کد مطلب: 29155

سایپا| فروش فوری سایپا| پیش فروش سایپا

حراج سایپا در راه است | پیش فروش سایپا آغاز شد

خبر خوش برای متقاضیان سایپا در راه است.

حراج سایپا در راه است | پیش فروش سایپا آغاز شد

شاهین اتوماتیک نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت که تولید انبوه آن آغاز شده است. از دیگر خودروهای مورد بازدید، شاهین پلاس تیونینگ شده توسط سایپایدک بود که به عنوان کسب‌وکار جدید سازمان خدمات پس از فروش سایپا مورد استقبال قرار گرفت.

در نقد و بررسی نیسان وانت مشخصات فنی اهمیت ویژه‌ای دارد. وانت زامیاد در سه مدل بنزینی، دوگانه‌سوز و دیزلی عرضه می‌شود که از نظر مشخصات فنی تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان مثال در هر دو مدل از اکسل مستقل جناغی دوبل برای بخش جلویی استفاده شده اما در مدل بنزینی اکسل عقب از نوع صلب با فنر تخت و در مدل دیزلی از نوع صلب با چرخ‌دنده هیپوییدی است.

زیر کاپوت نیسان آبی، پیشرانه‌ای ‌۴ سیلندر و ۸ سوپاپ قرار گرفته که ۲۴۰۰ سی‌سی حجم دارد و در طول تمام این سال‌ها دست‌خوش هیچ تغییری نشده. در مدل بنزینی این پیشرانه می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار توان در دور موتور ۴۸۰۰ و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۴۰۰ تولید کند.

در مدل گازسوز همین پیشرانه به صورت انژکتوری به کار رفته و توان تولیدی ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. به جز در پیشرانه، تفاوت چندانی بین مدل بنزینی و مدل دوگانه‌سوز دیده نمی‌شود. پیشرانه مدل دیزلی زامیاد ۲۸۰۰ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند ۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

گیربکس وانت زامیاد بنزینی شامل ۴ دنده‌ی اصلی و یکی دنده‌ کمکی است. در مدل دیزلی همان گیربکس قبلی کمی تقویت شده و ۵+۱ دنده دیده می‌شود. در مدل بنزینی از کلاچ تک‌صفحه‌ خشک استفاده شده در حالی که وانت زامیاد دیزلی از کلاچ فشاری تک‌صفحه‌ خشک با تنظیم هیدرولیکی بهره می‌برد.

حسین کاظمی طرقی با پوزش از مشتریانی که در زمان واریز وجه دعوتنامه صادر شده با موعد تحویل فروردین ماه سال جاری نتوانستند پرداخت خود را انجام دهند، اظهار کرد: از آنجا که سیستم فروش جهت واریز وجه یا محاسبه مبلغ دعوتنامه دچار اختلال شد، حداکثر تا تاریخ ۶ اردیبهشت ماه برای آن دسته از مشتریانی که تاکنون موفق به واریز وجه نشدند، دعوتنامه جدید صادر خواهد شد.

او اضافه کرد: وجوه مشتریانی که نسبت به واریز وجه اقدام کردند، در زمان فاکتور و تحویل خودرو، مبلغ نهایی محاسبه و در فاکتور خودرو درج خواهد شد و همچنین مابه التفاوت اضافی اخذ شده به مشتری مسترد می‌شود.

گفتنی است این موضوع مربوط به متقاضیان است که سال گذشته ثبت نام کرده و فروردین مهلت تحویل خودروی آن‌ها است.

به نظر می‌رسد جمله آخر صحبت‌های معاون بازاریابی و فروش سایپا مربوط به دستورالعمل شورای رقابت است. هفته گذشته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به خودروسازان بر ضرورت اجرای دستورالعمل شورای رقابت و پاسخگویی به مشتریان در راستای عدم شمولیت تورم قیمتی بر پیش پرداخت خودروهای پیش فروش شده تاکید کرده بود. به عبارت دقیق‌تر طبق دستورالعمل ۴۷۳ شورای رقابت، تنها مبلغی که از پیش فروش خودرو مانده است مشمول افزایش قیمت خواهد شد. این موضوع براساس دستورالعمل شورای رقابت است که از گذشته وجود داشته است.

در روزهای گذشته برخی از متقاضیان این شرکت گفته بودند که این مصوبه شورای رقابت رعایت نشده است. اما با این اظهارات به نظر می‌رسد این مسئله برطرف خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی