کد مطلب: 29242

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

حراج داغ ایران خودرو برای متقاضیان از امشب آغار شد | سایت اصلی ایران خودرو کلیک کنید + لینک

متقاضیان باید به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

حراج داغ ایران خودرو برای متقاضیان از امشب آغار شد | سایت اصلی ایران خودرو کلیک کنید + لینک

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. قرعه کشی ایران خودرو در 2 دوره انجام شد و نتایج آن اعلام شد. مرحله جدید قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به زودی آغاز خواهد شد. آخرین اخبار مرتبط با قرعه کشی جدید ایران خودرو را در سایت مشاهده کنیدظ

متقاضیان خرید کامیون کشنده فوتون H۴ می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۲ با ورود به سامانه فروش رسمی شرکت ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir ثبت نام کنند

متقاضیان‌ عادی طرح فروش فوق‌العاده که در فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه مشارکت داشته و اسامی آن‌ها به عنوان بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ و بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ برای دریافت خودروی تارا اتوماتیک، هایما S۵ و وانت آریسان۲ دوگانه‌سوز به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک برایشان ارسال شده است، می‌توانند از روز گذشته (شنبه ۳۱ تیر ماه) تا روز چهارشنبه هفته آینده (۱۱ مرداد ماه) برای واریز وجه خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

همچنین این گروه صنعتی فراخوان پانزدهم را برای متقاضیان عادی که در طرح پیش‌فروش پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، دناپلاس و دناپلاس توربو دستی، اولویت دریافت بخش سوم پاییز ۱۴۰۲ و بخش اول زمستان ۱۴۰۲ به آن‌ها تخصیص یافته است، می‌توانند در بازه زمانی یاد شده برای واریز وجه پیش‌پرداخت علی‌الحساب مطابق بخشنامه اقدام کنند.

گفتنی است اولویت‌های اعلامی، مجاز به ثبت‌نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره، هستند و تغییر خودرو امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان باید به منظور خرید محصولات ایران‌ خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

اطلاعات تکمیلی بخشنامه فراخوان چهاردهم (فروش فوق‌العاده ) از این لینک و بخشنامه فراخوان مرحله پانزدهم از لینک قابل مشاهده است.

پیش فروش ایران خودرو

​شرکت ایران خودرو اوایل سال ۱۴۰۱ خبر از طراحی و تولید یک خودروی جدید داد. این شرکت اعلام کرد، به دلیل اینکه پلتفرم پژو ۲۰۶ قدیمی شده، قصد دارد با تولید خودرویی به نام TF۲۱ آن‌را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF۲۱ ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو ۲۰۷ و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت…

 جزئیات شیوه جدید عرضه ایران خودرو در سامانه یکپارچه

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه سامانه یکپارچه خودرو حذف نخواهد شد، گفت: شیوه عرضه خودرو در این سامانه از حالت انبوه به حالت عرضه متعدد و متوالی تغییر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده و شیوه عرضه خودرو همچنان در بستر سامانه انجام خواهد شد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه سامانه یکپارچه خودرو حذف نخواهد شد، گفت: شیوه عرضه خودرو در این سامانه از حالت انبوه به حالت عرضه متعدد و متوالی تغییر می‌کند.

به گزارش فارس، پیرو انتشار مطالبی در باره حذف سامانه یکپارچه خودرو، شورای رقابت این موضوع را تکذیب کرد.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در این باره گفت: سامانه یکپارچه خودرو حذف نشده و شیوه عرضه خودرو همچنان در بستر سامانه انجام خواهد شد.

منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت نیز در باره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه اظهار داشت: با توجه به افزایش تیراژ تولید و واردات خودرو‌های نو و کارکرده به جایی می‌رسیم که کم‌کم بازار خودرو به حالت اشباع نزدیک می‌شود و لذا در نظر گرفته شده است که خودروسازان محصولات خودشان را به صورت مستقل عرضه کنند، اما عرضه‌ها را در سامانه یکپارچه ثبت کنند؛ بنابراین عرضه یکپارچه به عرضه‌های متعدد و پی در پی تبدیل می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: به عنوان مثال در اول هفته آینده ۴ خودروساز یکی از این عرضه‌ها را خواهند داشت.

منطقی بیان داشت: سامانه یکپارچه یک بخش نظارتی و یک بخش ساماندهی بازار را دارد، اما دیگر عرضه‌های انبوه خودرو از طریق سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود، بلکه عرضه خودرو توسط خودروسازان به صورت متوالی در این سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه به صورت مستقیم انجام می‌شود، گفت: در عرضه خودرو تاکنون سامانه فرایند نوبت دهی عرضه خودرو را انجام می‌داد و بقیه کار‌ها توسط خودروساز انجام می‌شد، اما از این پس تمام این کار‌ها در سامانه یکپارچه توسط خودروساز انجام می‌شود و سامانه یکپارچه صرفا جهت نظارت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مکتوب، محمدعلی تیموری گفت ایران خودرو و سایپا تنها در حالی می توانند محصولات خود را به صورت لیزینگ (اقساطی) در دسترس متقاضیان قرار دهند که صفی برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش تشکیل نشده باشد.

بازار خودرو این روزها وضعیت آرامی را سپری می کند و دامنه نوسان قیمت های بازاری خودرو نیز محدود است.

این شرایط سبب شده تا کمتر متقاضی برای خرید خودرو رهسپار بازار شود. فروش کارخانه ای خودرو نیز همانند فروش بازاری کم رمق است. تا کنون دو مرحله محصولات برخی خودروسازان خصوصی در سامانه یکپارچه عرضه شده اما خریدار چندانی برای تصاحب خودروهای عرضه شده پا پیش نگذاشتند. همین اتفاق باعث خالی ماندن ظرفیت فروش خودروسازانی مانند مدیران خودرو، فردا موتور و کرمان موتور شده است.

مدیرعامل خودروسازی سایپا از شرط فروش خودرو به صورت قسطی توسط خودروسازان بزرگ رونمایی کرد.آن طور که محمدعلی تیموری گفت ایران خودرو و سایپا تنها در حالی می توانند محصولات خود را به صورت لیزینگ (اقساطی) در دسترس متقاضیان قرار دهند که صفی برای خرید خودرو در سامانه یکپارچه فروش تشکیل نشده باشد.

فروش قسطی یکی از مسیرهایی است که شرکت های خودروساز می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند اما این روش طی پنج سال گذشته و پیش از دستور به عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش به جز مواردی خاص و برای محصولاتی که با اقبال چندانی رو به رو نبودند، از سوی خودروسازان مورد استفاده قرار گرفت.

نوسان های حاکم بر اقتصاد کشور در دوران بازگشت تحریم ها سبب شد تا بازار خودرو برای دارندگان سرمایه های سرگردان جذاب شود. البته اصرار سیاست گذار بر اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری در بازه زمانی یاد شده بیش از پیش بر اشتیاق دارندگان سرمایه های سرگردان افزود. زیرا آنها چنانچه می توانستند خودرویی را به قیمت کارخانه خریداری کنند این امکان را داشتند تا خودروی خریداری شده را به چند برابر قیمت در بازار به فروش برسانند.

حال که بازار خودرو تا حدی آرام شده و تا حدی دارندگان سرمایه های سرگردان راه خروج از بازار را در پیش گرفته اند، مصرف کنندگان واقعی خودرو علاقمند هستند تا شرکت های خودروساز بار دیگر ساز و کار فروش قسطی را به برنامه های فروش خود اضافه کنند. اما همان طور که تیموری گفت این اتفاق تنها در شرایطی می افتد که صف خریدی در سامانه یکپارچه فروش خودرو وجود نداشته باشد./اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی