کد مطلب: 29550

حقوق بازنشستگان تامین جتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | واریزی حقوق بازنشستگان

اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگی درباره حقوق بازنشستگان | 30 میلیون به فیش حقوق بازنشستگان واریز شد

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت چهارم حقوق بازنشستگان۳۰ میلیون تومانی صندوق برای واجدان شرایط واریز می شود.

اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگی درباره حقوق بازنشستگان | 30 میلیون به فیش حقوق بازنشستگان واریز شد

حقوق بازنشستگان در17 مهرماه به اوج رسید. زمان واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه مشخص شد. حقوق بازنشستگان کشوری دولت دوبله واریز شد. ترمیم حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال وجود دارد. در ادامه به بررسی حقوق بازنشستگان را در سایت دیجی سرگرمی می پردازیم.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت چهارم وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی صندوق برای واجدان شرایط تا آخر وقت واریز می شود.

به گزارش ایرنا، صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تاکنون سه مرحله از تسهیلات ضروری به بازنشستگان را پرداخت کرده که در هر مرحله به حدود ۳۲ هزار نفر از این افراد، تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری اختصاص داده شده است.

حقوق بازنشستگان کی واریز میشود؟

صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته به ۴۶۰ هزار نفر از بازنشستگان این تسهیلات را اعطا کرد و براساس برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری نیز همین تعداد از افراد بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش صندوق از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد./ایرنا

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: خدمات درمانی مستقیم سازمان برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دارای اهمیت است، بنابراین سازمان برای توسعه خدمات و عمق‌بخشی به خدمات درمان مستقیم به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار عزم جدی دارد.

حقوق بازنشستگان

به‌گزارش ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی روز یکشنبه در دوازدهمین جلسه شورای معاونان این سازمان با موضوع بررسی پروژه‌های عمرانی افزود: دوراندیشی، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی متناسب با تعهدات جاری و آتی مبنای اصلی تحول در حوزه تأمین‌اجتماعی به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: نباید یادمان برود که همه ما برای خدمت به مردم اینجا هستیم و یکی از مهم‌ترین خدمات تأمین‌اجتماعی، ارائه خدمات مطلوب درمانی است. از این جهت، اتمام به موقع پروژه‌های درمانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره بسیار اهمیت دارد. توسعه زیرساختی مهم‌ترین مسئله در توسعه و عمق بخشی به خدمات درمانی تأمین‌اجتماعی است و با تأمین زیرساخت‌های مناسب، جذب نیروی متخصص و تهیه تجهیزات و ارائه خدمات به مردم هم اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خطاب به معاونان و مدیران این سازمان گفت: باید درد مردم را درد خودمان بدانیم. راه تسکین و درمان درد مردم، ساخت و تکمیل به‌موقع پروژه‌های درمانی در حال اجراست که نقش زیرساختی دارند. از این جهت در کوتاهی‌ها و قصور، نباید با کسی تعارف داشته باشیم چون ما باید در قبال هزینه‌هایی که در تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود به مردم و به خدا پاسخگو باشیم. اینها اموال مردم است.

خبر خوش از حقوق بازنشستگان 

موسوی پیشتر درباره طرح‌های عمرانی در حال ساخت سازمان تأمین اجتماعی گفته بود که اکنون ۵۷ طرح در حال ساخت در قالب درمانگاه و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی فعال است. البته ۱۵۰ طرح عمرانی در حال طراحی و توسعه در این سازمان وجود دارد.

وی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال جاری در راستای توسعه زیرساخت درمانی در بحث عمرانی تخصیص داده شده که این اعتبار در آغاز دولت سیزدهم ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود و این نشان‌دهنده رویکرد مثبت دولت در بخش درمان مستقیم است.

بازنشستگان بسیاری در انتظار دریافت وام ناچیز ۲۰ میلیون تومانی هستند، وامی که صف طولانی آن و شروط بسیار آن، برای خیلی‌ها مشکل ساز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بارها از بهتر شدن وضعیت مالیِ این سازمان و از میان رفتن مشکل کسری بودجه خبر دادند.

«قرار است به زودی ۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود»، «سازمان توانسته در ۲.۵ سال اخیر ۴۹ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بیمه شدگان جدید به دست بیاورد»، «۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی در دولت جدید تسویه شده» و «خوشبختانه دیگر تامین اجتماعی نیازی به استقراض از بانک‌ها ندارد…»

اینها گزاره‌هایی است که اخیرا توسط مدیران مجموعه وزارت کار و تامین اجتماعی ارایه شده؛ اما بهبود در وضعیت تامین اجتماعی وقتی پذیرفتنی است که وضعیت مستمری‌بگیران این سازمان به صورت عینی بهبود یابد؛ چقدر این ادعاها در واقعیت در زندگی بیمه شدگان اثر گذاشته است، سفره‌های بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان چقدر پربارتر شده و حالا که ادعا می‌شود «تامین اجتماعی دیگر مشکل ندارد» وضع پرداختی‌ها به جامعه هدف به چه شکل است؟

در واقعیت، مستمری بازنشستگان زیر خط فقر است و همان حقوق‌های ناچیز این اواخر معمولاً با یکی دو روز تاخیر پرداخت می‌شود؛ در عین حال، بازنشستگان بسیاری در انتظار دریافت وام ناچیز ۲۰ میلیون تومانی هستند، وامی که صف طولانی آن و شروط بسیار آن، برای خیلی‌ها مشکل ساز شده است.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: تا الان فقط ۱۴ هزار وام در شهر تهران به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده در صورتی که قرار بود تا پایان سال ۴۰۰ هزار وام به بازنشستگان کارگری سراسر کشور پرداخت شود و بر این اساس، باید ۴۰ تا ۵۰ هزار فقره وام تا پایان سال به بازنشستگان تهرانی پرداخت شود؛ تا امروز که در ماه هفتم سال هستیم، حتی۲۰ هزار فقره وام در تهران پرداخت نشده.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید تا پایان سال برای پرداخت ۴۰۰ هزار وام به بازنشستگان تامین اجتماعی تامین اعتبار صورت می‌گیرد یا خیر؛ گفت: من زمینه‌ای برای این کار نمی‌بینم؛ باید درآمدهای واقعی برای سازمان ایجاد شود؛ گاهی آقایان صحبت‌های می‌کنند که نمود عینی و واقعی ندارد؛ مثلاً در روزهای اخیر آقای وزیر و مدیرعامل سازمان گفتند قرار است ۷۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب شرکت‌های سودده بگیریم؛ اینها فعلاً فقط حرف است؛ الان ماه هفتم سال است، تا این سهام قیمت‌گذاری و واگذار شود و تامین اجتماعی بخواهد از سود این سهام استفاده کند، وارد سال ۱۴۰۳ شده‌ایم.

به گفته دهقان کیا، صحبت‌های امیدوارکننده آقای وزیر و مدیرعامل، تاکنون اثری در سفره بازنشستگان و در بحث درمان نداشته است.

حقوق بازنشستگان دوبله شد

او می‌افزاید: وقتی متوسط هزینه‌های درمان بازنشستگان در دو سه سال اخیر، حداقل ۳ تا ۴ برابر شده، چه امیدی می‌توان به این وعده‌ها داشت؛ تا قبل از آزادسازی نرخ ارز، مواد اولیه دارو با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، حالا با دلار ۲۸ هزار تومانی مواد اولیه وارد می‌کنند؛ هزینه‌های درمان در مواردی ۷ برابر بیشتر شده؛ چطور قرار است هزینه‌های درمان بازنشستگان را به صفر برسانند، آقای مدیرعامل در جایی مطرح کرده تلاش داریم هزینه‌های درمان را به صفر برسانیم، باید پرسید چگونه؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در پاسخ به افزایش ۴۹ هزار میلیارد تومانی منابع سازمان از محل بیمه شدگان جدید گفت: ضریب پشتیبانی سازمان امروز حدود ۴ یا حتی کمتر است؛ براساس محاسبات رسمی، ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه ۲۶ گروه بیمه شده خاص می‌شود؛ حتی پیش‌بینی شده در سال ۱۴۰۲ دولت باید حدود ۲۱۴ هزار میلیارد تومان برای این ۲۶ گروه میهمان ناخوانده سفره تامین اجتماعی که حدود ۳ میلیون نفر هستند، به سازمان پرداخت کند؛ دولت این ۲۱۴ هزار میلیارد تومان را نمی‌دهد و برنامه‌ای هم برای پرداخت ندارد، آن وقت صحبت از آن ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قرار است پرداخت شود و هنوز پرداخت نشده.

دهقان کیا تاکید کرد: این ۲۱۴ هزار میلیارد تومان فقط بدهی جاری دولت برای سال ۱۴۰۲ است، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت مربوط به سال‌های قبل است که پرداخت نشده.

این فعال صنفی بازنشستگان در ادامه نتیجه گرفت: این هزینه‌ها برای گروه‌های خاص و آن عدم توانایی پرداخت وام به میزان وعده داده شده و افزایش هزینه‌های دارو و درمان نشان نمی‌دهند که وضع سازمان قرار است بهتر شده و خدمات بیشتری به بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه شود. امروز بازنشستگان کمرشان زیر هزینه‌های درمان خم شده؛ خیلی از بازنشستگان می‌گویند آن چنان هزینه‌ها بالاست که دیگر سراغ دارو و درمان و بیمارستان نمی‌رویم، با درد در خانه می‌مانیم تا ببینیم چه می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی