کد مطلب: 29021

ایران خودرو| خودرو| پیش فروش ایران خودرو

حراج شگفت انگیز ایران خودرو برای مردم در روز سه‌شنبه | قیمت ویژه پژو پارس در شهریور اعلام شد | عجله کنید و از فرصت استفاده کنید

قیمت 2 خودروی سفارشی ایران خودرو شامل پژو پارس سفارشی و پژو پارس سفارشی ELX ویژه شهریورماه 1402 اعلام شد.

حراج شگفت انگیز ایران خودرو برای مردم در روز سه‌شنبه | قیمت ویژه پژو پارس در شهریور اعلام شد | عجله کنید و از فرصت استفاده کنید

قرعه کشی محصولات ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان، از اردیبهشت امسال آغاز شد. عرضه خودرو در بورس کالا پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس به نتیجه‌ای مثبت رسید و زمینه عرضه خودروهای سایپا، ایران خودرو و گروه بهمن در این بازار فراهم شد. قرعه کشی ایران خودرو در 2 دوره انجام شد و نتایج آن اعلام شد. مرحله جدید قرعه کشی ایران خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد. قرعه‌کشی ایران خودرو به زودی آغاز خواهد شد. آخرین اخبار مرتبط با قرعه کشی جدید ایران خودرو را در سایت مشاهده کنید

در فروش ایران خودرو فقط متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نمودند و اسامی ایشان به عنوان اولویت‌های تابستان ۱۴۰۲ طرح عادی و جوانی به این شرکت اعلام شده است و برای ایشان توسط شرکت ایران خودرو پیامک ارسال گردیده و یا در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس: www.esale.ikco.ir اسامی آنها درج شده است می‌توانند در این بخشنامه ثبت نام نمایند.

متقاضیان می توانند از روز سه‌شنبه مورخ ۲۱ شهریور به مدت ۱۰ روز نسبت به ثبت نام و تکمیل وجه اقدام نمایند.

مرحله سوم سامانه یکپارچه فروش خودرو در حالی از روز ۲۱ شهریور 1402 آغاز به کار کرده است که بسیاری از متقاضیان مرحله دوم این سامانه، از خرید خود منصرف شده و اقدام به تکمیل وجه نکردند. در این دوره، برخلاف دوره‌های پیشین، اغلب شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار حضور نداشته و تنها نام دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور به چشم می‌خورد.

این طرح برای متقاضیانی درنظر گرفته شده که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، ثبت‌نام کرده بودند و هیچ خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته بود و یا موعد تحویل خودروی آن‌ها برای سال 1403 بود. به این ترتیب، تمامی این افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این سامانه به نشانی Esalecar.ir محصول انتخابی قبلی را تغییر داده و یکی از محصولات عرضه شده در مرحله سوم را انتخاب کنند./اقتصاد 100

از دوشنبه این خودروی محبوب را با قیمت جدید کارخانه بخرید.

ایران خودرو

فروش فوری خودرو لاماری از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲ ویژه منتخبین سامانه یکپارچه با قیمت جدید آغاز خواهد شد.

بسیاری از متقاضیان به دلیل محدودیت ها امکان خرید از سامانه یکپارچه را ندارد. قیمت های بازار نیز خارج از توان بسیاری از آنان است .در این شرایط فروش اقساطی می توان گره گشا باشد به شرطی که برای استمرار از حمایت های نهادهای حاکمیتی برخوردار شود.

بسیاری از متقاضیان به دلیل محدودیت ها امکان خرید از سامانه یکپارچه را ندارد. قیمت های بازار نیز خارج از توان بسیاری از آنان است .در این شرایط فروش اقساطی می توان گره گشا باشد به شرطی که برای استمرار از حمایت های نهادهای حاکمیتی برخوردار شود.

تحریم مستقیم صنعت خودروسازی کشور و پیوستن مشکلات آن به ممنوعیت واردات شرایط نابسامان و ناخوشایندی را برای اقتصاد و صنعت خودروسازی کشور به وجود آورد.

اوایل سال ۹۷ دولت فقط به دلیل جلوگیری از خروج ارز از کشور واردات خودرو را ممنوع کرد.

سوگلی ایران خودرو در راه است

این در حالی بود که با حضور محصولات خودر‌وسازان ایرانی و شرکای خارجی در کنار ورود برندهای متنوع بازار در حال پیدا کردن مسیری درست بود.

از یک سو محصولات به روز کره ای ،فرانسوی ، ژاپنی ، آلمانی و چینی با برندهای مختلف در بازار حضور داشتند و از سوی دیگر تولید کنندگان داخلی علاوه بر تولید محصولات قدیمی تر با شراکت های جدید در پی تولید خودر‌وهای بروز تر بودند.

با بسته شدن درهای ورودی کشور ، به نظر می رسید تولید متنوع داخلی می تواند تا حد زیادی نیازهای داخلی را برطرف کند.

اما تحریم مستقیم تمام برنامه ها را بر هم زد. اتفاقاتی که در پی این دو عامل رخ داد ، بازار خودرو را دگرگون و با هجوم سرمایه های خرد و کلان همراه کرد.

از عمده ترین دلایل این حمله برق آسا می توان به افزایش نرخ ارز و تثبیت قیمت ها اشاره کرد.

این عوامل تعادل عرضه و تقاضا را برهم زد و قیمت ها با سرعت بیشتری رشد کردند. در جو به وجود آمده رانت حاصل از فاصله قیمت کارخانه و بازار برای بسیاری جذابیت های خاصی ایجاد کرده بود.

خبر مهم برای مردم

این موضوع به قرعه کشی و سایر روش های فروش منجر و در نهایت به سامانه یکپارچه فروش ختم شد.

قانون گذار برای جلوگیری از دلالی شرایط محدود کننده ای هم وضع کرد. برای بهتر انجام شدن کار ،وزارت صمت کنترل فروش را در دست گرفت و شورای رقابت عهده دار قیمت گذاری شد.

هر دو نهاد نیز تا کنون از عملکرد خود راضی هستند.

محدودیت های وضع شده شرایطی برای خرید لحاظ کرده است که شامل بخشی از افراد نمی شود. اما به خودرو نیاز دارند.

برای رفع نیاز نیز دو راه پیش پای آنان وجود دارد ؛ تن دادن به قیمت های بازار یا حبس تقاضا. موضوعی که در هر صورت برای هیچ یک از طرفین مناسب نبوده و نیست.

در این وضعیت آغاز فروش اقساطی جک j۴ خارج از سامانه توانسته است نظر علاقمندان به این محصول را جلب کند.

در واقع احیای این شیوه فروش و رضایت خریداران بیان کننده این است که مشتریان در صورت وجود گزینه های دیگر به سرعت تقاضای معطل شده را به خرید تبدیل می کنند.

با این حال در حالی که فروش خارج از سامانه از ۱۹ ماه جاری آغاز شده ، شنیده می شود که برخی نهادها از می خواهند از در مخالفت وارد شوند.

دلیل این کار مشخص نیست ولی نکته قابل توجه این است که این روش می تواند برای بسیاری از افراد مناسب و قابل قبول و پذیرش باشد. چون از یک سو آنها به خودرو نیاز دارند و از سوی دیگر واجد شرایط خرید سامانه ای نیستند. بخشی از مردم نیز خرید قسطی را ترجیح می دهند.

در این وضعیت استقبال مردم نشان می دهد که این شیوه برای آنان جذاب بوده است. چرا که می توانند محصولات عرضه شده را با قیمت مصوب و در ۴۵ روز کاری تحویل بگیرند.

استقبال از این روش که بعد از مدت ها از سوی آبی پوشان کرمانی به اجرا درآمد می تواند پیام ساده ای را به بازار ارسال کند. این پیام ساده در صورت حمایت نهادهای حاکمیتی از جمله وزارت صمت ‌ و شورای رقابت به گوش سایر خودروسازان هم خواهد رسید.

اگر جنبه های مثبت این پیام مخابره شود به طور نرمال مشتریان می توانند محصولات سایر برندها با روش های متنوع خریدی برد برد داشته باشند.

ادامه دار بودن این روش سودمند که می تواند گره های زیادی را باز کند تنها با حمایت نهادهای حاکمیتی و تحلیل اثرات آن میسر بود و در عین اگر نیاز به دلیل دارند ، استقبال مردم روشن تربن است./رستانیوز

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی