کد مطلب: 29898

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان امشب | حقوق کارمندان امروز

فوری/خبر مهم درباره افزایش دوباره حقوق کارمندان | تصویب افزایش 23 درصدی حقوق کارمندان

شورای حقوق کارمندان و دستمزد در جلسه امروز با موضوع هم‌ترازی حقوق کارکنان دولت، به‌دنبال چاره‌اندیشی برای رفع ناترازی حقوق کارمندان دستگاه‌های مختلف در بودجه 1403 است

فوری/خبر مهم درباره افزایش دوباره حقوق کارمندان | تصویب افزایش 23 درصدی حقوق کارمندان

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در سایت دیجی سرگرمی دنبال کنید.

کارکنان آن دسته از دستگاه‌های دولتی که حقوق پایین‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها دریافت می‌کنند، این بخت را دارند که امروز در نتیجه برگزاری نشست شورای حقوق و دستمزد، یک‌قدم به هم‌ترازی حقوق نزدیک شوند و در بودجه 1403، راهکاری برای افزایش حقوق آنها ارائه شود.

، ناترازی حقوق و دستمزد کارکنان در دستگاه‌های مختلف دولتی، سال‌هاست که محل اعتراض کارکنان در دستگاه‌های با حقوق پایین‌تر است و معلمان نیز بارها مطالبه‌ خود برای رفع این معضل را اعلام کرده‌اند. در سال‌های اخیر چند باری سیاست افزایش پلکانی حقوق برای برقراری عدالت نسبی در پرداخت حقوق اجرا شد اما این سیاست در بهترین حالت فقط می‌توانست وضعیت حقوق در یک دستگاه را سامان بدهد و اثری بر ناترازی میان دستگاه‌ها نداشت. حالا آنگونه که عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اعلام کرده، این شورا در تلاش است راهکاری برای رفع این معضل قدیمی در بودجه 1403ارائه کند.

خبر جدید از حقوق کارمندان

آنگونه که جبار کوچکی‌نژاد، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد گفته، جلسه شورای حقوق و دستمزد با موضوع هم‌ترازی کلی حقوق در روز جاری برگزار خواهد شد و اگر نتیجه مؤثری در بحث و بررسی‌های کارشناسی کسب شود، تلاش خواهد شد تا این نتایج در بودجه سال ۱۴۰۳ منعکس شود. کوچکی‌نژاد می‌گوید: در حال حاضر یک‌سری فاصله‌های حقوقی بین شاغلان دستگاه‌ها وجود دارد که قابل‌پذیرش نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد؛ از این‌رو مقرر است تا در جلسه شورا، نقطه نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارها برای برطرف کردن فاصله حقوقی ایجاد شده مدنظر قرار گیرد. این نماینده مجلس به‌صراحت اعلام کرده نتایج مربوط به حقوق و دستمزد، قطعاً در بودجه سال 1403تأثیرگذار خواهد بود و تمام تلاش شورا این است که تغییراتی در این بخش اعمال کند.

با اظهارنظری که دیروز در مورد برگزاری نشست شورای حقوق و دستمزد شد، در فضای مجازی و رسانه‌های زرد، بحث افزایش حقوق کارمندان دولت در نیمه دوم سال داغ شد؛ درحالی‌که همین هفته قبل، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به‌صراحت اعلام کرد که حقوق فقط یک‌بار در سال افزایش پیدا می‌کند که ابتدای امسال انجام شده و دولت هم تصمیمی در مورد تغییر در پرداختی‌ها ندارد. پیش‌ از این موضع‌گیری نیز در ماجرای احتساب معادل ریالی امتیاز ترمیم حقوق ثابت در محاسبه پاداش پایان خدمت و... سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه‌وبودجه، بر عدم‌اعطای مازاد بر اعتبارات مصوب تأکید کرده بودند. به‌عبارت‌ دیگر، دولت به‌صراحت روی موضع تغییر ندادن حقوق مانده و به‌نظر نمی‌رسد در نیمه دوم سال اقدامی برای تغییر در پرداختی‌ها انجام دهد؛ به‌خصوص که هرگونه تغییر در این حوزه نیازمند معرفی منابع مالی قابل‌توجهی است که تناسبی با اوضاع مالی دولت ندارد.

دورنمای همسان‌سازی حقوق کارمندان

در حاشیه برنامه‌ریزی‌هایی که در مورد کاهش ناترازی حقوق در دستگاه‌های دولتی می‌شود، بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز قرار است در برنامه هفتم توسعه پیگیری شود. این موضوع، مورد تأیید رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه قرار گرفته و کمیسیون تلفیق نیز پیشنهادهایی برای اجرای آن ارائه داده است. پیش‌ازاین، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در مورد کاهش شکاف حقوق شاغلان و بازنشستگان گفته بود: پیشنهاد کمیسیون تلفیق این است که در طول سال‌های برنامه امکان قانونی بودجه سنواتی به‌گونه‌ای تدارک دیده شود که قادر به کاهش شکاف حقوقی میان حقوق شاغلان و بازنشستگان باشد. براساس این الگو، حقوق بازنشستگان می‌تواند تا 90درصد حقوق شاغلان که سال‌هاست مطالبه بازنشستگان است، افزایش پیدا کند.

حقوق کارمندان تعیین تکلیف شد

حقوق کارمندان

وی درباره ساعت شروع به کار مدارس نیز می‌گوید: بر اساس ساعتی که قبلاً هم اعلام شده مقاطع متوسطه ساعت ۷:۳۰ صبح و مقاطع ابتدایی هم ساعت ۸ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

به گفته شفیعی، کارکنان زن که سرپرست خانواده هستند و یا والدین شاغل در دستگاه‌های ستادی استانی و شهرستانی هم از مزیت شناورسازی ساعت کاری استفاده خواهند کرد. از زمان اجرای طرح شناورسازی، هماهنگی‌های بسیار خوبی بین مجموعه‌های بین بخشی شکل گرفته، اما امیدواریم در هفته اول مهرماه این هماهنگی‌های درون بخشی به حداکثر میزان خود برسد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی