کد مطلب: 29206

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

آغاز فروش فوری ایران خودرو برای پاییز با خودرو جدید | این محصولات ایران خودرو را قسطی و زیر قیمت بازار بخرید | فروش ویژه ایرانخودرو با ۵۰ میلیون پیش پرداخت و ماهی ۳ میلیون تومان

متقاضیان باید به منظور خرید محصولات ایران‌خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

آغاز فروش فوری ایران خودرو برای پاییز با خودرو جدید | این محصولات ایران خودرو را قسطی و زیر قیمت بازار بخرید | فروش ویژه ایرانخودرو با ۵۰ میلیون پیش پرداخت و ماهی ۳ میلیون تومان

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. ایران خودرو در دو دوره قبل سامانه یکپارچه خودرو اقدام به فروش خودروهای پر طرفدار خود کرد. ایران خودرو قیمت محصولاتش را بتازگی افزایش داده است و موجب نارضایتی خریداران خود شده است. آخرین اخبار مرتبط با ایران خودرو را در سایت مشاهده کنید

متقاضیان خرید کامیون کشنده فوتون H۴ می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه با ورود به سامانه فروش رسمی شرکت ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir ثبت نام کنند

براین اساس؛ ثبت نام این محصول ایران خودرو دیزل صرفا اینترنتی و در موعد تحویل مهر و آبان ۱۴۰۲ عرضه می‌شود.

متقاضیان‌ عادی طرح فروش فوق‌العاده که در فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه مشارکت داشته و اسامی آن‌ها به عنوان بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ و بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ برای دریافت خودروی تارا اتوماتیک، هایما S۵ و وانت آریسان۲ دوگانه‌سوز به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک برایشان ارسال شده است، می‌توانند از روز شنبه تا روز چهارشنبه هفته آینده برای واریز وجه خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

همچنین این گروه صنعتی فراخوان پانزدهم را برای متقاضیان عادی که در طرح پیش‌فروش پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، دناپلاس و دناپلاس توربو دستی، اولویت دریافت بخش سوم پاییز ۱۴۰۲ و بخش اول زمستان ۱۴۰۲ به آن‌ها تخصیص یافته است، می‌توانند در بازه زمانی یاد شده برای واریز وجه پیش‌پرداخت علی‌الحساب مطابق بخشنامه اقدام کنند.

گفتنی است اولویت‌های اعلامی، مجاز به ثبت‌نام در خودروی انتخابی در سامانه یکپارچه در این دوره، هستند و تغییر خودرو امکان‌پذیر نیست.

متقاضیان باید به منظور خرید محصولات ایران‌ خودرو صرفاً از طریق سامانه ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

اطلاعات تکمیلی بخشنامه فراخوان چهاردهم (فروش فوق‌العاده ) از این لینک و بخشنامه فراخوان مرحله پانزدهم از لینک قابل مشاهده است.

​شرکت ایران خودرو اوایل سال ۱۴۰۱ خبر از طراحی و تولید یک خودروی جدید داد. این شرکت اعلام کرد، به دلیل اینکه پلتفرم پژو ۲۰۶ قدیمی شده، قصد دارد با تولید خودرویی به نام TF۲۱ آن‌را جایگزین پژو ۲۰۶ کند.

هرچند که این شرکت با تولید رانا، آن را جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کرد اما جایگزینی برای ۲۰۶ هاچبک و خصوصا تیپ دو نداشت. خودروی TF۲۱ ابعادی مشابه با ۲۰۶ های هاچبک دارد و در کلاس B خودروهای سواری قرار می‌گیرد.

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو ۲۰۷ و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

مهرماه سال ۱۴۰۱ایران خودرو طی مراسمی به صورت رسمی از TF21 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت

بازار خودرو این روزها وضعیت آرامی را سپری می کند و دامنه نوسان قیمت های بازاری خودرو نیز محدود است. این شرایط سبب شده تا کمتر متقاضی برای خرید خودرو رهسپار بازار شود. فروش کارخانه ای خودرو نیز همانند فروش بازاری کم رمق است. تا کنون دو مرحله محصولات برخی خودروسازان خصوصی در سامانه یکپارچه عرضه شده اما خریدار چندانی برای تصاحب خودروهای عرضه شده پا پیش نگذاشتند. همین اتفاق باعث خالی ماندن ظرفیت فروش خودروسازانی مانند مدیران خودرو، فردا موتور و کرمان موتور شده است.

فروش قسطی یکی از مسیرهایی است که شرکت های خودروساز می توانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند اما این روش طی پنج سال گذشته و پیش از دستور به عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش به جز مواردی خاص و برای محصولاتی که با اقبال چندانی رو به رو نبودند، از سوی خودروسازان مورد استفاده قرار گرفت.

نوسان های حاکم بر اقتصاد کشور در دوران بازگشت تحریم ها سبب شد تا بازار خودرو برای دارندگان سرمایه های سرگردان جذاب شود. البته اصرار سیاست گذار بر اجرای سیاست قیمت گذاری دستوری در بازه زمانی یاد شده بیش از پیش بر اشتیاق دارندگان سرمایه های سرگردان افزود. زیرا آنها چنانچه می توانستند خودرویی را به قیمت کارخانه خریداری کنند این امکان را داشتند تا خودروی خریداری شده را به چند برابر قیمت در بازار به فروش برسانند.

ایران خودرو

حال که بازار خودرو تا حدی آرام شده و تا حدی دارندگان سرمایه های سرگردان راه خروج از بازار را در پیش گرفته اند، مصرف کنندگان واقعی خودرو علاقمند هستند تا شرکت های خودروساز بار دیگر ساز و کار فروش قسطی را به برنامه های فروش خود اضافه کنند. اما همان طور که تیموری گفت این اتفاق تنها در شرایطی می افتد که صف خریدی در سامانه یکپارچه فروش خودرو وجود نداشته باشد.

حراج داغ برای متقاضیان ایران خودرو از امشب

در جدول زیر، قیمت روز خودرو قابل مشاهده است؛

خودرو میزان کارکرد قیمت روز خودرو
پژو پارس معمولی 1402 صفر 470 میلیون تومان
پژو پارس ال ایکس 1402 صفر 565 میلیون تومان
پژو پارس معمولی (سفارشی) 1402 10 هزار کیلومتر 515 میلیون تومان
پژو پارس ای ال ایکس (سفارشی) 1401 30 هزار کیلومتر 610 میلیون تومان
پژو پارس ال ایکس 1401 30 هزار کیلومتر 580 میلیون تومان
پژو پارس دوگانه‌سوز 1400 50 هزار کیلومتر 450 میلیون تومان
پژو پارس اتوماتیک 1399 70 هزار کیلومتر 540 میلیون تومان

پژو پارس معمولی (سال): ارزان‌ترین تیپ پژو پارس به پیشرانه XU7 با حجم 1.8 لیتری مجهز است. این پیشرانه توان تولید حداکثر گشتاور 153 نیوتن‌متر و حداکثر قدرت 100 اسب بخار را دارد. سیستم ترمز این خودرو معمولی است و کمترین امکانات را در مقایسه با سایر تیپ‌های پژو پارس دارد.

ایران خودرو

پژو پارس ال ایکس: این خودرو با پیشرانه TU5 به بازار عرضه می‌شود. حجم این موتور 1.6 لیتر و حداکثر قدرت آن 108 اسب بخار است. همچنین، این پیشرانه توان تواید حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر را دارد. سیستم ترمز از نوع ضد قفل ABS و EBD است. پژو پارس ال ایکس در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شود و به سیستم تهویه مطبوع اتومات، کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور دنده عقب مجهز است.

پژو پارس ای ال ایکس: ایران خودرو از همان پیشرانه پژو پارس معمولی در این تیپ استفاده کرده است؛ با این تفاوت که موتور خودرو کمی تقویت شده و قدرت آن به 110 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین، پژو پارس ای ال ایکس مصرف سوخت کمتری دارد و به سیستم ترمز از نوع ضد قفل ABS و EBD مجهز است. سنسور دنده عقب، تهویه خودکار و آینه‌های جانبی برقی از جمله امکانات این خودرو است.

پژو پارس دوگانه‌سوز: این مدل نیز همان موتور پژو پارس سال استفاده می‌کند. ایران خودرو با انجام تغییراتی بر روی موتور آن را دوگانه‌سوز کرده است. به همین دلیل، پژو پارس دوگانه‌سوز در لیست قیمت روز خودرو کمی گران‌تر تیپ معمولی است. امکانات موجود نیز مشابه پژو پارس سال است؛ با این تفاوت که آپشن‌های اتولاک و اتومستر و اتو فلاشر و سیستم اخطار سرقت از آن حذف شده است.

بهترین شرایط خرید اقساطی ایران خودرو

اغلب طرح‌های فروش قسطی خودرو با سود بالا، شرایط دشوار و بازپرداخت‌های سنگین همراه هستند. چنانچه قصد خرید قسطی ماشین با بهترین قیمت و پیش‌پرداخت کم را دارید، همراه مکانیک طرح‌های خوبی را به شما ارائه خواهد داد. خرید قسطی خودرو از همراه مکانیک به ضامن نیاز ندارد و خریدار می‌تواند ماشین مورد نظر خود را از میان خودروهای صفر و کارکرده انتخاب کند.

پیش‌پرداخت بر اساس توان مالی خریدار تعیین می‌شود و مدت زمان اقساط بین 6 الی 36 ماه متغیر است. گارانتی 7 روزه بدنه تا 360 میلیون تومان و تضمین بهترین قیمت روز خودرو از دیگر مزایای خرید از همراه مکانیک است. جهت اطلاع از قیمت فروش قسطی پژو پارس به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید./ کاماپرس

مرحله سوم سامانهیکارچه فروش خودرو در حالی از روز ۲۱ شهریور 1402 آغاز به کار کرده است که بسیاری از متقاضیان مرحله دوم این سامانه، از خرید خود منصرف شده و اقدام به تکمیل وجه نکردند. در این دوره، برخلاف دوره‌های پیشین، اغلب شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار حضور نداشته و تنها نام دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور به چشم می‌خورد.

این طرح برای متقاضیانی درنظر گرفته شده که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام کرده بودند و هیچ خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته بود و یا موعد تحویل خودروی آن‌ها برای سال 1403 بود. به این ترتیب، تمامی این افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این سامانه به نشانی Esalecar.ir محصول انتخابی قبلی را تغییر داده و یکی از محصولات عرضه شده در مرحله سوم را انتخاب کنند./اقتصاد 100

متقاضیان‌ عادی طرح فروش فوق‌العاده که در فروش یکپارچه خودروها از طریق سامانه یکپارچه مشارکت داشته و اسامی آن‌ها به عنوان بخش سوم اولویت تابستان ۱۴۰۲ و بخش اول اولویت پاییز ۱۴۰۲ برای دریافت خودروی تارا اتوماتیک، هایما S۵ و وانت آریسان۲ دوگانه‌سوز به گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام و توسط این گروه صنعتی، پیامک برایشان ارسال شده است، می‌توانند از روز گذشته تا روز چهارشنبه هفته آینده برای واریز وجه خودروی خود، مطابق بخشنامه اقدام کنند.

همچنین این گروه صنعتی فراخوان پانزدهم را برای متقاضیان عادی که در طرح پیش‌فروش پنج محصول پژو ۲۰۷ دستی، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز، دناپلاس و دناپلاس توربو دستی، اولویت دریافت بخش سوم پاییز ۱۴۰۲ و بخش اول زمستان ۱۴۰۲ به آن‌ها تخصیص یافته است، می‌توانند در بازه زمانی یاد شده برای واریز وجه پیش‌پرداخت علی‌الحساب مطابق بخشنامه اقدام کنند.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی