کد مطلب: 29389

وام مسکن | وام مسکن برای مستاجران | وام مسکن برای روستایی ها

خبر داغ از وام مسکن جدید دولت برای مستاجران در 13 مهرماه | سوپرایز مهم رییسی برای افراد بی خانه

اخبار جدید وام مسکن را در سایت دیجی سرگرمی بخوانید.

خبر داغ از وام مسکن جدید دولت برای مستاجران در 13 مهرماه | سوپرایز مهم رییسی برای افراد بی خانه

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

کلیات پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان توسط دولت به تصویب رسیده و به گفته رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن در آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا صالحی ـ رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد: پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی و تعداد این تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی به هیات دولت ارسال شد. در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون‌های مربوطه جلسات مفصلی داشتیم.

خبر مهم از وام مسکن برای مستاجران

وی در یک بخش خبری تلویزیونی گفت: خوشبختانه با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های دخیل در این زمینه از جمله سازمان برنامه، بانک مرکزی و مجموعه دولت، پیشنهاد افزایش مبلغ وام به ۳۵۰ میلیون تومان که توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود به تعداد ۳۵۰ هزار فقره مورد تصویب قرار گرفت. کلیات این پیشنهاد در هیات دولت تصویب شده و با جزئیات ابلاغ خواهد شد.

بنابراین گزارش، سقف وام ساخت مسکن روستایی به تعداد سالیانه ۲۰۰ هزار فقره در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد. در روزهای اخیر دولت با کلیات افزایش سقف این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای ۳۵۰ هزار فقره موافقت کرده است.

اوایل شهریورماه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که پیشنهاد افزایش وام مسکن روستایی را به هیات دولت ارایه کرده است. روز گذشته نیز سخنگوی دولت از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی خبر داد. امروز هم رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد مبلغ این وام ۳۵۰ میلیون تومان شده که کلیات آن به تصویب رسیده است.

معمولا پرداخت تسهیلات توسط بانک از زمان تصویب تا اجرا مقداری زمان می‌برد. افزایش وام ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان نیز ماهها طول کشید.

بنیاد مسکن تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد ارایه کرده‌اند تا کنون ۲۹۵ هزار واحد شهری و ۲۹۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است. بر این اساس، مجموع واحدهای در حال ساخت توسط بنیاد مسکن به ۵۸۵ هزار واحد می‌رسد. مرداد امسال رئیس سابق بنیاد مسکن وعده داد که این رقم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار خانه افزایش پیدا می‌کند.

وام مسکن / نحوه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن + زمان ثبت نام

زمان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ چه بازه‌ای است و در مجموع ثبت‌نام به چه نحوه‌ای صورت می‌گیرد؟

به گزارش گروه اقتصادی یکتا،پروژه نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مربوط به مسکن حمایتی است که دولت سیزدهم در آغاز به کار خود آن را مطرح کرد.

دولت رئیسی با انتقاد از دولت پیشین در زمینه ساخت مسکن و ادعای صاحبخانه کردن قشر بی‌بضاعت جامعه این طرح را بدون مطالعه کافی و نظرات تخصصی روی کار آورد. نتیجه این شعارها اما اکنون بروز کرده به نحوی که پس از گذشت دو سال، حتی یک واحد از این پروژه را تحویل نداده است؛ اما در این بین ابهامات دیگری نیز برای متقاضیان این طرح وجود دارد و در مورد ثبت نام نیز سوالاتی مطرح می‌شود.

وام مسکن / زمان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن فرآیندی همیشگی نیست و وزارت راه و شهرسازی هر بار بازه‌هایی را برای این فرآیند مشخص می‌کند. زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن در مرحله جدید، هنوز از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است.فبلرذ5

وام مسکن ۴۰۰ میلیونی در حساب مستاجران از امروز

مجید جودی گفت: پیشنهاد تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵درصد انشالله چهارشنبه به کمیسیون مسکن و عمران هیئت دولت داده می شود و با توجه به آنکه پیش از این وزیر راه وشهرسازی نظر مساعدی در خصوص آن داشتند احتمالا مورد موافقت قرار می‌گیرد‌.

به گفته معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی امسال هم احتمالا ۱۰تا ۱۵ روز دیگر به تصویب می‌رسد و متقاضیان می توانند آن را دریافت کنند./

او می‌گوید: در صورتی که تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به تصویب برسد متقاضیان و روستاییان می توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند.

جودی بیان کرد: این تسهیلات همانند سابق با نرخ سود ۵درصد است و بازپرداخت طولانی مدت است بنابراین روستاییان منتظر این تسهیلات ۴۰۰ تومانی نباشند بلکه واحدهای خود را مقاوم سازی و بازسازی کرده و مابقی و مابه‌التفاوت آن را دریافت خواهند کرد.

وام مسکن

وام مسکن بدون ضامن قسطا ظرف مدت چند روز آماده میشود؟

توجه کنید که تمام مراحل دریافت این وام بدون ضامن بصورت آنلاین انجام میشود و درهیچکدام از مراحل نیاز به مراجعه حضوری نمیباشد و اگر تمام مراحل را به موقع و طبق دستورالعملهای قسطا انجام دهید، میتوانید در کمتر از یک هفته این وام بدون ضامن را دریافت کنید.

از آنجا که وام قسطا نیازی به ضامن ندارد، میتواند برای زنان خانه دار گزینه مناسبی باشد. در صورتی که افراد نمره اعتباری خوبی داشته باشند میتوانند فقط با سفته وام زنان خانه دار قسطا را دریافت کنند و در صورتی که نمره اعتباری بالایی نداشته باشند ملزم به ارائه چک هستند. که در این صورت میتوان با مشخصات شخصی که دسته چک دارد ثبت نام کنید و وام را به نام آن شخص بگیرید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای‌اقتصاد  ، روز گذشته اعلام شد سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از سرمایه‌‌‌های علمی کشور به یک میلیارد تومان افزایش یافت.

شرط دریافت این وام نیز ارائه معرفی‌نامه از بنیاد ملی نخبگان به شعب بانک عامل پرداخت این تسهیلات از سوی نخبگان و استعدادهای علمی کشور اعلام شده است که قصد دارند خانه بخرند. دوره بازپرداخت این وام نیز ۲۰ ساله در نظر گرفته شده و نرخ سود آن مطابق با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است.

وام مسکن / آورده اولیه برای واحدهای مسکن ملی

در دوره قبلی ثبت نام اعلام شده بود که متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در تهران باید در هشت قسط حدود ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند. این در حالی بود که در پروژه شهر جدید پرند متقاضیان علاوه بر وام ۴۵۰ میلیونی، باید در هشت مرحله این ۴۰ میلیون را می‌پرداختند که مجموع آن به ۳۲۰ هزار تومان می‌رسید.

این ۴۰ میلیون تومان به‌عنوان آورده اولیه افراد به حسابی که آن‌ها به نام خود در بانک افتتاح کرده‌اند واریز می‌شد و سازندگان پروژه، مطابق با زمان‌بندی در نظر گرفته‌شده می‌توانستند از آن پول برداشت کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی