کد مطلب: 29045

درگذشت|درگذشت هنرمند محبوب|درگذشت هنرمندان

فوری: روحانی مشهور کشور درگذشت | ایران سیاه پوش شد + تصاویر تشییع جنازه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت نماینده ادوار مجلس در حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا را تسلیت گفت.

فوری: روحانی مشهور کشور درگذشت | ایران سیاه پوش شد + تصاویر تشییع جنازه

نماینده ادوار بهشهر استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نیروهای خط امام در ۷۹ سالگی درگذشت.

resized_1730337_351

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر رحمانی خلیلی متولد ۱۳۲۳ در بهشهر مازندران و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بهشهر، نکا و گلوگاه در دورهٔ اول، دوم و ششم مجلس شورای اسلامی بود.

resized_1730333_462

عضویت در مجمع روحانیون مبارز و مجمع نیروهای خط امام از سوابق حزبی اوست.

رحمانی‌خلیلی در دولت اول آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی معاون پارلمانی سیدمحمد خاتمی در وزارت فرهنگ و ارشاد بود. او علاوه بر تحصیلات حوزوی در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده بود.

resized_1730332_557

سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پیامی به مناسبت درگذشت وی نوشته است:  «سوابق دوستی و همکاری با ایشان از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی و پس از آن در مجمع نیروهای خط امام، سرشار از خاطرات نیک است. مرحوم رحمانی با دلی پرمهر و نگاهی کریمانه منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود که به علت پرهیز از خودنمایی و ریا از بیان آنها اجتناب ورزید. از خداوند متعال برای آن عزیز، رحمت واسعه و برای همسر مکرمه و فرزندان و جمیع بازماندگان، صبر و اجر مسئلت دارم.»

resized_1730328_406

سید حسن خمینی هم برای درگذشت علی اصغر رحمانی خلیلی نوشت:«درگذشت برادر گرامی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی اصغر رحمانی خلیلی موجب تأثر دوستان و علاقمندان به ایشان شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان که عمر خود را در راه انقلاب اسلامی سپری کرد، به خانواده محترم و بستگان ایشان ، از خدای متعال برای آن مرحوم غفران واسع و حشر با اولیاء مسئلت دارم.»

resized_1730324_583

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر رحمانی خلیلی نماینده دوره‌های اول، دوم و ششم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهشهر، گلوگاه و نکا گفت: مصیبت وارده را به خانواده داغدار و خانواده معزز ایشان و همچنین مردم شریف شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و نکا تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم طلب غفران و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

resized_1730321_575

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی