کد مطلب: 28978

قیمت گوشت| گوشت| گوشت در بازار

فوری: قیمت گوشت سر به فلک کشید | قیمت گوشت قرمز در 4 مهرماه

علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به افزایش حجم واردات گفت: بازرسی ما هم این است که گوشت...

فوری: قیمت گوشت سر به فلک کشید | قیمت گوشت قرمز در 4 مهرماه

خبر مهم از قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت

علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به افزایش حجم واردات گفت: بازرسی ما هم این است که گوشت به‌وفور وجود دارد و مشکلی وجود ندارد و در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این محقق بوده است. اما اگر مشکلی دیده شده، توصیه می‌کنیم که آن را گزارش دهند تا بازرسان ما نظارت کنند.

اقتصاد صد نوشت: وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ تن واردات داریم، ادامه داد: غیر از حدود ۱۰ درصد میزان واردات که به میادین تره‌بار می‌رود، ۹۰ درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود؛ یعنی تنها ۱۵ تا ۲۰ تن به میادین می‌رود و باقی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با بیان اینکه برنامه‌ریزی می‌کنیم که تا اواسط آبان بتوانیم ثبات قیمت داشته باشیم، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که به قیمت‌های سال گذشته برسیم؛ قیمت لاشه به قیمت ۳۳۰ عمده‌فروشی و ۳۸۰ هزار تومان خرده‌فروشی برسد

رصد قیمت گوشت در مراکز مختلف عرضه این محصول نشان می‌دهد در حالی که مغازه‌های قصابی سطح شهر هر کیلو شقه گوسفندی درجه یک را همچنان با قیمت یک ماه پیش یعنی حدود ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت تفکیک شده را بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌ و تره‌بار هر کیلو گوشت گرم وارداتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در واردات اخیر گوشت قرمز به کشور این است که بر خلاف تجربه قبلی، مصرف‌کنندگان کیفیت گوشت‌های وارداتی را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند.

توزیع انبوه گوشت گوسفندی با قیمت ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان

گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری بسته به نوع آن، با قیمت بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم شقه تنظیم بازاری را حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان عنوان کرد و درباره تنوع قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری گفت: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود و تعیین قیمت فرمول مشخصی دارد به این ترتیب که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد و سایر قطعات قیمت کمتری دارند.

به گفته علیرضا پیمان پاک، قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزان تر است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز از ایجاد ثبات و آرامش در بازار گوشت قرمز در نتیجه واردات مستمر خبر داد و گفت: در حال حاضر با افزایش توزیع گوشت‌های وارداتی قیمت گوشت گوسفندی در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

علی‌اصغر ملکی، قیمت کنونی هر کیلو بره زنده نر درجه یک را بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، حداکثر قیمت هر کیلو شقه نر گوسفندی را ۴۳۵ هزار تومان و هر کیلو شقه گوسفندی ماده را بین ۴۱۰ تا ۴۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی با استقبال از اقدام دولت در زمینه واردات گوشت گرم، این امر را موجب جلوگیری از سودجویی دلال‌ها و واسطه‌ها دانست و خواستار تداوم واردات شد. ملکی همچنین وجود دام زنده مازاد در کشور را به شدت تکذیب کرد و گفت: برخی با ادعای وجود مازاد دام زنده در کشور به دنبال گرفتن مجوز صادرات و فروش دام زنده با نرخ ارز آزاد بودند که همین مسأله کشور را با کمبود دام زنده روبرو کرده است.

قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی گفت: با این حجم واردات تا اواسط آبان ماه بازار گوشت به ثبات می رسد. برآورد وزارت جهاد این است که روی قیمت‌های لاشه گوشت گرم گوسفندی بین ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان تثبیت شود.

پیمان پاک این را هم گفت که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته که ده کشتی کنجاله و سویا خریداری شده که از هفته گذشته هر هفته یک کشتی به کشور می رسد ما این برنامه خرید کنجاله را تا پایان آذر ماه داریم ‌به طوری که روزانه ۵ هزار تن کنجاله عرضه خواهد شد.

او گفت: عرض دانه ها تخصیص داده شده ما تقریبا ۸ هزار تن در برنامه داریم که کنجاله طبیعی عرضه شود در کنار این چند مجموعه واردکننده هم برای افزایش دانه کمک خواهند کرد به طوری که از ترکیه و هند هم دانه وارد خواهد شد

قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است با واردات کنجاله و سویا خشک بتوانیم مانده بدهی مرغ داران را تأمین کنیم تا پایان آذر ماه این عرضه انجام خواهد شد.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی