کد مطلب: 29999

قیمت دلار | قیمت دلار امروز | قیمت دلار پنجشنبه

قیمت دلار امروز 27 مهر ماه اعلام شد | خبر مهم از قیمت دلار

قیمت دلار امروز 27 مهر ماه اعلام شد

قیمت دلار امروز 27 مهر ماه اعلام شد | خبر مهم از قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۶ مهر با 300 تومان افزایش، 51,300 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 51,450 تومان بیشترین قیمت و 51,250 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

در مرکز مبادله ارز و طلا امروز چهارشنبه ۲۶ مهر قیمت دلار اسکناس 41,257 تومان و قیمت دلار حواله 37,506 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز چهارشنبه ۲۶ مهر 40,846 ( نرخ خرید ) و 41,257 ( نرخ فروش ) اعلام شده است.

برای اطلاع از آخرین قیمت یورو و آخرین قیمت طلا  به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

جدول قیمت دلار در چند روز اخیر

نام قیمت تغییر تاریخ
 
دلار 51,300 30 (%0.59) 15 ساعت پیش
دلار 51,000 70 (%1.39) 2 روز پیش
دلار 50,300 -40 (%-0.79) 3 روز پیش

بانک مرکزی و قیمت دلار

بیشتر درآمد ایران از فروش نفت حاصل می‌شود. این درآمد به شکل دلار در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد که به ریال تبدیل شود. هرگونه تغییر در ذخایر ارزی کشور، می‌تواند به سرعت بر روی سایر قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

ایران می‌تواند این پول را به اقتصاد کشور تزریق کند، با آن کالای خارجی بخرد، آن را در اختیار واردکنندگان بگذارد یا به‌جای این کارها از درآمد خود برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های کشور استفاده کند.

در حالت عادی باید دلار به شکل درآمد ارزی در اختیار صادرکنندگان و صاحبان صنایع کشور باشد؛ اما در ایران به‌خاطر عظمت غول‌آسای شرکت نفت، بیشترین حجم دلار به بانک مرکزی منتقل می‌شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرند.

به همین دلیل بانک مرکزی به‌سادگی قادر است با تزریق ارز، قیمت دلار را کم کند یا با متوقف کردن عرضه آن باعث گران شدن ارز شود. برای همین در کوتاه‌مدت اثر بانک مرکزی بر نرخ ارز بیشتر از وزارت صمت است.

تاریخچه مختصر دلار

در سال ۱۳۵۷ نرخ رسمی دلار ۷ تومان بود. دولت به‌خصوص در سال‌های جنگ سعی می‌کرد قیمت ۷ تومانی را نگه دارد، به شکلی که در سال ۱۳۷۰ با وجود قیمت ۱۴۲ تومنی بازار، عغتائدرسمی ارز ۶ تومان بود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی