کد مطلب: 29797

هواشناسی تهران | هواشناسی فردا | هواشناسی ایران | هواشناسی امشب

هشدار قرمز هواشناسی برای این استان ها | سامانه بارشی شدید در راه است

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی جدید در راه ایران است.

هشدار قرمز هواشناسی برای این استان ها | سامانه بارشی شدید در راه است

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی جدید در راه ایران است و امروز در نوار شمالی و بخش‌هایی از شرق کشور و یکشنبه در شمال غرب و شمال کردستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین هشدار تشدید فعالیت بارشی طی امروز در خراسان جنوبی نیز صادر شده و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

بهروز مرادپور روز شنبه در نشست ستاد بحران استان اظهار کرد: بارش های پاییز و زمستان امسال همراه با پدیده ال نینو است، اما جای نگرانی نیست، چراکه این پدیده در نواحی استوایی و اقیانوس آرام رخ می‌دهد و تا کشورمان ۲۰ هزار کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: اما بروز پدیده ال نینو همراه با خسارات و تبعاتی خواهد بود که در این راستا لایروبی رودخانه باید در دستور کار قرار گیرد و آمادگی دستگاه های خدمات رسان ضروری است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش های پاییز و زمستان امسال بیش از حد نرمال پیش بینی می شود، ادامه داد: از نیمه دوم آبان ماه تا نیمه اول آذرماه تا بیش از ۲۰ درصد از حد معمول است و از نیمه آذرماه تا بهمن ماه ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر افزایش بارندگی ها پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر در پاییز و زمستان امسال بیش از سالیان گذشته رخ خواهد داد، تاکید کرد: بارندگی های امسال متفاوت است، نقاط پرخطر مشخص شده و لایروبی رودخانه ها می‌تواند بسیاری از خسارات سیل را کاهش دهد.

 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی