کد مطلب: 28943

سایپا| فروش فوری سایپا| پیش فروش سایپا

فوری: شرایط فروش اقساطی محصولات سایپا اعلام شد | آغاز پیش فروش سایپا برای متقاضیان در روز یکشنبه | بشتابید و فرصت را از دست ندهید

شرایط فروش اقساطی و لیزینگی خودرو اعلام شد.

فوری:  شرایط فروش اقساطی محصولات سایپا اعلام شد | آغاز پیش فروش سایپا برای متقاضیان در روز یکشنبه | بشتابید و فرصت را از دست ندهید

طرح پیش فروش سایپا با توجه به تقاضای زیاد مردم به صورت هفتگی برگزار می گردد و از طریق سایت های معتبر اطلاع رسانی آن انجام می گیرد. پیش فروش سایپا چندمین مرحله اجرایی خود را طی می کند و هنوز متقاضیان زیادی موفق نشدند صاحب خودرو شوند. محصولاتی که در هر دوره پیش فروش سایپا عرضه می گردند، متفاوت هستند. در این طرح پیش فروش سایپا چندین محصول پیش فروش سایپا عرضه شده است.

شرایط فروش اقساطی و لیزینگی خودرو اعلام شد.

این خودروها ویژه فرهنگیان شاغل که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند می باشد، فرآیند ثبت نام متقاضیان از روز یکشنبه 19 شهریور ماه آغاز و به مدت ۷ روز ادامه دارد.

حراج داغ برای متقاضیان

متقاضیان برای شرکت در این طرح باید دو شرط سابقه حداقل ۲۰ سال و عضویت در صندوق ذخیره حداقل ۱۵ سال را داشته باشند. از آنجایی که سهمیه محدود است، خودروها به شکل قرعه کشی میان واجدین شرایط ارائه خواهد شد.

تفاوت نسخه جونیور دیزلی و بنزینی بیشتر در قدرت فنی بهتر و مصرف سوخت کمتر (به دلیل ماهیت سوخت دیزل) در مدل دیزلی است.

در ابتدا قرار بود این خودرو به عنوان یک خودروی باربر ارزان به فروش برسد اما با شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، این خودرو به ظاهر ارزان قیمت هم اکنون با قیمت قابل توجهی در بازار موجود است که بسیاری از نیازمندان توان خرید آن را ندارند.

ما معرفی این خودرو در دو نسخه دیگر با دوگانه سوز و گازوئیل گام مثبتی بود که گروه خودروسازی سایپا پس از سال ها برای گسترش سبد محصولات جونیور خود برداشت.

مهم‌ترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا ۲۴، در حذف پیشرانه ژاپنی‌اش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش به‌صرفه نمی‌شد.

تولید نیسان آبی از اواخر دهه ۷۰ شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است.

بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه ۸۰ شمسی، اضافه‌شدن ترمز ABS و EBD، اضافه‌شدن پیشرانه ۲. ۸ لیتری برای مدل دیزلی، اضافه‌شدن پیشرانه ۲. ۴ لیتری برای مدل دوگانه‌سوز، تغییر میل‌فرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف.

در نقد و بررسی نیسان وانت مشخصات فنی اهمیت ویژه‌ای دارد. وانت زامیاد در سه مدل بنزینی، دوگانه‌سوز و دیزلی عرضه می‌شود که از نظر مشخصات فنی تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان مثال در هر دو مدل از اکسل مستقل جناغی دوبل برای بخش جلویی استفاده شده اما در مدل بنزینی اکسل عقب از نوع صلب با فنر تخت و در مدل دیزلی از نوع صلب با چرخ‌دنده هیپوییدی است.

زیر کاپوت نیسان آبی، پیشرانه‌ای ‌۴ سیلندر و ۸ سوپاپ قرار گرفته که ۲۴۰۰ سی‌سی حجم دارد و در طول تمام این سال‌ها دست‌خوش هیچ تغییری نشده. در مدل بنزینی این پیشرانه می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار توان در دور موتور ۴۸۰۰ و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۴۰۰ تولید کند.

در مدل گازسوز همین پیشرانه به صورت انژکتوری به کار رفته و توان تولیدی ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. به جز در پیشرانه، تفاوت چندانی بین مدل بنزینی و مدل دوگانه‌سوز دیده نمی‌شود. پیشرانه مدل دیزلی زامیاد ۲۸۰۰ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند ۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

گیربکس وانت زامیاد بنزینی شامل ۴ دنده‌ی اصلی و یکی دنده‌ کمکی است. در مدل دیزلی همان گیربکس قبلی کمی تقویت شده و ۵+۱ دنده دیده می‌شود. در مدل بنزینی از کلاچ تک‌صفحه‌ خشک استفاده شده در حالی که وانت زامیاد دیزلی از کلاچ فشاری تک‌صفحه‌ خشک با تنظیم هیدرولیکی بهره می‌برد.

پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و می‌بایست خودروی جدید خود را انتخاب کنند.

پس از پایان مهلت تغییر خودرو، به سایت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا فرآیند ثبت نام نهایی شود.

پیش فروش سایپا

تبصره ۱: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده ،تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شده قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره ٢ : درصورتیکه متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود، کماکان اولویت قبلی آن‌ها محفوظ خواهد ماند.

تبصره ۳ : در صورتیکه متقاضی، خودروی جدید را انتخاب کند اما در زمان مشخص شده توسط خودروساز مبالغ تعیین شده را به حساب خودروساز واریز وجه نکنند، از اولویت‌بندی حذف می‌شوند.

۲- متقاضیانی که در دور دوم سامانه نوبت‌دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است، نیز امکان انتخاب تمامی محصولات عرضه شده دو شرکت مذکور برای آن‌ها فراهم خواهد بود؛ بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به آن‌ها از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند ۱ خواهد بود.

٣- مدت زمان جابه‌جایی یا انتخاب خودرو ۴ روز خواهد بود.

۵- پس از ارسال فهرست اولویت‌بندی شده به شرکت‌های خودروساز و اطلاع‌رسانی به متقاضیان، امکان تکمیل وجه به مدت ۵ روز فراهم خواهد شد.

۶- کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده یا خرید خودرو داشته‌اند مشمول این طرح نیستند.

در انتهای این اطلاعیه ذکر شده است که به جهت تسهیل در فرآیند انجام کار پیشنهاد می‌شود، متقاضیان جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت‌های مذکور مراجعه کنند؛ زمان اجرای شروع تا پایان طرح از روز دوشنبه ( ۱۴۰۲/۰۶/۲۰) تا روز پنجشنبه (مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۳) تعیین شده است./ اندیشه معاصر

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی