کد مطلب: 29465

حقوق بازنشستگان تامین جتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان کشوری | واریزی حقوق بازنشستگان

فوری: حقوق بازنشستگان در ماه مهر دوبله شد | اوج گیری حقوق بازنشستگان در 15 مهرماه

توزیع حقوق بازنشستگان در ماه مهر انجام شد حال باید دید حقوق بازنشستگان زیاد میشود؟

فوری: حقوق بازنشستگان در ماه مهر دوبله شد | اوج گیری حقوق بازنشستگان در 15 مهرماه

حقوق بازنشستگان در مهرماه به بالاترین تقطه رسید. زمان واریز حقوق بازنشستگان در مهر ماه مشخص شد. حقوق بازنشستگان کشوری دولت دوبله واریز شد.  احتمال ترمیم حقوق بازنشستگان در نیمه دوم سال وجود دارد. بررسی حقوق بازنشستگان را در سایت دیجی سرگرمی مشاهده کنید.

آخرین آمارهای منتشره از سوی صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد، تعداد بازنشستگان دولتی که حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند در پایان خرداد امسال به یک میلیون و 639 هزار و 167 نفر رسیده که نسبت به پایان خرداد سال 1401 معادل 3.5 درصد افزایش یافته است.بر اساس این گزارش میانگین حقوقِ حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان خرداد امسال (برای کل برقراری‌ها) معادل 11 میلیون و 275 هزار تومان بوده که نسبت به خرداد سال گذشته حدود 42 درصد افزایش داشته است؛ این افزایش عمدتا ناشی از اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در پاییز 1399 و استمرار اجرای آن تا سال 1402 بوده است.

از سوی دیگر افرادی که در سال 1402 بازنشسته شده و حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل 14 میلیون 720 هزار تومان بوده، این در حالی است که میانگین آخرین حقوق اشتغال آنان 15 میلیون و 420 هزار تومان بوده است

 افزایش حقوق بازنشستگان کشوری

توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد ماه امسال به تفکیک میزان حقوق دریافتی نشان می‌دهد از 1.6 میلیون نفر بازنشسته دولتی، بیش از 417 هزار نفر حقوقی بین 10 تا 11.2 میلیون تومان دریافت می‌کنند، این میزان تقریبا 25.5 درصد تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

همچنین حدود 21.4 درصد از تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تعداد آنها بیش از 350 هزار نفر است حقوقی بین 11.2 تا 12.5 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

در مجموع توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد امسال نشان می‌دهد که حدود 78 درصد تعداد بازنشستگان کشوری تقریبا حقوقی بین 9 تا 13.5 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

طبق این گزارش کمتر از 5 درصد (4.8%) تعداد بازنشستگان دولتی نیز که تعداد آنها حدود 79 هزار نفر است، حقوقی کمتر از 7.7 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

خبر خوش از حقوق بازنشستگان

از سوی دیگر توزیع درآمدی بازنشستگان دولتی تا پایان خرداد امسال نشان می‌دهد حدود 1.5 درصد تعداد بازنشستگان که بیش از 23 هزار نفر را شامل می‌شود حقوقی بیش از 20.7 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: بدین ترتیب با تاکید دکتر کاظمی مدیرعامل و تلاش مجموعه مدیریتی صندوق تاکنون معوقات هشت ماه نخست سال ۱۴۰۰ بابت اصلاح همسان‌سازی پرداخت شده است و باقیمانده معوقات نیز در آینده نزدیک پرداخت می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حتماً در برنامه به مباحث ایثارگران، کارگران و بازنشستگان توجه داریم، گفت: دولت و مجلس حتماً چارچوب‌هایی را دنبال می‌کنند که بتوانیم این مسائل را پیش ببریم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به تذکر برخی نمایندگان درباره لزوم رسیدگی به وضعیت بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه حتماً در برنامه به مباحث ایثارگران، کارگران و بازنشستگان توجه داریم، گفت: اینها از موضوعاتی است که حتماً در برنامه درباره آنها سکوت نکردیم و دولت و مجلس حتماً چارچوب‌هایی را دنبال می‌کنند که بتوانیم این مسائل را پیش ببریم.

وی افزود: این مباحث در حال حاضر در دستور جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تکذیب توجه نشدن به حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه گفت: سه بند از برنامه هفتم توسعه به حقوق و مستمری بازنشستگان اختصاص دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ضمن انتقاد شدید به لایحه برنامه هفتم توسعه؛ مفاد این لایحه را برخلاف عدالت اجتماعی عنوان کرد.

نصرالله دریابیگی (نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور) درمراسم جشن ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) که با حضور تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان و جمع زیادی از کارگران صنوف مختلف این استان برگزار شد، در خصوص تبعات احتمالی تصویب لایحه هفتم در مباحث کار و کارگری، گفت: تشکل‌های کارگری و تشکیلات خانه کارگر مفاد این لایحه را تنش آفرین و دست اندازی به منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی می‌دانند و قطعاً سکوت نخواهند کرد.

حقوق بازنشستگان کی واریز میشود؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مازندران و نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور ضمن اشاره به وضعیت بحرانی معاش بازنشستگان گفت: در کشوری که الگوی زن و مرد آن پیامبر مهربانی و ائمه اطهار هستند، انصاف نیست که کارگران و بازنشستگان درفقر و محرومیت رو به افزایش به سر ببرند.

دریابیگی گفت؛ آیا حق نداریم مراتب گلایه خود را از نمایندگان محترم مجلس اعلام نماییم؛ سالهاست که صدای اعتراض بازنشستگان درخصوص متناسب‌سازی حقوقشان را می‌شنوند و دربرابر مفاد ضد کارگری و تضعیف کننده تامین اجتماعی فقط به صحبت کردن و وعده دادن بسنده می‌کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی