کد مطلب: 29886

طناز طباطبایی | طناز طباطبایی در خارج | طناز طباطبایی و همسر

فوری: سکوت خانم بازیگر درباره قتل داریوش مهرجویی شکست | حرف های جنجالی و پرحاشیه طناز طباطبایی همه رو شوکه کرد

طناز طباطبایی استوری جنجالی از خودش منتشر کرد.

فوری: سکوت خانم بازیگر درباره قتل داریوش مهرجویی شکست | حرف های جنجالی و پرحاشیه طناز طباطبایی همه رو شوکه کرد

بیوگرافی کامل و زندگی هنری طناز طباطبایی

نام :طناز

نام خانوادگی :طباطبایی

تاریخ تولد :20 اردیبهشت 1362

محل تولد :تهران

تحصیلات :فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر

زمینه فعالیت :بازیگر

وضعیت تاهل :مجرد

زندگی شخصی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد.

این بانوی هنرمند در یک خانواده چهار نفره بزرگ شده است، پدر ایشان در عرصه تجارت بسیار موفق بوده و در زمینه ی موسیقی نیز فعالیت دارد.

طناز طباطبایی در دوران کودکی

او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود بنام لیلا دارد که در سینما هیچ فعالیتی نداشته و مترجم زبان است. طناز طباطبایی عاشق مادرش بوده و بسیار وابسته اوست.

این بانوی هنرمند هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی و مرحوم علی طباطبایی ندارد.

 وضعیت ازدواج و همسر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازدواج نکرده و مجرد می باشد. او قبل از سی سالگی ازدواج را موجب محدودیت فعالیت هنری و عدم موفقیت کاری می دانست اما بعد از سی سالگی به زندگی مشترک فکر می کند و ازدواج سنتی را بیشتر می پسندد.

در سال های پیش با انتشار عکسی از طناز طباطبایی ، شائبه حاملگی او به وجود آمد که این حواشی شایعه ای بیش نبوده و دروغ فضای مجازی می باشد.

طناز طباطبایی در زمینه موسیقی و نقاشی 

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی به جز بازیگری در عرصه موسیقی نیز تبحر دارد و گیتار می نوازد و در کنار آن نقاشی می کشد.  او در اوقات فراغت به گالری های عکاس و نقاشی می رود، کتاب می خواند و فیلم می بیند.

خانم طباطبایی همیشه پوشش ساده ای داشته و پارچه های پر زرق و برق را نمی پسندد. او دوستان اندک و گزیده ای دارد و زیاد آدم معاشرتی نیست اما در رفاقت فوق‌العاده صبور و همراه است و وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند.

ورود طناز طباطبایی به عرصه هنر

طناز طباطبایی در 18 سالگی(سال 1380) با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری هیوا برای بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری حرفه ایش را بدست آورد.

این بانوی هنرمند در 21 سالگی (سال 1383) در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی به سینما راه یافت. او با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید. 

در سال 1388 اولین تندیس نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما را برای فیلم صداها دریافت کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد و با سریال پرانتز باز ، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طناز طباطبایی با بازی درخشانش در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند در سال 1393 برنده لوح تقدیر و جوایزی از جشنواره های بین المللی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

طناز طباطبایی

ویلایی‌ها فیلمی به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که برای نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و جوایز مختلفی را کسب کرد.

این فیلم با موضوع دفاع مقدس است و برخلاف فیلم های در ژانر دفاع مقدس، تنها به رشادت های مردان در 8 سال مقاومت ایران نمی پردازد و نقش زنان و همسران رزمندگان را در دوران 8 سال دفاع مقدس به تصویر می کشد.

طناز طباطبایی در این مجموعه در نقش سیما، زنی که شوهرش در جبهه  به سر می برد، ظاهر شده است. سیما زنی است که برای پس گرفتن بچه هایش از عزیز خانم (مادر همسرش) و بردن آنها به خارج از کشور به ویلا می آید اما ماجراهایی در این مدت رخ میدهد و... .

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در اکران فیلم ویلایی ها/ عکس از آزاده امیرخان

طناز طباطبایی در خشم و هیاهو

خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

طناز طباطبایی ، نوید محمدزاده ، سعید چنگیزیان ، بهناز جعفری ، رضا بهبودی ، بهزاد عمرانی و رعنا آزادی ور بازیگران اصلی این فیلم هستند.

خشم و هیاهو داستانی جنایی و پیچیده از زندگی یک خواننده به نام خسرو را به تصویر می‌کشد. طناز طباطبایی در این فیلم نقش حنا سرافراز را بر عهده دارد، زنی که وارد رابطه پنهانی با خسرو پارسا خواننده مشهور پاپ (نوید محمدزاده) می شود. او پس از خودکشی ناموفق و قطع نخاع تینا همسر خسرو پارسا به عنوان پرستار خصوصی به خانه او وارد می شود اما مدتی بعد تینا در تخت خود به طرز فجیعی به قتل می رسد و حنا به عنوان قاتل بازداشت می شود، در حالی که می‌گوید قاتل نیست.

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی،یکی از سریال های جدید در نمایش خانگی است که در سال 1401 منتشر شد.

این سریال درباره زندگی پسری به نام جاوید با بازی علی شادمان است که از محله های پائین شهر تهران بوده و با وجود مشکلات بسیار خود را به صاحب باشگاه کشتی به نام بهمن خان معرفی می کند و مسیر زندگی خود را تغییر می دهد اما گذشته سخت او را رها نکرده و موانع بسیاری را برای او ایجاد می کند.

طناز طباطبایی در این سریال نقش طلا مطلا همسر بهمن خان با بازی پارسا پیروزفر را ایفا می کند و امیر جعفری، عباس جمشیدی فر، آبان عسکری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، جواد خواجوی، الیکا ناصری، مهدی حسینی نیا و ناهید مسلمی دیگر بازیگران این سریال می باشند.

طناز طباطبایی و علی شادمان در سریال یاغی/ مجید طالبی و پیموده باران

فیلم های سینمایی طناز طباطبایی

دیشب باباتو دیدم آیدا:رسول صدرعاملی،1383

چهارانگشتی :سعید سهیلی، 1385

دماغ :فرزاد مؤتمن،1386

جعبه موسیقی :فرزاد مؤتمن، 1386

شب زده:فرزاد مؤتمن،1386

میزاک:حسینعلی لیالستانی، 1387

پسر تهرانی:کاظم راست‌گفتار،1387

صداها:فرزاد مؤتمن،1387

شیرین:عباس کیارستمی،1387

طهران تهران:مهدی کرم پور،1388

مرهم :علیرضا داودنژاد،1389

سرسپرده    :بهمن گودرزی،1389

پریناز:بهرام بهرامیان، 1389

گزارش یک جشن:ابراهیم حاتمی کیا ، 1389

نارنجی پوش:داریوش مهرجویی ،1390

هفتم:مسعود قراگزلو،1390

هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند:پوران درخشنده، 1390 

قطعه‌ای از سکوت:آریانا رستمی،1392

ساکن طبقه وسط:شهاب حسینی،1392

پنجاه قدم آخر:کیومرث پور احمد،1392

آرایش غلیظ :حمید نعمت‌الله،1392

رخ دیوانه:ابوالحسن داوودی ،1393

مرگ ماهی :روح‌الله حجازی ،1393

بیست هفته :مسعود قراگزلو،1394

خشم و هیاهو:هومن سیدی ،1394

اروند:پوریا آذربایجانی،1394

اردتمند؛ نازنین، بهاره و تینا :عبدالرضا کاهانی،1395

ویلایی‌ها:منیر قیدی،1395

میلیونر میامی :مصطفی احمدی،1395

طلا:پرویز شهبازی،1397

روسی:امیرحسین ثقفی،1398

شنای پروانه :محمد کارت،1398 

خورشید :مجید مجیدی، 1398

بی‌رویا :آرین وزیردفتری،139.*-

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی