کد مطلب: 29239

حقوق|حقوق کارمندان| حقوق ها

خبر رسمی؛ حقوق کارمندان دولت دوبله واریز شد | خبر خوش برای کارمندان در این ساعت | واریزی شبانه برای کارمندان از امشب

کارمندان حتما این گزارش را بخوانند

خبر رسمی؛ حقوق کارمندان دولت دوبله واریز شد | خبر خوش برای کارمندان در این ساعت | واریزی شبانه برای کارمندان از امشب

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید

ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، 15 اردیبهشت ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت./

بر اساس این گزارش، دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۷ درصد افزایش یافت، به‌گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید.

حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان (روزانه ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان)، بن کارگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۵۳۰ هزار و ۸۲۸ تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش  حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید.

علی بابایی کارنامی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان از ۸۴ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان در سال آینده، اظهار داشت: پیشنهاد دولت این بود که سقف معافیت مالیاتی سالانه ۸۴ میلیون تومان و ماهانه هفت میلیون تومان باشد که با مصوبه مجلس این اعداد افزایش یافت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات شد که قبلاً حدود ۷ میلیون تومان بود.

امروز (شنبه اول مهر ۱۴۰۲)  روز بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ برای تمامی پایه‌های تحصیلی است. در همین راستا محمد مهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساعت شروع کلاس‌های درس در مهر امسال می‌گوید: ساعت شروع کلاس درس و نه آغاز فعالیت مدارس با رعایت ساعت مصوب در هر دوره تحصیلی، برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۷:۳۰ صبح است.

خبر مهم از حقوق کارمندان

نازک نوبری، مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در تشریح جزییات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های نظامی و انتظامی، ادارات، بانک‌ها، مراکز آموزشی، اصناف و بازاریان در شهر تهران و سایر استان‌ها اظهار می‌کند: طبق مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تغییر ساعت اداری در راستای ارتقاء بهره‌وری اعمال شده. به این ترتیب است که واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۶:۳۰ و واحدهای صنعتی از ساعت ۷ صبح آغاز به کار خواهند کرد. درباره ادارات نیز باید گفت که دستگاه‌های ملی مستقر در شهر تهران از ساعت هفت تا ۹ صبح ساعت آغاز به کارشان شناور بوده و می‌توانند ساعت حضور خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و ساعات کاری واحدهای استانی که شامل استان تهران و سایر استان‌هاست نیز از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد.

/​وی می افزاید: بر اساس این مصوبه ساعت کاری بانک‌ها به این صورت تعیین شده است که از هفت صبح آماده به خدمت هستند؛ اما ساعت ۷:۳۰ دقیقه مردم می‌توانند مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت هشت صبح و اصناف و بازاریان هم از ساعت ۹:۳۰ صبح هستند.

مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید می‌کند: در مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مدارس ساعت کارشان مشخص شده و مدارس مقطع ابتدایی هشت صبح و مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح بود.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز پیش‌تر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند بهره‌گیری از شناورسازی برای کاهش بار ترافیک به ویژه در مهرماه و بازگشایی مدارس اظهار کرده بود: در استان تهران قائل به شناورسازی ساعات آغاز به کار دستگاه‌های مختلف هستیم و در حال حاضر نیز اجرا می شود.

وی همچنین تاکید کرده است: به این ترتیب صبح‌ها از ساعت ۷ تا ۹ صبح برای افرادی که می توانند وقت خود را تنظیم کنند به مسئولین ادارات این اختیار داده شده که نسبت به اعمال شناورسازی آغاز به کار اقدام کنند. مدارس نیز طبق برنامه گذشته با همین ساعت‌ها تنظیم می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

قدرت‌الله شفیعی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران درباره آخرین جزییات ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های مختلف در شهر تهران از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۲ اظهار می‌کند: بر اساس ابلاغ تصویب نامه هیأت وزیران ساعت کاری رسمی ادارات و واحدهای ستادی و استانی و مدارس و انتظامی و نظامی اعلام شده است، به‌طوری‌که دستگاه‌های اجرایی مستقر در سطح شهر تهران، ساعت کاری خود را از ۱۸ شهریور به صورت شناور و از ساعت ۷ تا ۹ صبح آغاز کردند و واحدهای استانی و شهرستانی نیز اعلام شد که از ساعت ۷ صبح خدمات خود را ارائه خواهند داد.

حقوق کارمندان

وی درباره ساعت شروع به کار مدارس نیز می‌گوید: بر اساس ساعتی که قبلاً هم اعلام شده مقاطع متوسطه ساعت ۷:۳۰ صبح و مقاطع ابتدایی هم ساعت ۸ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

به گفته شفیعی، کارکنان زن که سرپرست خانواده هستند و یا والدین شاغل در دستگاه‌های ستادی استانی و شهرستانی هم از مزیت شناورسازی ساعت کاری استفاده خواهند کرد. از زمان اجرای طرح شناورسازی، هماهنگی‌های بسیار خوبی بین مجموعه‌های بین بخشی شکل گرفته، اما امیدواریم در هفته اول مهرماه این هماهنگی‌های درون بخشی به حداکثر میزان خود برسد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی