کد مطلب: 29518

سهمیه بنزین | سهمیه بنزین اسنپ | سهمیه بنزین موتور| سهمیه بنزین سواری

سورپرایز شگفت انگیز رئیسی درباره سهمیه بنزین | سهمیه بنزین این افراد دوبله واریز میشود + قانون جدید سهمیه بندی بنزین

رقم ریالی سهمیه بنزین به افرادی که خودرو ندارند هم پرداخت خواهد شد یعنی به هر کدملی سهمیه تعلیق می گیرد. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین را در سایت دیجی سرگرمی میخوانید.

سورپرایز شگفت انگیز رئیسی درباره سهمیه بنزین | سهمیه بنزین این افراد دوبله واریز میشود + قانون جدید سهمیه بندی بنزین

سهمیه بنزین یکی از مهمترین موارد برای افرادی است که شغل شان با خودرو می باشد مثل رانندگان اسنپ یا وانت. سهمیه بنزین در طی چند سال گذشته تقریبا ثابت بوده است. خبرهای جدیدی از احتمال افزایش سهمیه بنزین تا آخر مهرماه به گوش می رسد. امکان دارد رقم ریالی سهمیه بنزین به افرادی که خودرو ندارند هم پرداخت شود یعنی به هر کدملی سهمیه تعلیق می گیرد. آخرین تغییرات درباره سهمیه بنزین  را در سایت دیجی سرگرمی میخوانید.

عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده های نفتی، پلیس راهور و دیگر دستگاه ها کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با نمایندگان دستگاه های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودروهای نفت و گاز سوز مشمول قانون در ۳ مرحله اطلاع رسانی و رصد شوند.

 عزیزی افزود: تا بحال ۴۰ هزار خودرو نفت گاز سوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یکماهه اول به دارندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، بهنگام سوختگیری پیغام "هشدار بیمه" ارسال می شود که همزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز پیامک هایی به این گروه ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه نامه خود در یکماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام" خطا بیمه" را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت شان است.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اشاره به رشد ۳۰درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان داشت: از ۴۰ هزار خودرو طی یک ماه گذشته ۱۲ هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده اند و انتظار می رود این روند افزایش یابد.

سهمیه بنزین جدید در انتظار مردم

عزیزی هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: توصیه ما به رانندگان خودروهای وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه نامه هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره مند شوند.

طرح جدید یارانه بنزین قرا است اجرا شود و مجلس با کلیت طرح سهمیه بندی بنزین جدید موافقت کرده است که یارانه بنزین به هر کد ملی اختصاص یابد. در این زمینه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه به دولت دولت اجازه دادیم با سیاست های قیمتی و غیر قیمتی مصرف انرژی را در محدوده سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نگه دارد، گفت: هرگونه سیاست گذاری در برنامه هفتم توسعه در مورد بنزین، باید با در نظر گرفتن ثبات و ایجاد آرامش اقتصادی و همچنین مهار تورم باشد.

محسن زنگنه ، با اشاره به سیاست گذاری صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه درباره عدم تغییر قیمت بنزین یارانه‌ای و توضیحاتی در این بخش،گفت: ما در زمینه توزیع بنزین یارانه ای در برنامه هفتم توسعه تاکید داشته ایم که دولت نباید نرخ بنزین یارانه ای را تغییر دهد.

سهمیه بنزین کی واریز میشود؟

وی با بیان اینکه به واقع اجازه دادن و منع کردن دولت در این بخش به خودی خود یک حکم برنامه ای محسوب می شود، ادامه داد: این مسئله تغییرات و نگرانی در جامعه ایجاد نخواهد کرد.

زنگنه بیان کرد: ما یکسری حکم در این بخش آورده ایم؛ به واقع احکام برنامه هفتم ، یک برنامه جامع قمداد می شود لذا ما ابتدا در این برنامه گفته ایم که باید ثبات و ایجاد آرامش اقتصادی و همچنین مهار تورم شکل گیرد و در نهایت گفته ایم که دولت اجازه دارد با سیاست های قیمتی و غیر قیمتی مصرف انرژی را در محدوده سالهای 1401 و 1402 نگه دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه هفتم توسعه در مجلس تاکید کرد: بنابراین همگی این موارد و سیاست گذاری ها در کنار هم دیده شده و باید مبنای کار قرار گیرد. لذا دولت اگر می خواهد یک تصمیمی درمورد بنزین بگیرد که تورم را تشدید کند این مسئله عملا با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

کارشناس انرژی گفت: پرداخت یارانه بنزین به اشخاص می تواند تامین کننده مسائلی مربوط به دولت باشد مانند پرداخت پول آب و برق در نتیجه این پول از سیستم دولتی خارج نمی‌شود و تورم زا نیست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم طی روزهای گذشته گفت: برنامه هفتم توسعه برنامه جدیدی را برای سهمیه بندی بنزین در نظر گرفته که در آن اختیاراتی به دولت داده شده است؛ ما به دولت این اجازه را دادیم که یارانه حامل‌های سوخت را به شخص دهد، اما بلافاصله گفتیم که نباید نرخ این بنزین یارانه‌ای تغییر کند و اگر دولت بخواهد تغییری در این زمینه ایجاد کند می‌تواند لایحه بیاورد و هر یک از این بندها را تغییر دهد، اما تغییرش سخت می‌شود و رأی دو سوم مجلس را نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: اولاً دولت اجازه دارد تعیین کند که یارانه را به اشخاص ارائه دهد یا به خودرو؛ همچنین اینکه مقدار بنزین یارانه‌ای چند لیتر باشد نیز در اختیار دولت است اما در هر صورت باید قیمت بنزین ثابت بماند. با این وجود این مساله موافقان و مخالفانی را دارد.

نرسی قربان کارشناس انرژی  با اشاره به اینکه واگذاری بنزین به اشخاص مسأله‌ای است که از ابتدای مساله یارانه خودرو مطرح شد، گفت: زمانی که این موضوع مطرح شد، کارشناسان معتقد بودند که این یارانه باید به اشخاص پرداخت شود و نه خودرو زیرا کسی که چند ماشین دارد از امکانات مالی بیشتری برخوردار می‌شود و ۵ برابر کسی که یک ماشین دارد یارانه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط کسی که ماشین ندارد، اصلاً یارانه‌ای دریافت نمی‌کند به همین دلیل کارشناسان معتقد بودند که اشخاص باید دریافت کننده بنزین باشند و افرادی که ماشین ندارند می‌توانند حد اقل از این طریق پول آب و برق خود را پرداخت کنند.

واریزی مهم از سهمیه بنزین

این کارشناس انرژی در پاسخ به این سوال که ممکن است چنین طرحی زمینه ساز قاچاق شود گفت: قاچاق سوخت تغییری نمی‌کند زیرا الان کسی که خودرو ندارد سهمیه‌ای که دارد یا به همسایه خود و یا کسی که ماشین دارد می‌فروشد حق هر فردی است زیرا قاچاق از طریق یارانه اتفاق نمی‌افتد

وی در خاتمه یادآور شد: این یارانه علاوه بر خودروها باید به اشخاص پرداخت شود تا بتوانند مسائل مربوط به دولت مانند پرداخت پول آب و برق را تأمین کنند در نتیجه این پول از سیستم دولتی خارج نمی‌شود و تورم زا نیست.

بر اساس آنچه در کمیسیون برنامه هفتم به تصویب رسیده به دولت اجازه داده شده که می‌تواند یارانه حامل‌های انرژی را به جای خودرو به افراد هم بدهد. البته این اجازه وجود دارد و تکلیف نشده است

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی