پشت نوبت به چرخه بهزیستی وارد شده‌اند و کل پشت نوبتی در آذربایجان‌شرقی صفر شده است. همچنین مراکز اورژانس اجتماعی استان بیش از ۳۲ هزار مشاوره حضوری و ۱۴۰ هزار مشاوره تلفنی انجام داده‌اند، و در مراکز مشاوره میزان حصول سازش زوجین خواستار طلاق، ۲۰ درصد است که بیشتر از نُرم کشوری می‌باشد.

وی ادامه داد: در مراکز نگهداری شبانه روزی ۲۶ هزار و ۱۰۲ نفر تحت مراقبت هستند و تعداد ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت ۴۲۶ هزار و ۸۳۰ مورد بوده است.

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مستمری بگیران استان ۹۳ هزار و ۶۱۶ نفر است، توضیح داد: تعداد خانه‌های کودک و نوجوان ۲ مرکز است که ۳۳۵ فرزند در این خانه‌ها نگهداری می‌شود و همچنین تعداد فرزندان امدادبگیر از اعتبارات سازمان ۱۶۰۵ و تعداد فرندان هدایت شده به زندگی مستقل ۲۵ نفر است.

وی در خصوص آمار فرزندخواندگی در آذربایجان‌شرقی توضیح داد: تعداد واگذاری به فرزندخواندگی ۵۴ کودک بوده که بر اساس شرایط خانواده‌ها و اولویت‌ها این کار انجام می‌شود، همچنین برای سهولت کار سامانه فرزندخواندی از سال ۹۹ راه اندازی شده است.

خبر مهم از سهام عدالت در 27 مهر

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به پرداخت بیمه تامین اجتماعی ۲ هزار و ۳۷۱ زنان سرپرست خانوار و یک هزار و ۹۴ زنان سرپرست روستایی عنوان کرد: همچنین در یک سال گذشته توانمندسازی یک هزار و ۲۹۸ زن سرپرست خانوار انجام شده است.

فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۹ هزار و ۶۸ قلم تامین وسایل کمک توانبخشی و ۷۰۰ مورد خرید خدمات توانپزشکی و دندانپزشکی انجام شده و در

۴۹ تعداد مراکز شبانه روزی ۲ هزار و ۴۰۷ نفر از خدمات استفاده می‌کنند. ۴ هزار و ۹۷۸ دانش آموز معلول هم در استان داریم که کمک هزینه دریافت می‌کنند.

صحاف با بیانکه ۷ هزار و ۴۶۳ مورد غربالگری پیشگیری از معلولیت ژنتیک انجام شده است، گفت: تعداد مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادان ۷۰ مرکز می‌باشد که ۲۵ هزار و ۱۷۰ نفر خدمت گیرنده در یک سال گذشته داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعداد واحد مسکونی واگذار شده در سال گذشته ۶۶۲ واحد و تعداد کمک به ودیعه و اجاره مسکن ۷۰ مورد بوده است و در ده سال عملکرد تامین مسکن ۸ هزار و ۲۵۷ مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت کودکان کار خیابانی در استان خاطرنشان کرد: کودک کار خیابانی و کارتن خواب نداریم بلکه همه دارای خانواده هستند و شب‌ها بعد از فروش وسایلشان به خانه برمی‌گردند.

اواخر آذر منتظر سود سهام عدالت باشیم؟

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

به گزارش ایسنا، اخیرا مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس - درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی